czwartek, 4 czerwca 2020

Creux du Van - Wielki Kanion w środku Europy!

Witajcie moi kochani,
dzisiaj zabieram Was na wycieczkę w bardzo górzyste i zapierające dech w piersiach miejsce, jakim jest Creux du Van, nazywany Wielkim Kanionem w środku Europy.


Jeszcze do niedawna nie miałam totalnie pojęcia o tym miejscu. Przeglądając ciekawe miejsca w Szwajcarii na różnych stronach, zauważyłam zdjęcia majestatycznego, górzystego pół — wieńca.

Korzystając z wolnego dnia oraz pięknej pogody ruszyliśmy z mężem, aby odkryć nieznane. Creux de Van nazywane jest Szwajcarskim Kanionem. Jego wielkość robi wrażenie. Na szczyt wiedzie piekielnie stroma i wąska ścieżka oblegana przez turystów. Przyznaję się bez bicia, że nie obeszło się bez łez, potu i zniechęcenia. Jedynie pragnienie widoku z góry motywowało mnie do dalszego wysiłku.

Creux du Van znajduje się we wschodniej części Szwajcarii (francuskojęzycznej) w kantonie Jura. Rozciąga się na szerokości 1200 m i ma 500 metrów głębokości. Kanion leży w pobliżu szczytu Soliat 1465 m n.p.m.




























Jestem ciekawa czy lubisz wyzwania i pokonywanie własnych fizycznych i psychicznych słabości?


Przesyłam buziaki,
Monika.



46 komentarzy:

  1. wow, piękne miejsce, natura jest niesamowita.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zazdroszczę widoków, ale i też podziwiam silną wolę.
    Ja na pewne bym się tam nie wdrapała, ponieważ nawet za autobusami nie biegam. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, prawda trochę mnie to kosztowało, ale na górze radość była nie do opisania :D

      Usuń
  3. pięknie w górach, ale wolę morze

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale widoki, świetne miejsce i podziwiam :). Nie wiem, czy sama bym się tam wdrapała :P

    OdpowiedzUsuń
  5. ale piękne widoki, jest równocześnie skaliście i zielono <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ tam pięknie! Widoki naprawdę urzekają, wspaniała fotorelacja! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje kochana, bardzo mi miło, że Ci się podoba <3

      Usuń
  7. Niesamowite widoki. Aż się człowiek rozmarzył :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja ostatnio ciągle pokonuję swoje fizyczne słabości ćwiczeniami z Chloe Ting na YT hehe
    Piękne widoki, siostra mojego chłopaka mieszka w Szwajcarii, ciekawe czy też tam była

    OdpowiedzUsuń
  9. wow, ale to jest czad ;D nigdy nie myślałam nawet o wycieczke do Szwajcarii, ale w sumie hcyba czas zacząć ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne miejsce i cudownie kojące widoki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale bajka! Uwielbiam takie miejsca <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowne miejsce, piękne widoki

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam takie klimaty! Piękne zdjęcia. Górskie wycieczki i pokonywanie swoich własnych słabości są zdecydowanie dla mnie:)) mam nadzieję że wkrótce się tam wybiorę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie jest tam wszystko, o czym piszesz, bardzo polecam :D

      Usuń
  14. Piękna pogoda na wycieczkę i robienie zdjęć :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, udało nam się, patrząc na obecną pogodę za oknem ;D

      Usuń
  15. Piękne miejsce! Na żywo pewnie jeszcze piękniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na żywo zdecydowanie bardziej robi wrażenie wysokość i ta niezwykła przestrzeń ;D

      Usuń
  16. Cudowne miejsce <3 Widoki zapierają dech w piersiach :) Dziękuję Kochana za kolejną, wspaniałą wycieczkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja dziękuje i niezmiernie mi przyjemnie, że mogę Cię tam zabrać choćby w takiej formie <3 :*

      Usuń
  17. Przepiękne miejsce!
    Zazdroszczę wyjazdu!

    OdpowiedzUsuń

♡ Dziękuje, że odwiedziłeś mój blog.
♡ Dziękuje za każdy komentarz jest on dla mnie ogromną motywacją.
♡ Zabraniam kopiowania i wykorzystywania treści oraz zdjęć z mojego bloga bez mojej zgody i wiedzy.
♡ Spam i obraźliwe komentarze będą usuwane.
♡ W miarę możliwości staram się odwiedzać moich czytelników.
♡ Komentarze proponujące obserwację za obserwację nie są mile widziane.
♡ Zapraszam ponownie na bloga oraz pozostałe moje social media.
♡ Jeżeli spodobał Ci się mój blog i moja praca zapraszam do obserwowania