czwartek, 30 listopada 2017

Piękna Przed Świętami — Zimowa pielęgnacja stóp i dłoni

Witajcie moi kochani,
przyszedł czas na kolejny wpis poświęcony zimowej pielęgnacji. Wyzwanie u Trustedcosmetics i Różowej Szminki pędzi pełną parą i co tydzień bliżej końca. Dziś czas na pielęgnację jakże ważną, czyli naszych stóp i dłoni.
Każdy chyba tak ma, że zimno nam najczęściej i najszybciej właśnie w stopy i dłonie, dlatego warto poświęcić chwilę na lepszą ochronę i pielęgnację tych właśnie części naszego ciała.
Pragnę też zaznaczyć, że o ile latem bardziej dbam o stopy, tak zimą zdecydowanie większą uwagę skupiam na moich dłoniach.


1. Jak rozgrzać zziębnięte stopy i dłonie? Oraz kilka rad jak temu zaradzić.
Ja przede wszystkim skupiam się na ochronie moich dłoni i stóp przed zimnem, zawsze noszę rękawiczki oraz dbam, aby skarpetki wykonane były z włókien naturalnych. Jeżeli jadę w góry, zawsze na stopy nakładam bawełniane skarpetki, a na nie duże skarpety z wełny. Nie lubię uczucia, kiedy wełna mnie gryzie, dlatego też skarpetki bawełniane chronią mnie przed tym dyskomfortem. Jak wiadomo, wełna ma właściwości higroskopijne i dzięki temu nawet mokra nie powoduje zimna.
Aby rozgrzać swoje stopy i dłonie stosuję swoje sprawdzone sposoby:
- Pocieram dłoń o dłoń. W wyniku tarcia powstaje ciepło i dłonie nam się rozgrzewają.
- Zawsze po powrocie ze spaceru delektuje się ciepłym napojem. Może to być np. gorąca czekolada z dodatkiem kardamonu lub herbata z imbirem, lub też kawa z przyprawami korzennymi.
- Do posiłków często przemycam papryczkę chili i ogólnie zimą stawiam na ostrzejsze potrawy.
- Na przemarznięte stopy i dłonie stosuje masaż z olejkiem (do podgrzanej łyżki oliwy z oliwek dodaje 2 krople olejku rozmarynowego, 2 krople olejku miętowego, 2 krople olejku cytrynowego i czasem łyżeczkę miodu. Tą mieszanką masuje skórę około 15 minut, a potem zmywam ciepła wodą)
- Nakładam maskę rozgrzewającą (domową lub maść końską).
- Możemy również naprzemiennie chłodzić i ogrzewać nasze stopy wkładając je do zimnej, a następnie ciepłej (niegorącej!) wody.

- Najprostszym sposobem, aby rozgrzać stopy są ćwiczenia, a dokładnie ruszanie i wyginanie naszych stóp. Pracujące mięśnie same nas rozgrzeją ;)
- Wzmożona aktywność fizyczna pomaga również w krążeniu, warto więc choćby wybrać się na spacer.
- Nigdy nie pozwalam stopom dyndać, kiedy siedzę. Zawsze opieram je o podłogę lub pufę. Nie tylko pomaga to przy rozgrzaniu stóp, ale zapobiega również powstawaniu żylakom i poprawia krążenie!
- Na dłonie i stopy nakładam kremy, lubię to robić na noc, kiedy wiem, że rano moja skóra będzie delikatna i odżywiona. Na dłonie zakładam bawełniane rękawiczki a na stopy bawełniane skarpety.
- I ostatnia moja rada to raczej zapobieganie, czyli nigdy nie noszę zbyt ciasnego obuwia.
2 „Moje sprawdzone kosmetyki do spierzchniętych, zmarzniętych i popękanych dłoni?”
1. Regenerujący krem do rąk — Max Repair — Evree
2. Lekki krem do rąk o zapachu kwiatu wiśni — Cien (Lidl)
3. Krem regenerująco — odżywczy - Avon
4. Regenerująco — odżywczy krem do rąk z marokańskim olejkiem arganowym, Planet Spa — Avon


5. Regenerujący krem na spękane pięty z mocznikiem i kwasami AHA, Foot Works — Avon
6. Zmiękczający krem do pięt, Foot Works — Avon
7. Krem do rąk, stóp i łokci z masłem Shea, Planet Spa — Avon
8. Nawilżający spray do stóp, DeoRepair — Evree


9. Maść oliwkowa — Ziaja
10. Witamina E — Hasco
11. Maść zmiękczające — Dernilan
12. Maść ochronna z witaminą A - Hasco-lek
13. Skarpety nawilżające — Kocostar (Douglas)
14. Rękawiczki z jednym palcem — OTTO'S


15. Lawendowa sól do kąpieli  Quin
16. Skórzane rękawiczki - H&M
3. „Czy zimą inaczej pielęgnujesz swoje dłonie i stopy?”
Odpowiedź brzmi — oczywiście, że tak. Zima to świetny czas na wzmożoną pielęgnację, u mnie w tym czasie staram się dbać o jak najlepsze nawilżenie i odżywienie skóry.
Zabiegi:
* pedicure
* manicure
* maski nawilżające i odżywcze
* skarpety złuszczające
* masaże
* maski parafinowe
* mezoterapie (w salonach kosmetycznych)
* nakładanie olejków na skórki
* mikrodermabrazja korundowa

4. Maseczki domowe:
Oliwkowa
Do 3 łyżek ciepłej oliwy dodaje 1 żółtko, mieszam i nakładam na dłonie lub stopy. Owijam folią i zakładam rękawiczki tudzież skarpety bawełniane. Po 20 minutach zmywam i gotowe.
Parafinowa
Dłonie smaruje kremem, a następnie zanurzam w rozpuszczonej parafinie (do kupienia w aptece), kiedy parafina zastygnie, powtarzam zanurzenie. Następnie zakładam rękawiczki (najlepiej takie od farbowania włosów — foliowe) i owijam ręcznikiem na 20 minut. Po tym czasie skruszam parafinę i delikatnie wycieram ręcznikiem.

Eukaliptusowa (na zmiękczenie skórek)
Do podgrzanych 6 łyżek oliwy z winogron (lub z oliwek) dodaje 2 krople olejku eukaliptusowego i 1 łyżkę olejku miętowego. Taką mieszankę wmasowuje w dłonie oraz paznokcie.
Ziemniaczana
Ugotowanego, ciepłego ziemniaka lub dwa rozgniatam dodając żółtko i 2 łyżki mleka. Całą papkę nakładam na dłonie i owijam folią. Po 15 minutach zmywam i nakładam krem. I gotowe.
Jogurtowa
Jeden kubek naturalnego jogurtu do niego dodaje łyżkę oliwy z oliwek oraz łyżkę miodu. Maseczkę nakładam na 10 minut na dłonie.
Owsiana
Szklankę płatków owsianych zalewam szklanką ciepłego mleka i zostawiam, aby napęczniały, kiedy ostygnie, dodaje 3 łyżki miodu. Następnie taką papkę nakładam na dłonie i stopy na około pół godziny, po tym czasie zmywam ciepłą wodą i nakładam krem.



Mam nadzieje, że dowiedzieliście się czegoś interesującego i być może coś Was zaskoczyło ;)
 Oprócz przedstawionych w tym wpisie kosmetyków oraz informacji, po przeczytaniu do końca z przyjemnością odsyłam Was na dwa wpisy o mojej letniej pielęgnacji, gdzie znajdziecie więcej kosmetyków i porad z których korzystam również w czasie zimy. Wpisy znajdziecie tutaj --Dłonie, Stopy.

A Wy moi kochani, jakie macie sprawdzone sposoby na zapobieganie przemarzaniu dłoni i stóp?

Przesyłam buziaki,
Monika.


78 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy wpis. Wiele przydatnych informacji. Wełniane skarpety to mój must have jesienią, zimą i wczesną wiosną. :-D <3 Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja muszę bardziej przyłożyć się do pielęgnacji stóp, od czasu do czasu używam kremu, ale zdecydowanie zbyt rzadko

    OdpowiedzUsuń
  3. wczoraj właśnie mi wpadł przepis na masaczke jogurtową- jutro robię :) podobno świetnie też działa pod oczy, jako rozświetlacz:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tym nie wiedziałam, aż sama muszę przetestować ;)

      Usuń
  4. Fajnie, bardzo cenne rady, zwłaszcza na rozgrzanie :)
    _______
    Magda Ostrowska

    OdpowiedzUsuń
  5. Przydatne informacje, ponieważ sezon na zamarzły mi stopy niebawem się zacznie ;) Ja w sumie nie robię nic czekam aż samo przejdzie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja muszę uważać z moimi odmrożeniami. Zapomniałam wspomnieć we wpisie — polecam jeszcze poduszeczki żelowe (takie ogrzewacze) ;)

      Usuń
  6. Ta maść z witaminą A jest super! Polecam jeszcze linomag oraz kapsułki A+E wyciskane do kremu :) Do tego ciepłe skarpety, kocyk i relaks!

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje stopy wołają ostatnio o pomoc :( O ile dłonie są w świetnym stanie, o tyle stopy są przesuszone i wiecznie zmarznięte...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie dobrze, u mnie właśnie odwrotnie. Skóra na dłoniach już zaczyna być sucha... :)

      Usuń
  8. Dostałam od córki reękawiczki rozgrzewające:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja bym dała się zamordować za skarpetki, które grzeją stópki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawe produkty, na pewno z nich skorzystam tej zimy

    OdpowiedzUsuń
  11. Najlepszy sposób to wgramolenie się pod cieplutki kocyk :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam swój ulubiony i co wieczór zawijam się w niego i relaksuje, polecam ;)

      Usuń
  12. ale ze mnie ciołek :-D zawsze miałam chęć na takie wełniane skarpety ale nigdy nie kupiłam ze względu na to drapanie.. a sama przecież często w ziemie nakładam dwie pary skarpet, a nie pomyślałam o tym aby pod wełniane założyć bawełniane :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana ja też dopiero wpadłam kilka lat temu na ten pomysł, kiedy dostałam od teściowej na wycieczkę w góry wełniane skarpety i założyłam na swoje i dopiero mnie olśniło, hahaha. Nigdy nie jest za późno na ciepełko ;D

      Usuń
  13. ja ostatnio jestem straszny zmarzluch :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie polecam Ci jeszcze takie gumowe poduszeczki z żelem w środku, kiedy się naciśnie na blaszkę (znajduje się w żelu) zachodzi reakcja i momentalnie się nagrzewa. Świetna sprawa do kieszeni przy mrozach <3

      Usuń
  14. Odpowiedzi
    1. Robi dużo dobrego, również Cię gorąco pozdrawiam <3

      Usuń
  15. Oooo ten czerwony krem jest super. Ja mam taki nawyk, że jesienią zaczynam spać w wełnianych skarpetach i to tak trwa do wiosny. Po domu śmigam właśnie w takich bamboszach jak te Twoje na zdjęciu :) A gdy wychodzę na dwór, moje buty dodatkowo wyścielam ciepłą wkładką, wtedy druga para skarpet jest zbędna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetne porady kochana, zapomniałam wspomnieć o filcowych wkładkach, bardzo pożyteczna rzecz :*

      Usuń
  16. Pelnowartosciowy post :) Ja akurat z dlonmi nie mam takiego problemu, jak ze stopami :P

    OdpowiedzUsuń
  17. Thanks a lot :D

    Love this cozy days :D

    NEW OUTFIT POST | DECEMBER, ARE YOU ALREADY HERE?! :o
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Super wpis, konkretny i na temat.

    OdpowiedzUsuń
  19. Miałam krem do rąk z olejem arganowym i był bublem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O szkoda, u mnie ogólnie olej arganowy się nie sprawdza, ale ten kremik jest przyjemny ;)

      Usuń
  20. Moje dłonie w okresie grzewczym bardzo cierpią, a jak na złość mega podrażnia je mocznik :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana też kiedyś tak miałam, obecnie na szczęście minęła ta nietolerancja mocznikowa :D

      Usuń
  21. Ja w zimie mam problemy ze skóra na dłoniach. Bardzo mi pęka i swędzi, jeśli tylko poczuje zimno. Ciekawi mnie ten krem do rąk z Lidla, chyba do u siebie nie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że w takiej sytuacji ten krem może Cię podrażniać, polecam krem z Apteki — Mediderm, u mnie pomaga z przesuszeniami i świądem <3

      Usuń
  22. Przydatny post, tym bardziej, że moja skóra jest sucha, a zimą to ledwo wyrabiam z kremem do rąk.

    Pozdrawiam - http://izabiela.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, a masz jakiś sprawdzony krem do rąk na zimę? =D

      Usuń
  23. U nas w Lidlu niestety tego kremu Cien nie ma :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, choć w Polsce jest większy wybór kosmetyków niż tutaj, na pewno znajdziesz coś ciekawego ;)

      Usuń
  24. Muszę koniecznie wypróbować którejś maseczki z listy ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Przyznam się, że nie dbam jakoś specjalnie o stopy...bardzo lubię nosić ciepłe papcie i skarpetki, ale ma na myśli kosmetyki pielęgnacyje! Może po prostu tego nie potrzebują :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie latem mam problem ze skórą na stopach, ale na całe szczęście zimą ten problem mnie omija, wystarczy peeling i krem. Za to moją zmorą jest sucha skóra na dłoniach! ;)

      Usuń
  26. Kremy do rąk mam w każdym zakamarku w domu ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie podobnie plus w aucie w każdej wolnej przestrzeni hahaha ;D

      Usuń
  27. jestem beznadziejna na maksa w dbaniu o dłonie i stopy, nie znoszę tegoooo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj są momenty, że i mnie się nie chce, ale warto czasem poświęcić chwilkę ;)

      Usuń
  28. U mnie dobrej jakości kremy do rąk to podstawa. Jeżeli chodzi o stopy to przede wszystkim kapcie ciepłe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, u mnie nie ma zimy bez ciepłych bamboszy =D

      Usuń
  29. Rozgrzewająca sól do stóp to jest to. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że sole właściwie używam tylko zimą :D

      Usuń
  30. Sól tak i do paznokci u rąk i nóg zdecydowanie jeszcze trochę cytryny, później krem i zawsze wyglądają lepiej . Może wzajemna obserwacja ?
    Klaudiaonelive Blog<3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetna rada z cytryną, dziękuje skorzystam. Chętnie Cię odwiedzę <3

      Usuń
  31. Rozgrzewająca sól do stóp to coś, co koniecznie muszę wypróbować:) U mnie szczególnie wrażliwe na zimno są jednak dłonie, wystarczy, że nadejdą pierwsze chłody i od razu skóra przesuszona i zaczerwieniona... Podstawą jest u mnie krem do rąk Neutrogeny i oczywiście odpowiednie rękawiczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się bez kremu i ciepłych rękawiczek raczej nie wychodzę z domu. Nigdy nie wiadomo kiedy przyjdzie ochota, aby ulepić bałwana ;)

      Usuń
  32. Ma moje zmarznięte stopy pomaga tylko ciepły prysznic i kaloryfer :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj kochana uważaj, moje właśnie tak są załatwione na cacy. Teraz tylko ból i drapanie mi pozostaje :(

      Usuń
  33. Bardzo ciekawy wpis! Z chęcią sprawdzę przepisy na maseczki =)

    OdpowiedzUsuń
  34. Post na zimę idealny :D A moje stopy błagają o ciepło i pielęgnację :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Pielegnacja tych partii ciala szczegolnie zima jest bardzo wazna ! niestety czesto omijana.. Swietnie ze o tym piszesz warto przypominac 😗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, sama wiem jak łatwo zapomnieć o stopach zima ;)

      Usuń

♡ Dziękuje, że odwiedziłeś mój blog.
♡ Dziękuje za każdy komentarz jest on dla mnie ogromną motywacją.
♡ Zabraniam kopiowania i wykorzystywania treści oraz zdjęć z mojego bloga bez mojej zgody i wiedzy.
♡ Spam i obraźliwe komentarze będą usuwane.
♡ W miarę możliwości staram się odwiedzać moich czytelników.
♡ Komentarze proponujące obserwację za obserwację nie są mile widziane.
♡ Zapraszam ponownie na bloga oraz pozostałe moje social media.
♡ Jeżeli spodobał Ci się mój blog i moja praca zapraszam do obserwowania