poniedziałek, 10 kwietnia 2017

Data ważności kosmetyków.

Witajcie kochani,
jeżeli tak jak ja kochacie kosmetyki i cierpicie na nieuleczalny zakupoholizm, który doprowadza Was do stanu, kiedy kolejna komoda to za mało miejsca na Wasze zdobycze. Myślę, że ten wpis bardzo przypadnie Wam do gustu.

Kiedy zauważamy zmianę konsystencji, zapachu czy po prostu jesteśmy ciekawi, czy nasze ulubione produkty nie wyrządzą nam krzywdy warto wpaść na te strony i po wpisaniu kodu wszystko staje się jasne.

Jest to krótka notatka, z której dowiecie się, czy Wasze kosmetyki nadal są dobre do użycia. A dokładnie czy data ważności jest nadal aktualna.
Kiedyś zastanawiając się czy mój ulubiony tusz do rzęs jest jeszcze dobry postanowiłam poszukać pomocy w sieci.
Znalazłam 2 strony:
1. Check Cosmetics KLIK
2. Check Fresh KLIK
Co to jest Batch Code?


Każdy produkt ma nadany swój kod, dzięki któremu możemy sprawdzić, kiedy został on wyprodukowany i ile czasu jest jeszcze ważna jego data używalności.

Batch kod składać się może z liter, jak i cyfr, może być krotki 3 figurowy jak np. u MAC Cosmetics, lub złożony z wielu liter i cyfr.
W skrócie Batch code to nic innego jak data i seria produkcji.
Z obu stron bardziej przypadła mi do gustu Check Fresh, ma ona w swojej bazie więcej marek kosmetycznych i daje nam więcej informacji. Wiadomo nie znajdziemy tutaj każdej marki, jak i każdego produktu, jednak ja zachęcam Was do sprawdzenia tego, co macie w swoich kosmetyczkach, warto spróbować.
Jak to dziala?


1. Po otworzeniu strony w białym polu (select) wyszukujemy markę która nas interesuje.

2. Wpisujemy nasz Batch Code z opakowania naszego produktu.
3. I wciskamy Check (sprawdź).
4. Otrzymujemy informacje o naszym produkcie. Data produkcji, wiek, i dodatkowa informacje na temat kodu. Dostajemy również pomoc jak wyszukać nasz Batch kod w danej marce.
5.Jako informacje mamy również datę otwarcia i jak długo kosmetyki są świeże.
6. Jeżeli nasz produkt nie jest w bazie danych, wtedy otrzymujemy informacje oraz przykładowe kody.


Jeżeli chodzi o stronę Check cosmetics jest bardzo podobnie.

Jest także dostępna aplikacja na Android.
Z mojej obserwacji:
Kody niestety często są na kartonowych opakowaniach a na produktach już nie. Perfumy jak każdy kosmetyk również się starzeją, warto to sprawdzać. Niestety nie każda marka, jak i nie każdy produkt znajduje się w bazie danych. Zdarza się, z kosmetyki leżą tak długo w magazynach, ze kupując je dostajemy już stary produkt. A czy Wy sprawdzacie datę ważności kosmetyków?
Życzę Wam miłego dnia, lub wieczoru
Monika.



44 komentarze:

  1. Świetna sprawa! Nigdy wcześniej o tym nie słyszałam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wpadłam przypadkowo i stwierdziłam, że mając tak wiele kosmetyków muszę zacząć sprawdzać ich ważność

      Usuń
  2. Pomocny post! Z polskich stron znam świeżomierz. Tu https://www.dolce.pl/dataprodukcji/ można też podobnie znaleźć informacje o dacie ważności itp. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dziękuje bardzo, zapewne bardziej sprawdzi się z polskimi markami?

      Usuń
  3. Ciekawy post :D co do daty staram się to kontrolować i nieraz zdarza mi się zdziwić, że niektóre kosmetyki mają tak krótką datę ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, ja też czasem nie mogę uwierzyć, że mają one tak krótką datę od otwarcia a pojemność nie do zużycia, pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Wow, super! Nie wiedziałam o czymś takim. Bardzo przydatny wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dlatego u mnie w lazience nie zalega sterta kosmetyków :) Mam żel do higieny intymnej, żel pod prysznic, szampon, pastę do zębów , krem, deo i perfum :P Kończy się jedno, to wtedy kupuję nowe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam kupować i mieć kosmetyki, dlatego dla mnie takie strony to ogromna pomoc. Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Takie strony są bardzo przydatne. Korzystam z nich od wielu lat :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę koniecznie skorzystać jak będę robiła porządki w kosmetykach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak przydatne strony, sama często sprawdzam swoje kosmetyki, pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Fajne i przydatne, chociaż sporo marek jednak brakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna ściąga! Nie zdawałam sobie sprawy, że można tak szybko i przystępnie sprawdzić datę ważności.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja mam nadal w lazience cien z Sephora Girls, ktory kupilam we Francji na wycieczce licealnej ^^'

    OdpowiedzUsuń
  11. oo, nigdy nie słyszałam o takiej możliwości ;) ciekawa sprawa :) ja raczej nie mam problemu z datą ważności- kupuję kosmetyk (mam nadzieję, że nie leżał w magazynie zbyt długo :P ) i dopiero po zużyciu kupuję następny :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto zawsze mieć taką stronę pod ręką mimo wszystko :)

      Usuń
  12. Ja sprawdzam daty i jeśli wiem, że produkt będzie u mnie sporadycznie używany to piszę na nim datę otwarcia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny post!
    Nie slyszalysmy jeszcze o tej aplikacji, na pewno skorzystamy :>

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow, ale mnie zaskoczyłaś. Nawet nie wiedziałam o istnieniu takich stron :O Zapisuję sobie CheckFresh i w wolnych chwilach będę sprawdzać :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawe informacje. Do zapamiętania na przyszłość. Na pewno skorzystam z instrukcji :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Z tą aplikacją to mnie naprawdę zaskoczyłaś. Pobiorę i sprawdzę jak działa z czystej ciekawości.

    OdpowiedzUsuń
  17. Często sprawdzam datę ważności kosmetyków :) Nie testowałam jeszcze tej aplikacji, ale będę musiała ściągnąć ją na telefon i zobaczyć co fajnego pokaże :)Daty ważności perfum nie sprawdzam, bo odpowiednio przechowywane mogą służyć nam latami :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo pomocny post :) Będę częściej tu zaglądać :)
    Ps.Obserwuję i zapraszam do siebie http://kamytestowanieirekomendowanie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Znam te strony i sama z nich korzystam. Przy nadmiernej ilości kosmetyków trzeba czasami kontrolować terminy ważności. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo przydatny post! Nie miałam pojęcia o tych kodach. Wielkie dzięki ☺

    OdpowiedzUsuń
  21. A ja mam w łazience cień do powiek z Sephory kupiony jeszcze na wycieczce do Paryżewia w gimnazjum xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepiej sprawdź datę ważności może Cię uczulić ;)

      Usuń

♡ Dziękuje, że odwiedziłeś mój blog.
♡ Dziękuje za każdy komentarz jest on dla mnie ogromną motywacją.
♡ Zabraniam kopiowania i wykorzystywania treści oraz zdjęć z mojego bloga bez mojej zgody i wiedzy.
♡ Spam i obraźliwe komentarze będą usuwane.
♡ W miarę możliwości staram się odwiedzać moich czytelników.
♡ Komentarze proponujące obserwację za obserwację nie są mile widziane.
♡ Zapraszam ponownie na bloga oraz pozostałe moje social media.
♡ Jeżeli spodobał Ci się mój blog i moja praca zapraszam do obserwowania