czwartek, 18 stycznia 2018

Instituto Espanol — Aloesowy żel do mycia ciała

Witajcie moi kochani,
jak widzicie rozkręcam się trochę z recenzjami i w dzisiejszym wpisie ląduje Aloesowy żel pod prysznic hiszpańskiej marki Instituto Espanol, który otrzymałam do testu od portalu Ambasadorka kosmetyczna.




Moja przygoda z aloesem wyglądała bardzo różnie. Jako nastolatka wręcz go nie znosiłam, powodował u mnie zaczerwienienie cery i pieczenie. Z wiekiem dorosłam, dojrzałam, przestałam buzować hormonami, a moja skóra uspokoiła się i polubiła Aloes. Jeżeli mam być szczera to szybciej jednak wybiorę kwas hialuronowy niż aloes, ale owa roślinka u mnie mieszka i kiedy potrzebuję kopa natury, urywam listek i smaruję wymagające miejsce i to działa... A czy działa również ten żel?



1. Co mówi nam producent? (ze strony instituto espanol polska )
"Aloes pobudza i nawilża wszystkie typy skóry, dzięki jego naturalnym właściwościom nadaje i miękkość i dobre samopoczucie . Doskonały żel pod prysznic dla całej rodziny."

2. Opakowanie
Opakowanie żelu to solidna butla, bardzo wygodnie leżąca w dłoni ze średnio twardego plastiku, z doskonałym zamknięciem na klik. Kolor opakowania — zielony sugeruje nam „naturalność” i zawartość Aloesu.


3. Skład
Aqua - woda
Sodium Laureth Sulfate - Detergent, substancja myjąca i odłuszczająca, stosowana do mycia skóry i włosów. Może podrażniać i wysuszać wrażliwą skórę.  SLES nie udowodniono działania rakotwórczego, mimo to substancja ta jest często uważana za środek kancerogenny.
Disodium Laureth Sulfosuccinate - Detergent z grupy SLS-ów. Substancja myjąca, działa odtłuszczająco, jest delikatniejszy od standardowych soli myjących. Składnik łagodny dla skóry, nie powinien powodować podrażnień. Substancja pianotwórcza.
Sodium Chloride - Substancja polerująca, ścierająca, redukująca nieprzyjemny zapach. Wpływa na konsystencję kosmetyków, ponieważ posiada właściwości zagęszczające. Stosowana w szamponach, żelach pod prysznic, peelingach. Może wysuszać skórę i włosy bądź działać drażniąco.
Cocamide DEA - Składnik myjący. Usuwa zanieczyszczenia. Stosowany w kosmetykach do ciała i włosów. Stosowany również jako składnik natłuszczający w kosmetykach myjących, które mogą usunąć ochronną warstwę lipidową skóry. Tworzy pianę, stabilizuje emulsje. Dozwolony do stosowania w ograniczonym stężeniu.
Aloe Barbadensis Leaf Juice - Nawilża, regeneruje. Posiada właściwości przeciwzapalne, antybakteryjne i przeciwzmarszczkowe. Łagodzi podrażnienia. Źródło wielu witamin, aminokwasów i minerałów.
Styrene/Acrylates Copolymer
składniki konsystencjo-twórcze
Parfum - Składnik zapachowy
Glycerin - Gliceryna to alkohol cukrowy. Jest jednym z najczęściej spotykanych składników kosmetyków. Posiada właściwości higroskopijne, czyli wchłania wilgoć. Ułatwia przenikanie innych substancji wgłąb skóry. Nawilża ją, chroni przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi. Łagodzi podrażnienia i przyspiesza regenerację
Citric Acid - Naturalny ekstrakt owoców cytrusowych. W kosmetyku pełni wiele funkcji. Złuszcza skórę, zmiękcza i rozjaśnia. Reguluje poziom pH. Stosowana jest również jako naturalny konserwant, który zwiększa trwałość kosmetyku. 
Magnesium Nitrate - Związek chemiczny pochodzenia mineralnego, dobrze rozpuszczalny w wodzie. Składnik konserwujący - przedłuża trwałość kosmetyku.
Methylchloroisothiazolinone - Konserwant. Przedłuża trwałość kosmetyku, zabezpiecza go przed rozwojem bakterii. Potencjalny alergen.
Magnesium Chloride - Związek nieorganiczny, dobrze rozpuszczalny w wodzie.
Methylisothiazolinone - Konserwant. Przedłuża trwałość kosmetyku, hamuje rozwój bakterii. Dobrze rozpuszczalny w wodzie.
Yellow 10, Yellow 5, Green 3 - Barwniki



4. Sposób użycia
Zaaplikować na gąbkę lub rękę i wmasować w skórę. Spłukać wodą. Wyłącznie do użytku zewnętrznego.





5. Konsystencja
Żel jest koloru delikatnie mleczno zielonego (bardzo podobny do opakowania). Jest średnio gęsty i delikatnie się ciągnie. Na skórze z dodatkiem wody ładnie myje i bardzo delikatnie się pieni. Nie wysusza i nie ściąga skóry, jednak możemy zapomnieć o uczuciu nawilżenia ;)


6. Zapach
Jest to kosmetyk o świeżym i bardzo przyjemnym zapachu. Wyczuwam w nim również aloes. Jak dla mnie bardzo przyjemnie się go używa. Nie jest drażniący, choć należy do dość intensywnych. Wypełnia łazienkę, ale na skórze się nie utrzymuje.

7. Wydajność
Mój żel ma najmniejszą, bardzo poręczną pojemność 100 ml i dlatego używam go tylko po wizycie w spa lub basenie. Co do wydajności nie jest ona zatrważająca. Żel jak wspomniałam, prawie się nie pieni, dlatego też używam go znacznie więcej, niż innych żeli dobrze się pieniących.

8. Info
Pojemność - 100 ml oraz 750 ml
Data ważności po otwarciu - 12 m-cy
Do kupienia: PL , DE , CH - Nie znalazłam :(

Cena: PL - 11.99 Zł , DE - 3.50 € 
Wyprodukowano we Hiszpanii



9. Podsumowanie
Na wstępie muszę Wam powiedzieć, że szukałam składu tego żelu w czeluściach internetu, jednak nigdzie (również na stronie producenta) go nie odnalazłam. Skład więc spisałam z opakowania. I niestety bardzo mnie rozczarował. Przerażają mnie obecności SLS i to na tak wysokim miejscu, dodatkowo ma wiele konserwantów oraz alergenów, tak szczerze to według mnie, nie ma on nic wspólnego z naturą, tak jak obiecuje producent, a ja nie znoszę kłamstwa! Aloes znajduje się owszem, ale sami zobaczcie na jak dalekim miejscu w składzie.
Teraz trochę pozytywów, żel ogólnie nie zrobił nic złego mojej skórze, myje, odświeża. Niestety nie mam uczucia nawilżenia, czego spodziewałam się po aloesie, ale może po prostu moja skóra jest za bardzo wymagająca? Największy plus ode mnie za NIE TESTOWANIE na zwierzętach! Czy go Wam polecam? Kupujcie i używajcie na własną odpowiedzialność, ja na pewno po niego nie sięgnę ponownie, gdyż znam lepsze kosmetyki pod prysznic, które się u mnie sprawdzają idealnie np. Bioderma — Atoderm Huile de Douche ;)






10. Podobne
Holika Holika, Aloe 92% Shower Gel
Holika Holika, Holika Holika, Aloe 99% Soothing Gel
Joanna, Sensual, Kremowy żel pod prysznic z aloesem
Alverde, Pflegedusche Olive Aloe Vera
Buna, Aloes, Żel pod prysznic i płyn do kąpieli 2 w 1
O'Herbal, żel pod prysznic, nawilżający, Aloes
EQUILIBRA - Aloesowy Kremowy Żel Pod Prysznic
Szampon-żel pod prysznic Aloes
SANTE, Szampon i żel pod prysznic dla dzieci Aloes
ORGANICZNY 100% ŻEL ALOESOWY
Isana, Gurke & Aloe Vera, Duschgel




11. Ocena






Przesyłam buziaki,
Monika.



87 komentarzy:

  1. Kurczę, a już myślałam, że będzie dobry, do zabrania na siłownię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem jest poręczny, szkoda tylko, że skład ma nieciekawy ;)

      Usuń
  2. Szkoda, bo nawilżenie to dla mnie podstawa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety przy mojej bardzo suchej skórze — nawilżenie to must have :)

      Usuń
  3. Skład zdecydowanie nie zachwyca :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się z Twoją oceną. Skoro zawiera mnóstwo sls i alergenów, to moim zdaniem coś jest nie tak :( Mam również aloesowy żel, tylko z Isany, tam skład wygląda nieco lepiej, a również wydajność jest większa.


    luxwell99.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy mojej wręcz atopowej skórze zły skład to udręka w przesuszeniu niestety :(

      Usuń
  5. Po opisie też stwierdzam, że jest bardzo średni ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. thanks :D

    I never tryed this brand but sounds great!

    NEW TIPS POST | WAYS TO TAKE CARE ON WINTER. :O
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Unfortunately for me it falls out on average my friend ;)

      Usuń
  7. Faktycznie kiepski skład, w tej cenie można spokojnie znaleźć produkty lepszej jakości.

    OdpowiedzUsuń
  8. Aloes super działa na skórę. Najlepszy jest taki świeży kupiony w sklepie ekologicznym obrany i zmiksowany.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam aloes, ale ten produkt nie zachwyca niestety.

    OdpowiedzUsuń
  10. niekoniecznie wszystko co z aloesem musi być genialne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam aloesowe kosmetyki, lecz tego nie znam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, lepiej wybrać coś bardziej nawilżającego jednak ;)

      Usuń
  12. Widziałam kiedyś te produkty w Hiszpanii na wakacjach ale w PL się z nimi zupełnie nie spotkałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie w Hiszpanii w ogóle nie widziałam tej marki, no ale nic nie straciłam widać hihihi ;D

      Usuń
  13. Zaintrygowałaś mnie tym aloesem, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli nie przeszkadza Ci kiepski skład, to może się u Ciebie sprawdzi ;)

      Usuń
  14. Nie słyszałam o tych produktach :)

    http://kiudlis.blogspot.com/2018/01/w-czym-pic-poranna-kawe.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie znam tego produktu, ale po Twojej recenzji na pewno nie będę go szukała — nie cierpię, jak żele mało się pienią. Dodatkowo ta pojemność mnie trochę przeraża, 100 ml to bardzo mało, natomiast 750 ml to już za wielka butla :D Aczkolwiek zapach na pewno jest przyjemny :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja pozostaję przy moim Białym Jeleniu :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Niewiele składników w kosmetykach mnie uczula ale niestety aloesowi od lat mówię nie. Kiedyś na Wyspach Kanaryjskich kupiłam całą baterię kosmetyków z aloesem i bardzo mi podrażniał i wysuszał skórę. Od tamtej pory unikam aloesu jak ognia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci kochana, że ja również w kwestii aloesu wolę np. kwas hialuronowy. On nawilża i nie mam z nim problemów ;D

      Usuń
  18. Choć żel bardzo fajnie się prezentuje, to przechodząc do składu nie jest on zadowalający jak dla mnie (niestety) wiec na pewno się nie polubimy

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie znam marki i raczej jej nie będę chciała poznać...

    OdpowiedzUsuń
  20. Gdzieś ten żel widziałam, ale po takiej ocenie nie skuszę się.

    OdpowiedzUsuń
  21. Mam ich balsam aloesowy, który jest świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Lubię aloes,ale jak jest go więcej w składzie :) w żelach pod prysznic akurat nie muszę mieć 99% ale mimo to wybiorę Holikę lub lubianą przeze mnie Equilibrę :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Chyba się nim nie zainteresuję ...

    OdpowiedzUsuń
  24. Juz tyle czytalam o kosmetykach z aloesem, a jeszcze nigdy nie probowalam. Musze koniecznie wyprobowac, ale w CH jakos nie rzucaja mi sie one w oczy:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda kochana u nas najszybciej znajdziesz wszechobecny kwas hialuronowy hahaha ;D

      Usuń
  25. Szkoda, bo ogólnie aloesowe kosmetyki to moja miłość

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jednak będę zdani, że najlepiej u mnie sprawdza się aloes doniczkowy ;D

      Usuń
  26. Nie używam takich kosmetyków, ale już od jakiegoś czasu szukam jakiegoś doniczkowego aloesu do postawienia na salonowym parapecie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana mój kupiłam tutaj w Ikea, a na polskiej stronie nadal są dostępne za 10 Zł :D

      Usuń
  27. Skoro żel ten nie pieni się to jest słabo wydajny, więc nie wypróbowałabym go.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie nie problem z pienieniem się (często to oznaka dobrego składu), ale tutaj ewidentnie zawód właśnie skład ;)

      Usuń
  28. Słyszałam już o tych kosmetykach, ale nie miałam przyjemności używać... Jak widać, nie wiele straciłam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda kochana, jest wiele lepszych kosmetyków do pielęgnacji w tej cenie ;)

      Usuń
  29. Na mnie nawet żele aloesowe z dobrym składem nie robią wrażenia, a co dopiero to to :< Nie kupię :<

    OdpowiedzUsuń
  30. Szkoda, że taki mały z niego oszust, a raczej z producenta.

    OdpowiedzUsuń
  31. Mnóstwo alergenów, więc moja skóra po użyciu tego nie dałaby mi o tym zapomnieć przez parę miesięcy :D
    Obecnie od paru lat stosuje kosmetyki Biały Jeleń lub dla dzieci i niemowląt i chyba, nie znajdę lepszego zamiennik dla nich, a szkoda, bo lubię próbować nowości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie muszę spróbować coś z tej marki (Biały Jeleń), a ja również po tym aloesie z czasem czuję wysuszenie jak diabli :/

      Usuń
  32. Kiedy pierwszy raz spotkałam się z tą marką to miałam ochotę wypróbować wszystko po kolei ale jak zobaczyłam składy to całkowicie odpuściłam.

    OdpowiedzUsuń
  33. Skład jest tragiczny. Same detergenty silne i aloes gdzieś na szarym końcu :(

    OdpowiedzUsuń
  34. Ostatnio zainteresowałam się kosmetykami z aloesem :) Jeszcze nie miałam przyjemności wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Dla mnie aby nawilżyć skórę to potrzeba balsamu. Nigdy nie ufam kiedy producent pisze, że jakiś żel nawilża. Ja nigdy nie byłam uczulona na aloes :)

    https://staypositivebypaulen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Nigdy nie stosowałam 🙊 może czas skorzystać 😘

    OdpowiedzUsuń
  37. Moja skóra lubi aloes, więc żel pewnie by się sprawdził >3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie najbardziej odrzuca skład, ale w końcu każdy ma inna skórę ;D

      Usuń
  38. Skład ma zbyt długi i nieciekawy jak na produkt, który ma być naturalny... szkoda :/ Ale dobrze, że sama też to zauważyłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  39. U mnie najlepiej sprawdza się żel aloesowy bezpośrednio z liści. Ewentualnie - niesłodzony sok aloesowy, który dostępny jest w sklepach spożywczych ;)

    OdpowiedzUsuń
  40. Żele aloesowe są świetne, jednak ja stosuje takie które mają bardziej wartościowy skład.

    OdpowiedzUsuń
  41. Aloevera ma wiele ciekawych zastosowań w kosmetyce. Jego niezwykłe właściwości sprawiają, że nadaje się idealnie dla każdego typu skóry.

    OdpowiedzUsuń

♡ Dziękuje, że odwiedziłeś mój blog.
♡ Dziękuje za każdy komentarz jest on dla mnie ogromną motywacją.
♡ Zabraniam kopiowania i wykorzystywania treści oraz zdjęć z mojego bloga bez mojej zgody i wiedzy.
♡ Spam i obraźliwe komentarze będą usuwane.
♡ W miarę możliwości staram się odwiedzać moich czytelników.
♡ Komentarze proponujące obserwację za obserwację nie są mile widziane.
♡ Zapraszam ponownie na bloga oraz pozostałe moje social media.
♡ Jeżeli spodobał Ci się mój blog i moja praca zapraszam do obserwowania