czwartek, 23 listopada 2017

Piękna przed Świętami — Zimowa pielęgnacja włosów i Twoja świąteczna fryzura

Witajcie kochani,
dziś przychodzę do Was z kolejnym, już trzecim wpisem o tematyce zimowej. Więcej dowiecie się klikając w boczny baner dotyczący wyzwania „Piękna przed Świętami". Ta notatka poświęcona jest dbaniu o włosy i ich kondycji. Wszystkich włosomaniaków zapraszam do lektury <3


1. „Jak zabezpieczasz włosy przed zimnem, smogiem i wiatrem?"


Chyba jak każdy w młodości popełniałam błędy, a zimą najczęściej nie nosiłam szalików i czapek. To wszystko wychodzi, dopiero kiedy człowiek jest w bardziej dojrzałym wieku. Moją zimową zmorą są chore zatoki, które potrafią nieźle dać w kość. Obecnie nie wyobrażam sobie zimy bez ciepłej czapki, którą potrafię sama uszyć bądź zrobić na drutach czy szydełku ;), jak i szalika czy ciepłego komina.
W okresie zimowym znacznie częściej moje włosy nie są spięte, aby dodatkowo nie narażać ich na uszkodzenia. Wszystkim, a zwłaszcza młodzieży polecam noszenie czapek i szalików, które oprócz swojego ochronnego zadania są również elementami naszej stylizacji. Od wiatru dobrym rozwiązaniem jest kurtka lub bluza z kapturem, który nam głowę, jak i włosy ochroni.


2. „ Jak wygląda Twoja zimowa pielęgnacja włosów?”

Z przyjemnością odsyłam Was kochani do mojego letniego wpisu dotyczącego pielęgnacji włosów, gdyż wiele kosmetyków nadal używam i sprawdzają się równie dobrze zimą. Po okresie letnim zmagam się również ze wzmożonym wypadaniem włosów, a żeby dodać im witalności jest to odpowiedni czas na olejowanie ich. Takim oto zasadami kieruje się w pielęgnacji moich włosów zimą:
Chronię swoje włosy, dlatego noszę czapkę. Najlepsza jest duża z przyjemnego materiału, aby nie powodowała tarcia. Ja najchętniej sięgam po bawełnę.
Elektryzujące się włosy czeszę szczotką drewnianą i delikatnie pryskam lakierem.
Warto w tym zimowym okresie wspomóc się suplementami (skrzyp polny, kwasy Omega), które poprawią kondycję naszych włosów. 
Myję włosy tak często, jak tego wymagają. Latem zdecydowanie częściej a w zimie staram się utrzymać odpowiednią higienę skalpu (w tym również natłuszczenie).
Zawsze przed wyjściem dokładnie suszę włosy, aby pozbyć się niepożądanej wilgoci.
Kiedy w domu mam kaloryfery używam nawilżaczy powietrza.
Aby moja fryzura po zdjęciu czapki nadal ładnie wyglądała, używam suchych szamponów.
Lubię wspomagać się dodatkowo odżywkami w sprayu.
Regularnie podcinam końcówki i zabezpieczam je olejkami lub silikonami.
Zima to czas odżywczych i o wiele cięższych masek do włosów z zawartością olejków.
Zimą, kiedy związuje włosy częściej jest to warkocz niż kucyk.


3. Moje zimowe kosmetyki do włosów.

1. Doppel Effekt, szampon przeciw wypadaniu włosów oraz łupieżowi — Alpecin (Dr. Kurt Wolf). Mój szamponowy Hit!
2. Coffein Shampoo, szampon z kofeiną dodający energii włosom — Alpecin (Dr. Kurt Wolf).
3. Szampon z kolendrą, do włosów osłabionych i wypadających — Botanicals fresh one, L'Oreal.
4. Classic Clean, szampon przeciwłupieżowy — Head & Shoulders.
5. Oil Care, szampon do włosów z olejkami — Dove.

6. Advance Techniques Supreme Oils, maseczka intensywnie odżywiająca — Avon.
7. Advance Techniques Intense Repair 7, maseczka regenerująca z keratyną — Avon.
8. Maska z kolendrą, wzmacniająca — Botanicals Fresh Care, L'Oreal.
9. Schönheit Geheimnisse, odżywka z wodą kokosową do bardzo suchych włosów — Balea.

10. Wahre Schätze, maska oliwkowa — Garnier.
11. Olej Arganowy, kuracja do włosów suchych, szorstkich i bez połysku — Swiss O Par.
12. Schönheit Geheimnisse, mleczko z wodą kokosową do bardzo suchych włosów — Balea.

13. Tropical, suchy szampon — Batiste.
14. Spray do rozczesywania włosów — Naturals Hair Care, Avon.
15. Perfumy do włosów — Balea.
16. Medicinal Special, tonik do skalpu — Alpecin (Dr. Kurt Wolf).

4. „A może wiesz już jaką fryzurą zauroczysz najbliższych w czasie najbliższych świąt?”

Moi kochani, co do fryzury Świątecznej mam jeszcze trochę czasu, ale dziś przedstawię Wam trzy propozycje, z których możecie skorzystać w tym magicznym czasie. Mam nadzieje, że Wam się spodobają.

Fryzura numer 1 - Koczek.
Tutaj przedstawiam Wam moją fryzurę sprzed dwóch lat, którą miałam na swoim ślubie. Jest łatwa w wykonaniu a wygląda skromnie i elegancko.



Fryzura numer 2 - Warkocz.
Dla mnie nie ma nic bardziej wytwornego niż pięknie splecione włosy. Sama niestety nie mam takiej wprawy, gdyż moje włosy są bardzo drugie, ale kusi mnie aby w te Święta mój makijaż przyozdobił dobierany warkocz (kłos).



Fryzura numer 3 - Loki.
To moja ostatnia propozycja fryzury na Święta, myślę, że spodoba się osobom z długimi włosami, które lubię mieć je rozpuszczone. Do stworzenia takich loków możemy użyć lokówki lub prostownicę.



Mam nadzieje, że ten wpis Wam się podobał, a być może zainspirowałam Was do noszenia czapki ;)

Kochani, a jaką Wy fryzurę macie w planach na nadchodzące Święta?

Przesyłam buziaki,
Monika.

84 komentarze:

  1. Super post,
    Ja jeszcze nie wiem jaką fryzurę będę miała, marzy mi się jakaś zmiana na głowie

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam podobne wskazówki, zabezpieczam zawsze końcówki włosów olejkiem, nosze też oczywiście czapkę, która nie powoduje elektryzowania włosów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że jako nastolatka nie wiedziałam o tak ważnej sprawie, jaką jest czapka ;)

      Usuń
  3. Strasznie dużo masz kosmetyków do włosów i widać, że dbasz bardzo o włosy. Ja raczej też mam podobną pielęgnację do Twojej aczkolwiek w zimie mam tylko rozpuszczone włosy, spinam je w koczek tylko do spania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O super, a nie jest Ci w nich za gorąco? Mnie jak jestem w pomieszczeniu to bardzo grzeją, hahaha :D

      Usuń
  4. Jaka Ty ładna jestes! :) Produkty Alpecin miałam już dawno wypróbowac, ale ciągle kupuję coś innego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahahaha, bardzo dziękuje. Poprawiłaś mi humor niesamowicie <3

      Usuń
  5. Bardzo mi się podoba kolor Twoich włosów - długo do takiego dążyłam, ale na moich ciemnych włosach kosztował mnie sporo poświęceń i niestety również zniszczonych włosów. Zrezygnowałam i wróciłam do brązu, chociaż, nie powiem, taki blond mi się właśnie marzy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuje, moje włosy są podatne na rozjaśnianie, jako dziecko miałam biały kolor włosów, lecz z czasem ściemniał do takiego popielatego blondu, ale przyzwyczaiłam się bardzo do tak jasnego blondu, choć kiedyś miałam również brąz (taki orzech laskowy) ;)

      Usuń
  6. Ja nie lubię nic robić z włosami, uzywam szamponu i jednej odżywki:-) No i całe życie ten warkocz.

    OdpowiedzUsuń
  7. Szampon batiste i zestaw kosmetyków dla moich włosów w ta zimową pogodę to konieczność! O czapkę również dobrze zadbać : ) Ciekawy post, Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje i zgadzam się. Gorąco Cię pozdrawiam =D

      Usuń
  8. Piękne fryzury :) Ja jednak najbardziej lubię mieć włosy rozpuszczone i w taką fryzurę będę celować w święta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, rozpuszczone włosy zawsze mi się podobają :)

      Usuń
  9. Bardzo fajny post, sama mam kręcone włosy ale i tak myśle, że wiele twoich rad przyda się również u mnie 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo mi miło, kręcone włosy są magiczne <3

      Usuń
  10. Czytając takie wpisy widzę jak się zapuściłam i zaniedbałam. Motywujesz mnie :).

    OdpowiedzUsuń
  11. Super post. Mam ochote na odzywke z woda kokosowa :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja też kiedyś nie nosiłam czapki i teraz bardzo tego żałuję :) Nie wyobrażam sobie, żeby w czasie mrozu nie mieć nic na głowie! Twoja kolekcja kosmetyków do włosów jest naprawdę ogromna! Ja używam jedynie szamponu, odżywki i oleju kokosowego na końcówki włosów :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo, ja również nauczyłam się, że nic tak nie pomaga na rozgrzanie, jak ciepła czapa, dodatkowo zawsze możemy ukryć nieudaną fryzurę ;P

      Usuń
  13. Oj jak ja tęsknię do bycia blondynką jak patrze na ciebie ale w blond włosach wkurzały mnie odrosty. teraz w ciemnych włosach mam je z głowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doskonale Cię kochana rozumiem, ja miałam każdy kolor włosów i zawsze wracam do blondu, choć odrosty są bardzo wkurzające ;)

      Usuń
  14. Pięknie wyglądasz w lokach, tak dziewczęco i delikatnie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Przydatna ściąga, też muszę się przyłożyć ;) W lokach wyglądasz przeuroczo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuje. Gorąco polecam zimową pielęgnację <3

      Usuń
  16. Śliczny kolor włosów i fajny pomysł z takim hmm.. Wywiadem :D Jeśli chodzi o nienoszenie czapki w dzieciństwie, to mi to właśnie wychodzi w wieku 18 lat - często zapalenie ucha i ból karku :/ Teraz już noszę, wszystkiego trzeba się nauczyć :'D
    Zaobserwowałam Twojego bloga i dołączyłam do grona czytelników, więc będę tutaj wpadać częściej. Byłoby niezmiernie miło, gdybyś i Ty odwdzięczyła się obserwacją na moim blogu i kto wie, może komentarzem :D
    http://luxwell99.blogspot.com/2017/11/sami-wyznaczamy-granice-normalnosci.html

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajne sposoby i piękne fryzury, pozdrawiam!! ;-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Ci ślicznie i również gorąco pozdrawiam <3

      Usuń
  18. Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuje, chyba powinnam je robić częściej :*

      Usuń
  19. Ja kiedyś chodziłam bez czapki, a teraz się bez niej nie ruszam jesienią i zimą :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pięknie wyglądasz i Twoje włosy wyglądają znakomicie :) Jestem ciekawa kosmetyków Botanical's czy podziałają na moje włosy. Ciepłe okrycie głowy jest bardzo ważne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuje. Ja otrzymałam je do testów i powiem Ci, że działają dobrze na mój skalp, na włosy muszę nakładać po tym szamponie maseczkę lub odzywkę. Ta z Botanicals pięknie je wygładza <3

      Usuń
  21. Ja czapkę noszę ale jak już naprawdę jest zimno. A jeśli chodzi o pielęgnację włosów, to jakoś strasznie nie rozróżniam zima lato, może to mój błąd :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, jeżeli masz włosy w dobrej kondycji to nie widzę problemów ;)

      Usuń
  22. Czapka na zime konieczna! Bez niej nie ma co sie ruszac!

    OdpowiedzUsuń
  23. Thanks a lot :D

    you look fantastic. Love your hairstyles :D

    NEW COOKING POST | Have you tried COUSCOUS? Here's a super easy recipe! :o
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Zadbane włosy dają nam tyle uroku, warto poświęcać im uwagę. :) A warkocze dobierane uwielbiam, sama chętnie je nosiłam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, niestety przy dobieranym potrzebuję pomocy, moje włosy są zbyt długie <3

      Usuń
  25. Bardzo ładne fryzurki, ja chyba w tym roku dla wygody postawię na koczek ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Choć przyznam szczerze, że nie lubię czapek, noszę je już od kilku lat (niestety jako nastolatka tego nie robiłam). Wspomagam się również suchymi szamponami. Bardzo podobasz mi się Moniko w pierwszej fryzurze, ja też takie lubię, skromne, a zarazem eleganckie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, bardzo dziękuje. Przy długich włosach taka fryzura jest też bardzo wygodna ;)

      Usuń
  27. Kolejny świetny wpis i pięknie ci w tych fryzurkach. Ja na co dzień mam związane włosy, bo tak lubię najbardziej to może dla odmiany pokrecę je albo wyprostuję, bo rzadko sięgam po prostownicę czy nawet suszarkę. A w czapkach rzadko chodzę, może dlatego że tutej jest nieco inny klimat i nie jest aż tak zimno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje pięknie. Kochana mam podobnie co do związywania włosów, właśnie na przekór zaczęłam zimą nosić je luzem <3

      Usuń
  28. Ślicznie wyglądasz pod każdą postacią,jak Ty to robisz? :D
    Ja jestem na kupnie czapki,już mam upatrzoną futrzaną :D jednak wolę ciepłą kurtkę z kapturem,nie mam aż tak przyklapniętej fryzury jak przy czapce :)
    A włosy jak mi się elektryzują,spryskuję wodą termalną lub hydrolatem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana bardzo Ci dziękuje za tak miłe słowa. Co do „piękności” hahaha odpowiedz prosta, zawsze być sobą. Ja też lubię kaptur zwłaszcza przy jakiś większych fryzurowych wyjściach, a hydrolat wypróbuję <3

      Usuń
  29. JA jak zawsze na zimę mam fazę zapuszczania po to by ściąć je latem ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak ja też lubię latem mieć je trochę krótsze hihihi =D

      Usuń
  30. Thanks a lot :D

    both hair styles are amazing :D

    NEW #DRESSTOIMPRESS POST | Knit Addict, YAY OR NAY?!
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Ślicznie Ci w każdej fryzurze :) Ja uwielbiam warkocze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuje, w tym roku też chodzi za mną warkocz <3

      Usuń
  32. U mnie czapka jesienią i zimą to podstawa.
    Muszę mieć ciepło w głowę bo jestem strasznym zmarzluchem. :)
    A na święta uczeszę się tak jak czeszę się na co dzień.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  33. Kosmetyków Alpecin nie znam w ogóle,muszę się im bliżej przyjrzeć

    OdpowiedzUsuń
  34. Też staram się zabezpieczać włosy " dodatkowo " stosując olejki na końcówki, bo one są najbardziej narażone na uszkodzenia. Po za tym u mnie wszystko wygląda tak samo jak i u Ciebie, aaaa no i suchego szamponu pod czapkę nie stosowałam nigdy, podbieram patent :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja na święta postaram się znaleźć chwilę i skręcić jakieś loki =) A Tobie ślicznie w tym koczku =)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuje, marzy mi się warkocz na te Święta ;)

      Usuń
  36. Ja używam olejki do pielęgnacji włosów. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak zimą są, jak najbardziej wskazane, ja sięgam po nie, aby zabezpieczyć końcówki włosów =D

      Usuń
  37. Very good article. I will be dealing with some of these
    issues as well..

    OdpowiedzUsuń
  38. As I website possessor I believe the content matter here is rattling great
    , appreciate it for your efforts. You should keep it up forever!
    Best of luck.

    OdpowiedzUsuń
  39. Wow! This could be one particular of the most beneficial blogs We have ever arrive across on this subject.
    Basically Excellent. I am also an expert in this topic therefore I can understand your hard work.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you. I'm glad you like it and invite you more often ;)

      Usuń
  40. I got this site from my buddy who told me regarding this website and at the moment this time I am
    visiting this site and reading very informative content at this place.

    OdpowiedzUsuń

♡ Dziękuje, że odwiedziłeś mój blog.
♡ Dziękuje za każdy komentarz jest on dla mnie ogromną motywacją.
♡ Zabraniam kopiowania i wykorzystywania treści oraz zdjęć z mojego bloga bez mojej zgody i wiedzy.
♡ Spam i obraźliwe komentarze będą usuwane.
♡ W miarę możliwości staram się odwiedzać moich czytelników.
♡ Komentarze proponujące obserwację za obserwację nie są mile widziane.
♡ Zapraszam ponownie na bloga oraz pozostałe moje social media.
♡ Jeżeli spodobał Ci się mój blog i moja praca zapraszam do obserwowania