poniedziałek, 9 marca 2020

Sprawdzony przepis na własny płyn do prania — DIY

Witajcie moi kochani,
znów dzisiaj chcę Wam przedstawić coś, co zrobicie sami w domu, przy użyciu dosłownie 3 produktów! Od kiedy poinformowałam Was, że samodzielnie robię łatwy płyn do prania, moja skrzynka pęka w szwach. Dlatego postanowiłam szybciutko podzielić się z Wami moim przepisem na delikatny, dobrze piorący i przyjemny płyn do prania.


Ten płyn nie uczula i nie podrażnia delikatnej i wrażliwej skóry, a tkaniny w nim wyprane są miękkie i pięknie pachną świeżością.


Potrzebujemy:


- 2 litry wrzącej wody
- 40 g Sody do czyszczenia (np. TAKIEJ)
- 30 g startego na tarce szarego mydła (bez oleju palmowego)
- ulubiony olejek eteryczny (ja mam różany oraz lawendowy)
- duża miska
- rózga do mieszania


Zaczynamy od zagotowania 2 litrów wody. Do miski wsypujemy sodę oraz starte mydło.



Następnie zalewamy to wrzątkiem i dobrze mieszamy, aby mydło się rozpuściło.



Naszą mieszankę wystawiamy w zimne miejsce, aby ją wystudzić i od czasu do czasu mieszamy energicznie.


Po tym czasie możemy dodać 2-3 krople ulubionego olejku i dobrze wymieszać naszą zawiesinę. Formuła po ostygnięciu jest niczym gęsty budyń, dlatego trzeba ją ponownie dobrze rozbić.



Całość przez lejek przelewam do butelek i mój płyn do prania jest gotowy.


Ważne:
Przed każdym użyciem należy mocno wstrząsnąć butelką, aby rozbić masę w przyjemny płyn. Jako płynu do płukania używam octu, dzięki temu moje tkaniny są bardzo przyjemne i odpowiadam już na pytanie — nie, octu nie czuć w ogóle. Ja płyn wlewam tak jak normalny ze sklepu, więc nie przesadzam z ilością, co również tyczy się octu. Życzę Wam przyjemnego prania <3


A czy Tobie zdarza się robić samemu chemię domową? 


Przesyłam buziaki,
Monika.


34 komentarze:

  1. Na pewno przepis wykorzystam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja to chyba leniuch jestem, bo nie tworze swojej chemii i nie mam do tego smykałki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy przepis, nie wiem, czy wypróbuję, ale na pewno przetestuję patent z octem zamiast płynu do płukania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O, dzięki, właśnie ostatnio zaczęłam się interesować naturalnymi środkami czystości. Ostatnio gdzieś mi się rzucił w oczy płyn do naczyń. Sama jeszcze nic nie zrobiłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci polecam ten płyn do prania, świetnie się sprawdza :D

      Usuń
  5. Jak taki płyn ma się do żywotności pralki? Słyszałam, że płyn z mydła niezbyt służy pralce no i że mogą się robić w środku gluty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci kochana, że ja używam tego płynu ponad pół roku i moja pralka ma się wyśmienicie, oczywiście dużo tutaj daje ocet, który jest także zmiękczaczem i działa przeciw osadzaniu się kamienia. Jednym zdaniem tak jak w przypadku kupowanych płynów do prania nic się nie osadza ani nie szkodzi mojej pralce ;D

      Usuń
  6. Nigdy nie robiłam płynu do prania, ale u mnie nie może zabraknąć domowego Cif i octu 😉

    OdpowiedzUsuń
  7. Mega fajny pomysł! Co prawda ja go u siebie nie wykorzystam dlatego, że kocham zapachy Cocolino i jestem od nich totalnie uzależniona, ale uważam, że zrobienie takiego płynu samodzielnie to super sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje kochana. Mnie tak naprawdę zmusiło uczulenie męża na wszystko, w czym do tej pory prałam, a uwierz mi, że przetestowałam wszystko. W grę wchodzą jeszcze orzechy do prania, ale niestety nawet tutaj ocet nie pomaga na sztywność tkanin ;D

      Usuń
  8. Naprawdę świetny patent! :) Nie przypuszczałam, że zrobienie domowego płynu do prania, może być takie proste. Na pewno kiedyś wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje kochana i bardzo Ci polecam, chwilka zamieszania i płyn robi się sam <3

      Usuń
  9. Fajny i prosty przepis, muszę kiedyś wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. O ile nigdy bym nie pomyślała, aby zrobić w domu własny płyn do prania, o tyle z octu jako płynu do płukania korzystam już od dawna...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci kochana polecam spróbować, pozdrawiam Cię cieplutko <3

      Usuń
  11. Przynajmniej wiemy co jest w środku :)

    OdpowiedzUsuń
  12. własne produkty , są najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę sama spróbować, tylko nie mam tak dużej szklanej miski :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że spokojnie możesz użyć plastikowej czy też wiaderka ;D

      Usuń
  14. Przepis bardzo na czasie. Przyznam że nie pamiętam żebym swoją chemię domową robiła. Ten płyn w tych butelkach jak mleko wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihihi dobrze, że nie da się ich jednak pomylić z mlekiem ;)

      Usuń
  15. Niestety nie, chociaż może powinnam ;) Chociaż najpierw muszę skończyć te, które mam w domu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam i powiem Ci, że nie wrócisz już do kupowanych :D

      Usuń

♡ Dziękuje, że odwiedziłeś mój blog.
♡ Dziękuje za każdy komentarz jest on dla mnie ogromną motywacją.
♡ Zabraniam kopiowania i wykorzystywania treści oraz zdjęć z mojego bloga bez mojej zgody i wiedzy.
♡ Spam i obraźliwe komentarze będą usuwane.
♡ W miarę możliwości staram się odwiedzać moich czytelników.
♡ Komentarze proponujące obserwację za obserwację nie są mile widziane.
♡ Zapraszam ponownie na bloga oraz pozostałe moje social media.
♡ Jeżeli spodobał Ci się mój blog i moja praca zapraszam do obserwowania