poniedziałek, 20 lipca 2020

To musisz mieć, czyli kosmetyki na lato!

Witajcie moi kochani,
lato niezależnie od pogody gości się swoimi prawami, mamy czas wakacji, urlopów, wyjazdów czy to zagranicznych, czy krajowych. Moje urlopy również zbliżają się wielkimi krokami, dlatego w dzisiejszym wpisie przedstawię Wam moje TOP 10 kosmetyków (kategorii), które idealnie spisują się latem.


Filtry

Dla mnie nie ma zarówno lata, jak i każdego dnia w roku niezależnie od pogody bez ochrony przeciw promieniowaniu. Kiedyś wyglądało to inaczej i niestety skutki są mi znane do dziś. Obecnie dbam zarówno o skórę twarzy, dekolt, całe ciało, jak i włosy czy usta.


1. Garnier Amber Solaire — świetny filtr w lekkim mleczku, fajnie się nakłada, nie bieli i wyraz nie chroni moja skórę.

2. Garnier Ambre Solaire — filtr w sprayu, bardzo praktyczny, można go stosować także na makijaż. Fajny do dodatkowych aplikacji w trakcie dnia.

3. Sun Dance — transparentny filtr w sprayu, nie lepi się i jest niewyczuwalny na ciele.

4. Labello — pomadka ochronna z filtrem, to moje kolejne opakowanie. Doskonała ochrona ust przed słońcem.


Lekki krem nawilżający i balsamy do ciała 

Lekkie kremy na dzień oraz mocno nawilżające na noc to w czasie lata moi sprzymierzeńcy. Osobiście lubię mocno odczuwalne działanie kremów, ale właśnie w tym sezonie ich formuła jest niezwykle dla mnie ważna. Ten krem pod oczy używam na noc i doskonale upiększa moje spojrzenie, które jest widoczne nawet o poranku.


1. Neutrogena, Cellular Boost — świetny krem na noc, doskonale regeneruje skórę i jest bardzo lekki.

2. Pixi, Retinol Eye Cream — lekki nawilżający krem pod oczy z retinolem, obecnie idealnie sprawdza się na noc.

3. Chanel, Hydra Beauty Camelia Water Cream — ultra lekki krem na bazie wody, świetnie nawilża i szybko się wchłania.

4. Diadermine, krem na dzień — mocno nawilżający krem z efektem liftingu, już niebawem doczeka się oddzielnej recenzji.

5. Chanel, Sublimage — doskonały krem pod oczy, mocno nawilżający oraz odżywczy, moje małe odkrycie pisałam o nim TUTAJ

6. Origins, Matte Moisturizer — krem matujący, ale i niezwykle lekki i dający komfortowe uczucie nawilżenia.

7. Clinique, Moisture Surge — lekki krem o formule żelowej, mocno i długotrwale nawilża i nie obciąża skóry.


Do pielęgnacji ciała również w okresie letnim sięgam po lekkie, szybko wchłaniające się formuły bez uczucia lepkości i oblepiania mojej skóry.


1. L'Oreal, Sublime Sun — fajnie chłodzący żel o przyjemnym zapachu, daje bardzo dobre nawilżenie i ukojenie także po kąpielach słonecznych.

2. Vichy, Ideal Body — lekki balsam (serum) do ciała o przyjemnym zapachu i dający dobre nawilżenie. Niewyczuwalny na skórze.

3. D'Alchemy, Essencial Body Balm — lekki pięknie pachnący cytrusami balsam, doskonale nawilża i szybko się wchłania. Idealny kosmetyk na lato.


Mgiełka odświeżająca (woda termalna)

Taki typ kosmetyku to coś idealnego w upalne dni, ja sięgam często po zwykłą wodę w sprayu (termalną) lub właśnie mgiełki nawilżające i odświeżające.


1. Rituals, Ritual Of Namaste — mgiełka mocno nawilżająca o ziołowym zapachu. Fajnie sprawdza się podczas upałów, jak i w ciągu dnia, kiedy nasza skóra potrzebuje dodatkowej dawki nawilżenia.

2. D'Alchemy, Hydrating Dew Toner — bardzo mocno nawilżający tonik o pięknym ziołowym zapachu. Idealny na lato oraz do scalania makijażu.


Krem BB, CC lub lekki podkład 

W tym sezonie stawiam na rozświetloną skórę i delikatnie wyrównany koloryt bez obciążenia. W tym celu najczęściej sięgam po leciutkie jak woalka kosmetyki kolorowe. Moimi ulubieńcami w tej dziedzinie są kosmetyki upiększające i praktycznie niewidoczne na skórze, ale dające komfort pięknej cery.


1. It Cosmetics, CC+ — idealny krem CC na lato z wysokim filtrem 50. Więcej o nim TUTAJ

2. Maybelline, Dream Urban Cover — niesamowicie lekki i kryjący podkład z wysokim filtrem 50. Więcej o nim pisałam TUTAJ

3. Chanel, Les Beiges Tint — ultra lekki produkt, upiększający moją cerę, nie dając obciążenia. Więcej o tym zjawiskowym produkcie przeczytasz TUTAJ

4. Chanel, CC Cream — bardzo lekki krem CC wyrównujący koloryt skóry i niewyczuwalny na buzi.

5. Colourpop, Pretty Fresh — podkład o dziwnej formule, niedający krycia, a jednak upiększający. Więcej o nim pisałam TUTAJ

6. Artdeco, Tint nawilżający — lekki krem, fajnie nawilżający i wyrównujący koloryt skóry krem. Świetny na lato i na dni bez makijażu.


Maseczki oczyszczające i płatki pod oczy 

Nie tylko latem moja skóra potrzebuje dobroczynnego wpływu, jaki przynoszą maseczki i płatki pod oczy, ale przy wysokich temperaturach szybciej się zanieczyszcza oraz przesusza, więc w tym temacie korzystam z maseczek nawilżających z kwasem hialuronowym.


1. Schaebens, Cell Therapy — bardzo mocno nawilżająca żelowa maska przynosząca natychmiastowe efekty wygładzenia i odmłodzenia skóry.

2. Caudelie, Masque Peeling Glicolic — łagodnie działający peeling dający doskonałe wygładzenie i oczyszczenie skóry.

3. Schaebens, maska peeling truskawkowa — to mój stały bywalec w walce o piękną cerę. Świetnie oczyszcza i nie wysusza wrażliwej cery.

4. Merz Spezial, Detox Mask — bardzo intensywnie oczyszczająca maska, która jednocześnie jest delikatna dla mojej skóry.

5. Patchology, płatki pod oczy — żelowe, mocno nawilżające i wygładzające płatki dające odmładzający efekt.

6. Efektima, hydrożelowe płatki — przynoszą natychmiastową ulgę, chłodzą, nawilżają i pięknie wygładzają skórę pod oczami.


Peeling do ciała


Tutaj powiem Wam w skrócie, obecnie używam własnoręcznie zrobionego peelingu z cukru oraz soku z limonki, ale każdy peeling cukrowy bądź solny się u mnie sprawdza. W lecie warto sięgać częściej po dobre zdzieraki na ciało.


Antyperspirant 

Zapach potu oraz wiecznie mokre pachy nie należą do przyjemności, dlatego ciągle poszukuję idealnego rozwiązania. Latem pocenie się jest czymś naturalnym i wzmożonym, ale staram się panować nad tym, ważne, aby moje kosmetyki nie zawierały soli aluminium i były jak najbardziej naturalne.


1. Old Spice — zaczęłam podbierać mojemu mężowi jakiś rok temu i jak dotąd to najskuteczniejsza ochrona przed potem jak dla mnie, nawet po wyczerpującym treningu czy w upalny dzień czuję się świeżo.

2. CD — o tych deo już tu wspominałam kilka razy, dobry, lekki i na co dzień dobrze radzący sobie z produkcją potu.

3. CD — poręczny, mały antyperspirant w sprayu, świetny podczas wyjazdów i działa dokładnie tak jak w sztyfcie, a dodatkowo chłodzi.

4. Nivea, Fresh Pure — ma przyjemny odświeżający zapach i w codzienne dni mi wystarcza. Nie daje sobie jednak rady podczas wysiłku fizycznego.


Odświeżający żel pod prysznic oraz do mycia twarzy 

W upalne dni potrzebuję dobrego oczyszczenia i komfortu dla mojej skóry zarówno twarzy, jak i całego ciała. Dlatego wybieram takie żele, które dają mi ukojenie, odświeżenie i są bardzo delikatne dla wrażliwej skóry.


1. pH Balance — lekki, mocno odświeżający żel pod prysznic o przyjemnym zapachu i niewysuszającej formule.

2. CD — o tych żelach wspominam Wam bardzo często, to taki mój obowiązkowy kosmetyk pod prysznicem. Świetnie myje, odświeża i ma przyjemne dla skóry nawilżające działanie.

3. Garnier Bio — bardzo dobrze oczyszczający i jednocześnie delikatny dla skóry żel do codziennego mycia twarzy, u mnie to obowiązkowy kosmetyk w porannej rutynie.

4. D'Alchemy, Puryfing Facial Clenser — co prawda dopiero zaczęłam go używać, ale widzę kosmetyk pełen dobrej energii. Lekko ziołowy i lekko cytrusowy o delikatnym działaniu na skórę i jednocześnie dobrym oczyszczaniu i odświeżaniu. Tak jak poprzednik nie wysusza cery.


Dobre kosmetyki do pielęgnacji włosów 

Jakie to są według mnie dobre kosmetyki? To takie, które nie wysuszają moich i tak suchych i wysokoporowatych kosmyków. Dodatkowo szybko działają i na długo dają nawilżenie i świeżość.


1. Moroccanoil, szampon nawilżający — dobrze myje, nawilża i dba o moje włosy. Więcej o nim TUTAJ

2. Head & Shoulders, z miętą — doskonały szampon na lato, dobrze myje, jest delikatny dla skóry głowy oraz cudownie chłodzi i odświeża.

3. TOI, Lusterizing Serum — bardzo lekkie serum, które cudownie wygładza i nadaje blasku włosom.

4. Schwarzkopf, liquid silk — mgiełka do włosów bez spłukiwania z jedwabiem, która pomaga w rozczesywaniu włosów oraz je pięknie wygładza.

5. Hair Biology, odżywka — robi to, co powinna, dodatkowo nie obciąża włosów i nie przyspiesza utracie świeżości. Fajna i lekka idealna na lato.


Suchy szampon 

Powiem krótko dla mnie latem to must have. Nie zawsze mam ochotę czy możliwość codziennego mycia włosów (zwłaszcza na wyjazdach), a w upalne dni szybciej się przetłuszczają, więc wtedy sięgam po odświeżający suchy szampon. Myślę, że warto mieć go latem pod ręką, zwłaszcza przy długich włosach.


Colab, glam — suchy szampon, który nie podrażnia mojej wrażliwej skóry głowy i jednocześnie odświeża włosy na długie godziny.


Jestem ciekawa, jakie kosmetyki sprawdzają się u Ciebie w sezonie letnim?


Przesyłam buziaki,
Monika.




42 komentarze:

  1. Kosmetyki Caudalie uwielbiam, krem pod oczy Pixi i kosmetyki Chanel też :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie podstawą są filtry, żel aloesowy, a zamiast podkładu często używam sam puder :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! Trzeba pamiętać o filtrach nie tylko latem. U mnie niestety sam puder się nie sprawdza, ale sam krem CC lub BB już tak :D

      Usuń
  3. Dla mnie mgiełki do ciała są chyba najważniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. w sumie nic konkretnie z tych nie znam, ale może się na coś skuszę! ciekawa jestem!

    OdpowiedzUsuń
  5. Sięgam po takie same produkty :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę przyznać, że żadnego spośród tych kosmetyków nie miałam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaki fajny wpis! Ile tu perełek godnych uwago i zupełnie dla mnie nieznanych 🖤 Ja już za kilkanaście dni jadę na dłuższy urlop, a zakup kremów do opalania sprawia mi co roku niesamowitą frajdę i przyjemność :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo, tak szczerze polecam dobre kremy z wysokimi filtrami i życzę udanego urlopu :D

      Usuń
  8. Filtr to dla mnie podstawa, a za to fajnym dodatkiem do pielęgnacji są lekkie mgiełki lub woda termalna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie filtry to podstawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow, sporo tych produktów ;) Ja też jestem bardzo zadowolona z żelu do mycia twarzy Garnier, a kilka rzeczy z chęcią bym przetestowała

    OdpowiedzUsuń
  11. Krem nr 6, czyli Origins właśnie używam i jest idealny na lato.Też lubię na lato lekkie, chłodzące i odświeżające formuły. A tint Chanel i podkład Colourpop mnie bardzo interesują. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ja mam kilka próbek, ale wiem, że sięgnę po pełnowymiarowy słoiczek ;D

      Usuń
  12. Fajne kosmetyki zaprezentowałaś. Latem, szczególnie jak się udaję na wakacje to też stosuję kosmetyki z filtrami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Bogusiu, tak dla mnie filtry są ważne i w użyciu przez cały rok :D

      Usuń
  13. Balsam D'Alchemy, pokochałam od pierwszego użycia <3 Do żelu marki Garnier, zamierzam niebawem wrócić. Uwielbiam też płatki pod oczy Efektimy, a maseczka truskawkowa, którą poznałam dzięki Tobie, była świetna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do tego balsamu kochana to normalnie pachnie jak ciasto cytrynowe, uwielbiam go hahaha. Bardzo mi miło, że również się z nią polubiłaś, ta maseczka to bardzo fajny kosmetyk <3

      Usuń
  14. o filtrach zawsze trzeba pamiętać! :) sun dance miałam i polecam!
    www.wkrotkichzdaniach.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszystkie produkty jak najbardziej wpisują się w letnią pielęgnację! <3
    Moim must have są mgiełki odświeżające.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Totalnie Cię kochana rozumiem i cieplutko pozdrawiam <3

      Usuń
  16. krem z filtrem to podstawa ;) Muszę się zaopatrzyć w krem CC i mgiełkę, może wezmę coś z Twojej listy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie wiedziałam, że istnieje film w sprayu, który można aplikować nawet na makijaż :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak filtry należy reaplikować, a filtr w sprayu to zbawienie, szybko i bez problemu nakładam dodatkową warstwę i można spokojnie używać na makijaż, co też przemawia na ich korzyść <3

      Usuń
  18. Mam ten żel do mycia twarzy z Garniera i już go kończę - bardzo go lubiłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wracam do niego za każdym razem jak się kończy, dla mnie totalny hit Garniera <3

      Usuń
  19. Bardzo fajne zestawienie. Filtry to podstawa! Osobiście używam ich cały rok!

    OdpowiedzUsuń

♡ Dziękuje, że odwiedziłeś mój blog.
♡ Dziękuje za każdy komentarz jest on dla mnie ogromną motywacją.
♡ Zabraniam kopiowania i wykorzystywania treści oraz zdjęć z mojego bloga bez mojej zgody i wiedzy.
♡ Spam i obraźliwe komentarze będą usuwane.
♡ W miarę możliwości staram się odwiedzać moich czytelników.
♡ Komentarze proponujące obserwację za obserwację nie są mile widziane.
♡ Zapraszam ponownie na bloga oraz pozostałe moje social media.
♡ Jeżeli spodobał Ci się mój blog i moja praca zapraszam do obserwowania