piątek, 23 lipca 2021

Szwajcaria od kuchni — francuski dressing

 Witajcie moi kochani,
oj dawno mnie tutaj nie było, ale na swoje usprawiedliwienie mam to, że cały czas działam rękodzielniczo co zajmuje mi praktycznie całe dnie. A dzisiaj postanowiłam przyjść do Was z szybkim przepisem na sos francuski do sałatek. Pamiętam, jak mieszkałam w Polsce jedyne szybkie sosy to były te w saszetkach do rozrobienia, a kiedy pierwszy raz przyjechałam tutaj, miło zaskoczyły mnie gotowe sosy. Niestety większość tych sosów jest naładowana cukrem i innymi niekoniecznie wartościowymi składnikami, dlatego podam Wam przepis na mój sos. Dziś będzie to biały dressing francuski doskonały zarówno do zielonej salaty, jak i do różnych sałatek np., z tuńczyka czy kukurydzy i piersi z kurczaka. Zaczynajmy!


Potrzebujemy:

1.5 łyżki Musztardy (najlepiej gruboziarnistej np. francuskiej)
100 ml Octu Winnego jasnego (można dodać więcej do 150 ml, ale będzie bardziej octowy sos, jak kto lubi)
3/4 łyżeczki Soku z Cytryny
225 ml Oleju Rzepakowego
75 ml Śmietany (pełnotłustej)
3/4 ugotowanego na twardo Jaja 
1 łyżka suszonych Ziół Prowansalskich
3/4 łyżeczki Soli
szczypta Pieprzu



Wykonanie:

Wszystkie składniki wrzucamy do wysokiego naczynia (blendera), jajko obieramy i także dodajemy w całości. Wszystko dokładnie miksujemy na gładki, przyjemnie aksamitny sos.



Sos przelewamy do butelki, moja ma 700 ml i jest z Ikea (TUTAJ). Dressing przechowujemy w lodówce do tygodnia.


Smacznego!




Jeśli skorzystasz z tego przepisu, pochwal się na Instagramie — oznaczając mnie @princess.malpka , chętnie polubię i pooglądam Twoje smakołyki.



Przesyłam buziaki,
Monika



42 komentarze:

  1. Ja uwielbiam takie domowe sosy i smaki. Z tych kupnych nie korzystam również ze względu na składy niekoniecznie korzystne dla zdrowia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim sosie właśnie nie znajdziesz Aguś np. cukru, a uwierz mi, że sos i tak ma przyjemny słodkawy posmak dzięki śmietance i jajku ;D

      Usuń
  2. Fajnie, że wróciłaś, mam nadzieję, że na dłużej :) Dla mnie największym problemem w gotowych produktach jest nadmiar soli. Wszystko jakieś mega przesolone jest albo to ja jestem tak wyczulona ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje kochana, nie przypuszczałam, że rękodzieło tak pochłania i mnie i mój czas, więc na inne przyjemności mam go znacznie mniej, ale nie zapomniałam o moim małym zakątku ani o Was i myślę, że też przyjdzie czas na jakiś makijaż, ostatnio bardzo rzadko się maluje <3

      Usuń
  3. Mniam! Idealny do letnich sałatek!! Zapisuje przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak zdecydowanie idealny i ultra szybki w przygotowaniu, zawsze gotowy do użycia <3

      Usuń
  4. Uwielbiam wszystko co francuskie :)
    Świetny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. lecę robić ten sos! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy i uniwersalny dressing, z chęcią go wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Najlepszy sos do sałatek!! Czekam na Twoje nowe wpisy!! <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy i prosty przepis, na pewno spróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Faktycznie dawno Cię tutaj nie było! Wracaj do nas! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aga, mam nadzieję, że uda mi się częściej tu zaglądać <3

      Usuń
  10. Domowe sosy są najlepsze, długo jednak korzystałam z saszetek, dopiero teraz robie sama :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Własne sosy nie są takie proste i większość sięga po gotowe z saszetki. Bardzo dziękujemy za ten przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przeczytałem wpis do końca, bardzo ciekawy punkt widzenia, nie spotkałem się z tym do tej pory. Bardzo lubię czytać twój blog, piszesz w taki sposób, że aż chce się czytać.

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę koniecznie spróbować tego dressingu

    OdpowiedzUsuń
  14. ooo ciekawe czy by mi posmakował :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten dressing jest genialny! Idealny do sałatek! :)

    OdpowiedzUsuń

♡ Dziękuje, że odwiedziłeś mój blog.
♡ Dziękuje za każdy komentarz jest on dla mnie ogromną motywacją.
♡ Zabraniam kopiowania i wykorzystywania treści oraz zdjęć z mojego bloga bez mojej zgody i wiedzy.
♡ Spam i obraźliwe komentarze będą usuwane.
♡ W miarę możliwości staram się odwiedzać moich czytelników.
♡ Komentarze proponujące obserwację za obserwację nie są mile widziane.
♡ Zapraszam ponownie na bloga oraz pozostałe moje social media.
♡ Jeżeli spodobał Ci się mój blog i moja praca zapraszam do obserwowania