czwartek, 2 listopada 2017

Inspiracje Października

Witajcie kochani,
jak co miesiąc przybywam, aby podzielić się z Wami swoimi ulubieńcami oraz tym, co mi w ostatnim czasie przyniosło dużo radości.
Październik minął szybko, zbyt szybko i coraz bliżej do końca roku, ale na całe szczęście pogoda u mnie dopisała i cieszyłam się złotą jesienią oraz ciepłymi promykami słońca.


Numer 1. Seriale

Jeżeli tak jak ja, obejrzeliście wszystkie sezony i wszystkie odcinki Desperate Housewives (Gotowe na wszystko), to serial Devious Maids (Pokojówki z Beverly Hills) polubicie tak samo mocno. Jak możecie się domyśleć jest to opowieść o życiu pokojówek oraz ich pracodawców w Beverly Hills z wątkiem kryminalnym w tle. Według mnie idealna pozycja na jesienne wieczory, zabawna, a zarazem zagadkowa. Gorąco Wam polecam i koniecznie dajcie znać czy i Wam się spodobał. Do obejrzenia TUTAJ.



Drugim serialem całkiem innym niż polecany poprzednik to serial dający do myślenia i jest to nic innego jak „Black Mirror” („Czarne lustro”)
Opowiada on o przyszłości, lecz bardzo niedalekiej i o tym, jak życie ludzi się zmieniło pod względem techniki. Temat jest ciężki i mroczny i w większości przerażający...... Warto obejrzeć o ile takie seriale nie są wyciskaczami łez niestety „Black Mirror” spowodował u mnie bardzo silne i niezapomniane emocje, kilka łez również uroniłam. Serial jest produkcji Netflix, a obejrzycie go TUTAJ.


Numer 2. Film


Moim ostatnim odkryciem filmowym był „Instinct” z genialną rolą A. Hopkinsa. Bardzo lubię tego aktora i choć nie jest to najnowsza produkcja (1999) film jak najbardziej jest na czasie. Opowiada o zderzeniu dwóch światów ludzkiego oraz zwierząt, a dokładnie Goryli w dżungli, ale nie jest to film przyrodniczy. Zaciekawieni? W takim razie z przyjemnością odsyłam Was jak zawsze po więcej na Filmweb, a Instinct możecie obejrzeć na Zalukaj.

Numer 3. Muzyka


Sama nie wiem, dlaczego przychodzę tak późno z utworem w języku niemieckim (Szwajcarski dialekt) schwizerdütsch a dokładniej z regionu Berno (Berndütsch). W końcu obcuje z nim, na co dzień i również kilku wykonawców słucham od 10 lat. Dziś przedstawiam Wam relatywnie nowy utwór, w którym się zakochałam i często nucę pod nosem, a jest to „Mis Huus, Dis Huus” — „mein Hausdein Haus”, czyli po polsku „mój dom, Twój dom" ;)

Innym utworem, który często nucę jest również utwór zespołu Lo & Leduc o ciekawym tytule „für ingwer und Ewig” (dla wiecznego imbiru, hihihi). Nie ma to jak poczucie szwajcarskiego humoru :P


Numer 4. Dodatek

Stali czytelnicy oraz Ci, co często zaglądają na mój blog, zapewne mogli wywnioskować, że bardzo lubię markę Guess. Nie jest to oczywiście modny, drogi i podrabiany Louis Vuitton, ale poczciwy i w dobrej niewysokiej cenie Guess. Największą radość sprawiają mi torebki tej marki, których już kilka mam, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia i jakiś czas temu kupiłam kolejną. Odpowiadała mi formą, jak i kolorem, dodatkowo jest bardzo pakowna i klasyczna, dzięki czemu jesienią doskonale sprawdza się na zakupy, a także jako dodatek na wyjście na kolację. Dzięki temu, że nie jest droga nosze ją bardzo często i nie martwię się o zniszczenia, choć zadziwiająca jest jakość tych torebek, a wierzcie nie oszczędzam ich ;)
Swoj
ą kupiłam tutaj - ISABEAU SHOPPER  www.guess.eu, kosztowała około 100 CHF.

Numer 5. Kosmetyk kolorowy

Mimo że kosmetyków mi przybywa i wciąż na rynku pojawiają się kurzące nowości moim zdecydowanym ulubieńcem w październiku, była paletka do konturowania The Basic Moment marki Zoeva. W tym zestawieniu znalazłam idealny stonowany, a jednak ożywczy róż. Piękny i mleczny bronzer oraz ciepły i jesienny rozświetlacz. Kochani serdecznie odsyłam Was do mojego wpisu, gdzie bliżej możecie przyjrzeć się tej palecie, TUTAJ.

Numer 6. Pielęgnacja

Od jakiegoś czasu starałam się znaleźć dobry i nieszkodliwy płyn do higieny intymnej. O ile poprzednie żele i mleczka myjące były w praktyce poprawne tak skład ich sprawiał że systematycznie się od nich odsuwałam. Ostatnio przy zakupach w Niemczech, w DM wpadł mi w ręce nowy produkt marki CD i jest to żel myjący do higieny intymnej. Podoba mi się, że ten kosmetyk jest bez parabenów, mineralnych olejów, silikonów, barwników czy składników pochodzenia zwierzęcego. Dodatkowo jest to produkt wegański, ma bardzo przyjemny zapach, nie uczula i nie wysusza. Bardzo podoba mi się gęsta konsystencja, która nie spływa z dłoni oraz opakowanie z pompką. Z pewnością napisze również recenzje tego żelu, myślę, że w pełni na nią zasługuje. Kosztował 2.45 €.


Numer 7. Zapach

Kiedy myślę o jesieni pierwsze co przychodzi mi na myśl to zapach. Koniecznie mocny, ciężki, słodki i otulający. U mnie jesienią goszczą właśnie takie zapachy, zarówno mój dom, jak i ja pachniemy jesiennymi nutami. Cały październik przepełniał moje zmysły zapach Angel Muse od Mugler. Dla mnie to kwintesencja jesieni, zarówno dni, jak i wieczorów. Ten zapach to dla mnie ciepło ognia w kominku, blask promieni słonecznych, szum opadłych liści oraz zapach Alpejskiego klimatu. W Szwajcarii jesień nieodzownie łączy się z pieczonymi kasztanami (Maroni), zapachem sera (Raclette) oraz spotkaniami w gronie rodziny zajadając pyszne Fondue. W tym roku październik miał tylko kilka deszczowych dni, przeważająca większość to złota i ciepła jesień, lecz wieczory przypominały nam, że zima jest blisko.
Angel Muse to bardzo specyficzne perfumy każdy, kto wie jak pachnie tradycyjny Angel powinien powąchać lżejszej i bardziej czekoladowej wersji legendy. Zapach należy do kategorii orientalno- waniliowej, dla mnie prym wiedzie kakao oraz paczula.
Nuty głowy: grejpfrut i różowy pieprz
Nuty serca: kakao z orzechami laskowymi
Nuty bazy: wetyweria i paczula
Perfumy te zakupiłam w momencie premiery w 2016 roku i są na tyle wydajne, że towarzyszą mi również w roku obecnym. Wi
ęcej poczytacie o nich na www.fragrantica.pl

Numer 8. Kocham jesień



Kocham kolory, słońce, opadłe liście, bordo, poranny szron i białe szczyty gór...... Dla mnie październik w tym roku był wyjątkowo łaskawy, choć uszczęśliwia mnie również zimny wieczór, deszcz dzwoniący o szyby, kubek gorącej herbaty z imbirem oraz zapach palonych świec. Jednym zdaniem — Kocham jesień, ta magiczną porę roku. Zresztą zobaczcie sami jak piękna była jesień w październiku. Zdjęcia robiłam ja oraz moja teściowa <3










Numer 9. Przeżycie



I tutaj Was zaskoczę, uwielbiam wszelkiego rodzaje atrakcje, ale w październiku doznałam czegoś wyjątkowego, czego nigdy nie miałam okazji przeżyć wcześniej. A mianowicie płynęłam promem. Powiem Wam, że mimo iż to bardzo krótka odległość, bo zaledwie 5.7 km i płynie się 33 min, wrażenie zostaje na długo.





Numer 10. Smak



W moim domu od października na stole króluje ser, a najczęściej typowo szwajcarskie danie, czyli Fondue. Jest ono bardzo syte oraz rozgrzewające, polecam samemu wypróbować i koniecznie z kieliszkiem sznapsa lub czerwonego wina. Od razu poczujecie klimat Alp :)


A Wam moi kochani jak minął październik, mam nadzieje, że żaden wirus Was nie rozłożył? Mam do Was ogromną prośbę, czy możecie polecić mi jakiś dobry, mocno nawilżający krem na dzień dla cery 35 +? Cena i marka nie grają roli, gdyż moja skóra cierpi z wysuszenia.


Przesyłam buziaki,
Monika.

84 komentarze:

  1. przymierzam sie do obejrzenia black mirror, ale jakos nie mgoe sie na zniego zabrac

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj :) Poza tym, że też kocham jesien :) nie znałam z żadnych pokazanych przez Ciebie produktów! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, mam nadzieje, że Cię zainspirowałam? Pozdrawiam serdecznie <3

      Usuń
  3. Bardzo ciekawy wpis. W październiku głównie oglądałam serial "Friends", który opowiada o grupce przyjaciół i ich historiach. Oglądałam kilka odcinków "Black Mirrors" i bardzo mi się podobały, fajnie, że nie trzeba oglądać po kolei :)

    http://zuzmot.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje i zgadzam się fajnie, że nie tworzą ciągłości =D

      Usuń
  4. Przypomniałaś mi o Foude, pora właściwa na takie danie.

    OdpowiedzUsuń
  5. No i teraz ja nucę pod nosem... chociaż kompletnie nie wiem o czym śpiewają ;) Fondue lubię, a jesień kocham!! Oby listopad był dla nas łaskawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego nam życzę kochana, a co do tekstów piosenek to prozaiczne i tematyczne choć w drugiej jest zabawa słowami, gdyż Ingwer (Imbir) przy śpiewaniu zamienia się w Immer (zawsze), czyli piosenka mówi o „Na zawsze i do końca” ... razem ;)

      Usuń
  6. Bardzo ładne jesienne zdjęcia :) ja głównie w październiku czytałam książki :) postanowiłam nadrobić lekkie braki z wakacji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, zdecydowanie jesień musi być książkowa ja kończę ciekawą pozycję zapewne znajdzie się w następnych Inspiracjach :D

      Usuń
  7. To co najbardziej utkwiło mi w pamięci to wyjazd do Torunia. Byłam tam pierwszy raz i miasto zrobiło na mnie nie lada wrażenie. Jest piękne!
    Odnośnie Twoich ulubieńców to też uwielbiam ser. I też uważam, że warto gromadzić nowe doświadczenia i wspomnienia, bo to one ubogacają nasze życie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuje <3 Zgadzam się Toruń ma niesamowity urok :D

      Usuń
  8. Kusi mnie ta paletka do konturowania :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy wpis i muszę przyznać, że od dłuższego czasu zastanawiam się aby obejrzeć ten serial Black Mirror :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bardzo ciekawy to serial i spojrzenie na przyszłość <3

      Usuń
  10. Październik pod znakiem serialu "Mindhunter". ale trochę się pospieszyłem, bo właśnie ukazała się książka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie zaciekawiłeś tym serialem „Mindhunter”, muszę go obejrzeć ;)

      Usuń
  11. Angel Muse to zdecydowanie mój zapach - kiedy nim pachnę wszyscy pytają co to takiego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój również :) Idealny wybór na jesień.

      Usuń
    2. Hihihi mnie pytają czy to zapach czekolady hahaha ;)

      Usuń
  12. Dzięki za październikową inspirację. Instinct do obejrzenia, a zdjęcia z gór są magiczne 😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje, Instinct zostawia na długo znak w pamięci :D

      Usuń
  13. Ta paletka do konturowania od Zoevy jest prześliczna <3

    OdpowiedzUsuń
  14. No ja właśnie leżę z wirusem.... ;). Ale twoje zdjęcia nastrajają bardzo pozytywnie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O nie, życzę Ci więc szybkiego powrotu sił witalnych ;) Zdrowiej <3

      Usuń
  15. Black Mirror to serial, który daje do myślenia i jest jednym z moich ulubionych :) Super, że znalazł się na Twojej liście !

    roksanary.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, zgadzam się daje do myślenia i to bardzo ;)

      Usuń
  16. U Ciebie jak zawsze ogrom inspiracji :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Fondue to dla mnie byłoby właśnie przeżycie, bo jeszcze tego nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O w taki razie koniecznie musisz spróbować, wiem że w Tesco jest Fondue, bo kiedyś sama kupowałam <3

      Usuń
  18. Tak się złożyło,że nie jadłam jeszcze foundee :) Podobają mi się torebki Guess. Może kiedyś sobie jakąś kupię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fondue poszukaj w marketach typu Tesco ;) Ja lubię Guess i powiem Ci, że u mnie sprawdzają się doskonale i z czystym sumieniem Ci polecam <3

      Usuń
  19. Zdjęcia są świetne :) Produktów nie znam, ale za to "Czarne lustro" bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Śliczna ta torebka. Też wolę kupić droższą, a nie martwić się o jej zniszczenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, Guess nie jest drogi, myślę, że przy np. LV bardziej bym uważała, ale tak jak pisałam wolę tańsze torebki i nie martwię się o zniszczenia, choć powiem Ci, że Guess jest super wytrzymały ;)

      Usuń
  21. Właśnie szukam jakiegoś fajnego serialu :) może coś od Ciebie podpatrzę

    OdpowiedzUsuń
  22. U nas pogoda nie dopisała, leje i leje albo pada albo mzy , mama dość tej wody wszędzie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to nie zazdroszczę, u nas na całe szczęście słońce i widzę, że listopad tak też nas przywitał ;D

      Usuń
  23. U mnie też jesień tak pięknie przekradła się do codzienności, zwyczajnej i tej refleksyjnej. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda? Nie można narzekać dla mnie każde jesienne dni są magiczne <3

      Usuń
  24. Thanks a lot :D

    love this personal posts my friend :D the bag is so cool and the perfume have an amazing packaging :o

    NEW COOKING POST | Apple, Cinnamon and Oporto Wine Cake! :D
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Jestem fanką DH więc serial o pokojówkach pewnie chętnie obejrzę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana gorąco Ci go polecam, jest łatwy i przyjemny, w sam raz na jesienne wieczory <3

      Usuń
  26. Fondue... to musi być dopiero uczta...
    O Black Mirror słyszałam że mega mroczny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do wyprobowania tego dania. Dla mnie Black Mirror jest nie tyle mroczny, ile z jednej strony ciekawy a z drugiej przerażający i pozostający w pamięci ;)

      Usuń
    2. muszę zobaczyć kilka odcinków

      Usuń
  27. Urzekła mnie torba... Ma piękną fakturę i kolor taki jak lubię- uniwersalny i klasyczny... Ślicznie wygląda też na fotografiach "jesień", którą także uwielbiam. Co do kremu- mogę polecić ci Moniko Dermedic- Hydrain 2 lub 3. Są to produkty dostępne tylko w aptece. Jeśli wypróbujesz daj znać jak się sprawdził. Ja chwalę sobie tą markę od kilku lat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do torby, zgadzam się w dodatku jest bardzo pojemna i wygodna w noszeniu. Kasiu, dziękuje za polecenie kremu będę go szukać i oczywiście dam znać jak się sprawuje u mnie. Pozdrawiam Cię gorąco i życzę udanego weekendu :*

      Usuń
    2. Uwielbiam właśnie takie torby :-) Jeśli skusisz się na krem, daj znać Moniko! Serdecznie pozdrawiam!

      Usuń
    3. Mam nadzieje, że uda mi się go kupić :D

      Usuń
  28. Nie miałam za bardzo w tym miesiącu czasu na oglądanie seriali, ale Gotowe na wszystko uwielbiałam więc na pewno zerknę na pokojówki. Również uwielbiam te jesienne kolory, ale niestety październik był bardzo kapryśny :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, że jeszcze jesień słoneczna do Ciebie wróci =D

      Usuń
  29. Widzę, że dużo Cię inspiruje i ciekawi. To jak najbardziej na plus.

    OdpowiedzUsuń
  30. Thanks a lot :D

    still in looove with your bag :D

    NEW WISHLIST POST | DO WISH LISTS IS TO LEARN TO SAVE! YEEEY
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Black Mirror i ja muszę obejrzeć:) Bardzo ładnie prezentuje się paletka do konturowania, podobają mi się te odcienie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serial gorąco Ci polecam, a paletka ma niesamowicie twarzowe odcienie ;)

      Usuń
  32. Inspiracje po prostu prześliczne ♥
    Z pewnością zostanę z Tobą na dłużej jako Twoja stała czytelniczka <3
    Życzę miłego wieczoru i pozdrawiam serdecznie ♥

    Zapraszam również do siebie:
    http://recenzjella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się ciesze i witam gorąco, z przyjemnością zajrzę do Ciebie <3

      Usuń
  33. Taka mnie refleksja naszła: świat się kończy, bo zaczęłam oglądać jakiś serial xD Do tej pory ta moda totalnie mnie omijała... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihihi i jak Ci się podoba? Powiem Ci, że u mnie seriale to takie czasopochłaniacze, kiedy robie coś innego najczęściej ich słucham, choć Black Mirror obejrzałam przyklejona do monitora :D

      Usuń
  34. kocham Jesien ":) paletka od Zoeva i te widoki \wow cos pieknego!

    OdpowiedzUsuń
  35. Same ciekawostki :) Ja nie jestem w stanie pojac dialektu z Berna :P Jest dla mnie okropnie skomplikowany. Tez niedawno kupilam nowa torbe ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana dla mnie Berner Oberland to niczym Heimat, tam czuje się jak rybka w wodzie. Co prawda to w tamtej Szwajcarii się zakochałam, ale nie narzekam, bo kanton Schwyz również ma dużo zalet ;)

      Usuń
  36. Zoeva to świetna marka kosmetyczna! :)
    Świetne propozycje! :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Też bardzo lubię Black Mirror :) Ale opisałabym go inaczej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj teraz mnie zaciekawiłaś, jak być opisała ten serial? ;)

      Usuń

♡ Dziękuje, że odwiedziłeś mój blog.
♡ Dziękuje za każdy komentarz jest on dla mnie ogromną motywacją.
♡ Zabraniam kopiowania i wykorzystywania treści oraz zdjęć z mojego bloga bez mojej zgody i wiedzy.
♡ Spam i obraźliwe komentarze będą usuwane.
♡ W miarę możliwości staram się odwiedzać moich czytelników.
♡ Komentarze proponujące obserwację za obserwację nie są mile widziane.
♡ Zapraszam ponownie na bloga oraz pozostałe moje social media.
♡ Jeżeli spodobał Ci się mój blog i moja praca zapraszam do obserwowania