poniedziałek, 9 października 2017

Makijaż inspirowany latami '20

Witajcie moi kochani,
ta notatka nie będzie długa (przynajmniej w zamyśle), a inspiracją do jej napisania jest konkurs z okazji 20-lecia słynnej drogerii Natura. Zapraszam na podróż do lat 20-tych <3

1. Co ciekawego działo się w latach 20, XX wieku?
* w Polsce:
- Nasze zwycięstwo z „bolszewikami”
- Śmierć pierwszego prezydenta Rzeczpospolitej — Narutowicza
- Budowa portu w Gdyni
- Gdynia otrzymała prawa miejskie
- W zapomnienie odeszła waluta - Marka Polska a wszedł obecny do dzisiaj Złoty
- Nadeszla era Art Déco


* na Świecie:
- Śmierć Lenina i nasta
ła era Stalina
- Wielka prohibicja w Stanach Zjednoczonych
- Odkrycie Penicyliny (antybiotyk) przez Fleminga
- Nastala złota era radia
- Początek kina z dźwiękiem i rozpoczęcie nagradzania przez Akademie Sztuki i Wiedzy Filmowej w Hollywood (Oscary)
- W 1921 roku Coco Chanel połączyła różę, jaśmin i aldehydy i stworzyła najsłynniejszy zapach na Świecie, czyli No5 <3
- Złota era Jazz'u
- Pod koniec roku 1929 - rozpoczął się wielki kryzys


2. Cechy makijażu lat 20-tych.
Nie da się ukryć, że lata 20 to olbrzymia rewolucja przede wszystkim w modzie. Na ten temat znajdziecie ogrom materiału w całym internecie, którego nie będę tutaj powielać ;
Krótko powiem Wam jakie cechy były pożądane w modzie oraz makijażu. A po więcej odsyłam Was do bloga kobiety, która wie o Historii Mody chyba wszystko i mam to szczęście, że często zagłada na mojego bloga :* Serdecznie Was zachęcam www.wczerni.pl <3

W modzie trendy było:
* chłopięca sylwetka
* sukienki z obniżoną talią
* często sukienki z falbaną w miejscu bioder
* królowały kolory: złoto, czerń i bordo
* fryzury krótkie : bob lub falowane (finger waves)
* często opaska na włosach z piórkiem
* ulubione tkaniny to : futra, koronki i satyny
* ulubione dodatki u Pań: perły, rękawiczki, kapelusze, frędzle i papierosy z długą fifką
* Panowie: garnitur (często materiał w prążki), kapelusz, szal, cygaro oraz buty (Oxford), „gangsterski wygląd”

W makijażu:
* ceniona była jasna wręcz blada cera
* cienkie i narysowane długie brwi
* bardzo ciemny makijaż oczu (smutny)
* powstał styl w malowaniu oczu tzw. Smoky Eye
* ciemne pomniejszone usta
* stylizacja makijaży bardzo naśladująca gwiazdy kina
* makijaż : uwodzicielski, wyrazisty i prowokacyjny
* w malowaniu paznokci królował tzw. manikiur księżycowy - „moon manicure”


Ze świata kosmetycznego:
- powstały marki takie jak: Max Factor, Maybelline, Helena Rubinstein, Shiseido, Coty, L'Oreal,
- Guerlain stworzył pierwszą pomadkę w sztyfcie
- Revlon stworzył pierwsze lakiery do paznokci
- najbardziej cenieni „wizażyści” tamtej epoki to - Helena Rubinstein, Elizabeth Arden czy Maksymilian Faktorowicz (czyli Max Factor)


3. Style lat 20
- Gatsby style
- Flapper Girl - (chłopczyca, podlotek)
Roaring 20s style


4. Najsłynniejsze postacie dekady (jest ich znacznie więcej ja wymienię tylko niektórych):
- Al Capone
- Charlie Cheplin
- Coco Chanel
- Rudolph Valentino
- Robert Einstein
- Maria Sklodowska - Curie
- Jacek Malczewski (malarz)
- Ernest Hemingway
- Franz Kafka
- Wladyslaw Raymond
- Julian Tuwim
- Kornel Makuszynski
- Pola Negri
- Eugeniusz Bodo
- Flip i Flap
- Wald Disnay


5. Moja wizja makijażu lat 20 - styl Gatsby




6. Konkurs drogerii Natura
Drogeria Natura obchodzi swoje 20-lecie i z tej okazji został ogłoszony konkurs, w którym chętni muszą pokazać swoją wizję (interpretację) lat 20 naszego wieku. Galeria pęka w szwach, gdyż nagroda jest bardzo atrakcyjna a mianowicie jest to kurs wizażu w słynnej PRO Makeup Akademii w Warszawie. Dodam tylko, że prowadzonej przez Daniela Sobieśniewskiego. Zachęcam Was kochani do obejrzenia Galerii, gdyż jest to niezwykłe miejsce i przenosi nas w lata 20. Galeria znajduje się TUTAJ.


Więcej inspiracji oraz informacji o tamtej epoce dowiecie się na stronach: kakufashioncook.pl , little-lilu.blogspot.com , kobietamag.pl oraz polecam obejrzeć film Wielki Gatsby lub musical Chicago, gdzie przeniesiecie się w tamten niezwykły czas.

A Wy kochani, którą dekadę i dlaczego lubicie najbardziej?

Przesyłam buziaki,
Monika.



66 komentarzy:

  1. O ile makijaże tamtych lat mi się nie podobały o tyle stroje, przynajmniej niektóre, prezentowały się całkiem, całkiem. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda? Niesamowity czar epoki :)

      Usuń
    2. Mam takie same wrażenia. A już niedługo znów lata dwudzieste.

      Usuń
    3. Dokładnie tak, niesamowite jak ten czas leci ;)

      Usuń
  2. O wow, zaszalałaś!!! Dokładnie jak lata XX :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Skoro moda wciaz gdzies sie przeradza nawet w naszych czasach to pewnie i jakies inspiracje makijazowe sie pojawia.

    OdpowiedzUsuń
  4. WOW! Świetnie! Niczym aktorka z serialu kostiumowego :> Zazdroszczę talentu!
    zszafypannyjoanny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Lata 20 w XX WIEKU, dzięki nim mam teraz taki wybór.... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy przygotowywałam się do tego wpisu pomyślałam dokładnie tak samo jak Ty =D

      Usuń
  6. Ciekawy okres w historii. Lata świetności naszego kraju.

    OdpowiedzUsuń
  7. Lata dwudzieste to mój ulubiony stylistycznie czas... A Twój makijaż bardzo piękny, podziwiam i gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny ten makijaż, zwraca uwagę! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Natura miała fajny pomysł z tym konkursem. Przeglądałam galerię, nie które zdjęcia są naprawdę ładne. Koniecznie bierz udział Moniko w tej zabawie! Mnie swym makijażem zachwyciłaś!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda w galerii jest niesamowita ilość zdjęć ;) Bardzo Ci Kasiu dziękuje, oczywiście się zgłosiłam <3

      Usuń
  10. chciałabym umiec taak się malować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje, polecam podejść do makijażu jak do zabawy i ćwiczyć :*

      Usuń
  11. Świetnie dowiedzieć się takich ciekawostek :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale fajny Ci ten makijaż wyszedł :) Mnie się szalenie podoba styl lat 20 :) no zdecydowanie ma coś w sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawa propozycja. Jeśli chodzi o makijaże to uwielbiam old Hollywood <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie to zupelnie nie moj klimat. Nie podoba mi sie moda tamtych lat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lata 20 to niesamowita rewolucja, a jaki czas Ty lubisz najbardziej? :D

      Usuń
  15. Lata wielkich zmian :) Makijaże z tamtej epoki nie do końca są w moim tylu, ale nie można odmówić im wyrazistości. Bardzo fajne oko :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam klimat lat '20tych. Zawsze mi się bardzo podobały te czasy, stroje. Oczywiście dzisiaj ktoś tak ubrany i uczesqny wyglądałby dziwnie, ale i tak mi się podoba

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, zawsze można przemycić jakiś jeden element stroju lub makijażu <3

      Usuń
  17. Lubie zaglebiac sie w historie, a tamte czasy mialy w sobie wiele uroku. Te wszechobecne perly, ah! Makijaz - swietny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuje, osobiście kocham perły i jeszcze, kiedy dodasz satynową sukienkę i na to futro (oczywiście sztuczne) od razu czujesz się jak królowa Świata. Nie ma nic bardziej sexy <3

      Usuń
  18. Thanks a lot :D

    super cool tips my friend :D loved it!

    NEW REVIEW POST | AVON: PEEL OFF RADIANT GOLD MASK!
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D


    Please, VOTE FOR ME

    OdpowiedzUsuń
  19. Makijaż super, ale ogólnie rzecz biorąc, to gdybym miała wylądować w latach 20stych ubiegłego wieku, to chyba nie czułabym się w nim dobrze ;) Chyba najlepiej makijażowo odnalazłabym się w 60tych ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to również dość odległa dekada, ale przygotowując się dowiedziałam jak bardzo rozwojowy to był czas :*

      Usuń
  20. O ile na makijażu i modzie tamtych lat nie bardzo się znam, o tyle uwielbiam wszelkie historie (książki, filmy), których akcja właśnie wtedy się dzieje. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Interesująca kartka z kalendarza.. Każda epoka ma swoje plusy i minusy, z każdej można wziąć coś dla siebie ! Fajna stylizacja :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Thanks a lot :D

    super cool tips my friend :D

    NEW OUTFIT POST | THE MOST EASY WAY TO BE HAPPY!
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D


    Please, VOTE FOR ME

    OdpowiedzUsuń
  23. O kurczę!
    Jakbym widziała stare zdjęcia - rewelacyjny makijaż! Masz talent!

    OdpowiedzUsuń
  24. Niesamowicie! Bardzo podoba mi się Twoja interpretacja!
    Powodzenia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje, przyznam Ci się nieśmiało, że byłabym przeszczęśliwa wygrywając ten konkurs. Spełniłoby się jedno z moich marzeń i celów <3

      Usuń
  25. Idealnie wpisałaś się w lata 20! :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Spóźniona z komentarzem ;) Dziękuję Ci bardzo za wspomnienie :) Świetny pomysł z tym "rysem historycznym". Lubię takie ciekawostki. I te plansze z podsumowaniem mody damskiej i męskiej.

    Piękne oczy Ci wyszły. Teraz do mnie dotarło, że chyba mamy bardzo podobny kolor tęczówki. Taka ciemna zieleń :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana to ja dziękuje, że piszesz tak wspaniałe atrykuły :D A co do oczu to mam w zależności od pogody, ale przeważnie niebieskie <3

      Usuń

♡ Dziękuje, że odwiedziłeś mój blog.
♡ Dziękuje za każdy komentarz jest on dla mnie ogromną motywacją.
♡ Zabraniam kopiowania i wykorzystywania treści oraz zdjęć z mojego bloga bez mojej zgody i wiedzy.
♡ Spam i obraźliwe komentarze będą usuwane.
♡ W miarę możliwości staram się odwiedzać moich czytelników.
♡ Komentarze proponujące obserwację za obserwację nie są mile widziane.
♡ Zapraszam ponownie na bloga oraz pozostałe moje social media.
♡ Jeżeli spodobał Ci się mój blog i moja praca zapraszam do obserwowania