poniedziałek, 16 grudnia 2019

Święta w stylu Hygge i moja Opowieść Wigilijna

Witajcie moi kochani,
w dzisiejszym wpisie zapraszam Was na garść inspiracji nie tyle przepięknych wnętrz ile samych detali. Ja uwielbiam takie wpisy i z przyjemnością oglądam piękne kadry, sporo można z nich wynieść i niekoniecznie zawsze są one drogie. Taka inspiracja powoduje często u mnie poszukiwania podobnych detali i rozwijanie pomysłów na organizację własnych Świąt. Enjoy!



Moje Święta tak naprawdę praktycznie co roku są Hygge (przytulne, komfortowe). Dla mnie w tym okresie najważniejszy jest odpoczynek i nabranie sił na następny rok, garść wspomnień, czasem łzy wzruszenia a czasem szczęścia i śmiechu. Uwielbiam białą zimę, kiedy mróz szczypie w nos, szybko zapada zmierzch i dookoła jest cicho i przytulnie — właśnie takie zimy pamiętam z dzieciństwa. Dodatkowo kocham ogień czy to w kominku, czy palące się świece. Moje wspomnienie magicznych Świąt to przede wszystkim te z mojego dzieciństwa. Już Wam wiele razy wspominałam, że miałam najcudowniejszy dziecięcy czas, jaki tylko możemy sobie wyobrazić. Pamiętam zapach świeżej choinki, którą dziadek przynosił do domu, myślę, że dlatego tak dążę by co roku i w moim domu było prawdziwe drzewko. Pamiętam ogień trzaskający w kuchni. Babcię, która krząta się po domu, przygotowując pyszności, ten zapach.... A w radio lecą najpiękniejsze kolędy. Dom moich dziadków jest w pobliżu tak bliskiego memu sercu lasu... Przy stole zasiadają najbliższe osoby przystrojone w odświętne ubrania, niezależnie od wszystkiego nikną waśnie i spory, a dom wypełniają przyjemne, wesołe rozmowy. Zawsze o północy w noc wigilijną mieszkając już z rodzicami, szliśmy do kościoła ach, jakie to było wydarzenie spędzić noc w zimnym i ludnym Kościele, a po Pasterce zawsze mój dziadek i tato wznosili toast za kolejny dobry rok. Moich dziadków (niestety wszystkich) już dawno nie ma z nami, ale w czasie Świąt moje wspomnienia są zawsze takie żywe, a pamięć o nich będzie trwać wiecznie mimo wspomnień bez fotografii. Jestem ciekawa Waszych Opowieści Wigilijnych.


Teraz kochani chciałabym pokazać Wam przyjemne inspiracje pięknych choinek i pysznych potraw. Może i Was zauroczą i skorzystacie z tych podpowiedzi. Ja uwielbiam w grudniu wyszukiwać pomysłów na dekoracje, przepisy i ogólnie wystrój świąteczny mojego mieszkania. À propos będzie też wpis z moim mieszkaniem i tegoroczną dekoracją.

Choinka









Dekoracje Stołu






Coś na ząb











Ja w tym roku zamierzam gotować z moją ulubioną Magdą Gesslerktóra założyła kanał na YouTube:



A teraz zdradźcie mi kochani, jakie są Wasze wymarzone Święta? Czy wolicie spędzać je w dużym gronie bliskich Wam osób, czy może zażyć się w chatce w górach? I czekam na Wasze Opowieści Wigilijne.


Przesyłam buziaki,
Monika.



34 komentarze:

  1. Takie święta jak opisałaś, uwielbiam :) Teraz to czysta komercja. Kto da więcej, kto więcej dostanie. Nie widzę sensu w takim świętowaniu, równie dobrze można to urządzić sobie w maju.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety Dorotko masz rację, chociaż w moim rodzinnym domu (u moich rodziców) nadal jest ta magia Świąt i radość zachowana. Mam nadzieję, że w moim również zawsze tak będzie <3

      Usuń
  2. Piękne inspiracje Monisiu, szczególnie choinek :-) Sama marzę o takiej jednej, mega dużej, niestety póki co mieszkanko mam za małe. W tym roku święta dla mnie będą inne, już tylko z mężem, bez ukochanej babci, także niestety o radości świąt u mnie nie ma mowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, muszę Ci powiedzieć, że i nasze Święta zmieniły się po odejściu babć i dziadków, nie da się ukryć wspomnień i łez, ale obecnie jest kolejne pokolenie. Moi kochani bratankowie to wulkany energii i w Święta wnoszą nową radość, świeżość i energię. Ściskam Cię cieplutko kochana <3

      Usuń
  3. Każda z choinek jest niepowtarzalna :) też lubię śnieg na święta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, jeszcze nie spotkałam się z brzydką choinką, każde drzewko jest piękne i niepowtarzalne <3

      Usuń
  4. U mnie są dosłownie bezstresowe. Każdy gotuje co chce, je co chce, robi co chce, ale i tak wszyscy siedzą w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja wolę spędzić Święta w niedużym gronie rodzinnym, gdzie każdy angażuje się w prace świąteczne :) Szkoda, że w tym roku nie będzie śniegu na święta;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak u mnie też się niestety nie zanosi na białe Święta :(

      Usuń
  6. piękne inspiracje pokazałaś, u mnie też święta to czas spokoju, z mnóstwem palących się świec i lampek, z najbliższą rodziną

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje kochana i takie Święta są bardzo przytulne, można spokojnie odpocząć <3

      Usuń
  7. Piękne inspiracje!
    Mi się wydaje, że moja opowieśc świąteczna dopiero się zaczyna, pierwsze święta z mężem, pierwsze święta z nową rodziną w nowej sytuacji ;) i cieszę się, że zaczynam ten etap ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Ci kochana pięknie i życzę Ci przyjemnego czasu i cudownej, własnej Opowieści Wigilijnej <3

      Usuń
  8. Przepiękne choinki :) Też oglądam kanał Magdy Gessler. Na pewno będę robić jej barszcz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to tak jak ja kochana, już buraki kupione i w poniedziałek będę pichcić ;)

      Usuń
  9. Chciałabym, aby był magiczny guzik zwalniający czas w Święta. Tak szybko mijają dni w gronie najbliższych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również, ten czas tak szybko przemija niestety Święta również :(

      Usuń
  10. Ależ mi się podobają Twoje inspiracje Kochana <3 Ja też lubię posty tego typu, bo zawsze można w nich znaleźć coś, co nam się spodoba lub przyda :) A widzę, że my, mamy podobnie, bo ja też lubię, kiedy jest przytulnie i komfortowo, i kocham białą zimę ^_^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie Ci dziękuje kochana. Tak śnieg to taki wzmacniacz magii tego zimowego okresu, cos czuję, że niestety, ale w tym roku będzie raczej brązowo — zielono aniżeli biało na zewnątrz <3

      Usuń
  11. Też najfajniejsze wspomnienia mam z dzieciństwa z okresu z dziadkami. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. U nas nadal czuje się tę magię. A te Święta będa naprawdę wyjątkowe, to nasze pierwsze Święta w trójkę <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajne inspiracje świąteczne <3

    OdpowiedzUsuń
  14. takie dekoracje stołów zawsze mnie urzekają!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak kochana są niesamowicie inspirujące, a w dodatku mega proste i naturalne :D

      Usuń
  15. Mnie niestety kanał Pani Magdy nie przekonał. Niektóre skojarzenia czy wypowiedzi są wręcz obleśne więc obejrzałam 3 odcinki i dałam sobie spokój.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihihi no mnie przekleństwem też zaskoczyła, chociaż myślę, że totalnie tego nie planowała, bo aż się zapeszyła. Ja uwielbiam podpatrywać przepisy, a jej kuchnia bardzo mi smakuje, dlatego czekam na kolejne odcinki ;)

      Usuń

♡ Dziękuje, że odwiedziłeś mój blog.
♡ Dziękuje za każdy komentarz jest on dla mnie ogromną motywacją.
♡ Zabraniam kopiowania i wykorzystywania treści oraz zdjęć z mojego bloga bez mojej zgody i wiedzy.
♡ Spam i obraźliwe komentarze będą usuwane.
♡ W miarę możliwości staram się odwiedzać moich czytelników.
♡ Komentarze proponujące obserwację za obserwację nie są mile widziane.
♡ Zapraszam ponownie na bloga oraz pozostałe moje social media.
♡ Jeżeli spodobał Ci się mój blog i moja praca zapraszam do obserwowania