czwartek, 7 czerwca 2018

2. Kosmetyczka - Podróżniczka (Samolot)

Witajcie kochani,
równy rok temu opublikowałam wpis o kosmetyczce, jaką kompletuję na samochodowe wyjazdy (w tym również wakacje). W tym roku przyszedł czas na wpis o kolejnej mojej kosmetyczce i tym razem będzie to podpowiedź, co zabrać w podróż, kiedy czeka nas lot samolotem. Jak wiadomo, podróże samolotem rządzą się własnymi rygorystycznymi prawami i warto o nich pamiętać. Mamy czerwiec, więc wielkimi krokami zbliżają się wakacje i urlopy, zapraszam Was zatem na moją propozycję pakowania kosmetyczki do samolotu.




Na początku powiem Wam, że wylatując na urlop, wakacje lub ogólnie podróż samolotem nie zabieram ze sobą, żadnych kosmetyków do kąpieli, szamponów czy stricte odżywek do włosów. Wszystkie produkty, które mam zamiar zabrać ze sobą, dzielę zważając na politykę linii lotniczych, czyli:

- kosmetyki ciężkie, lądują w bagażu rejestrowanym, czyli do luku bagażowego (np. balsamy do opalania)
- maksymalna pojemność kosmetyku płynnego nie może przekraczać 100 ml
- pojemność
 liczy się jako ta, która jest fabrycznie napisana na opakowaniu, czyli nie ważne, że mamy, tylko 50 ml płynu w całej butelce, jeżeli to opakowanie ma pojemność np. 150 ml, to liczy się jako produkt 150 ml.
- płynne kosmetyki muszą znajdować się w przezroczystych opakowaniach
- całkowita
 pojemność kosmetyczki nie może przekroczyć 1 litra.
- pesetę, nożyczki, metalowe pilniki i obcinaczki lepiej zostaw w domu, aby nie naruszać zasad bezpieczeństwa.

Przezroczyste kosmetyczki, plastikowe buteleczki czy słoiczki to najlepsze rozwiązanie, dostępne 
również sety np. w Sephora

Kosmetyczka Deuter, do kupienia np. TUTAJ, TUTAJ


Kiedy mam już wydzielone kosmetyki, wybieram te, które są mi naprawdę niezbędne w podróży.
Ważną rolą jest:


- miejsce do którego mam zamiar podróżować: zarówno kraj, jak i miejsce pobytu np. hotel, apartament
- klimat

- powód wylotu: wycieczka na weekend, wakacje, czy wyjazd służbowy
- czas
 trwania wyjazdu


 Moje propozycje kremów do twarzy oraz pod oczy

Kosmetyki do zadań specjalnych


Przede wszystkim w kompletowaniu mojej „samolotowej” kosmetyczki główną uwagę skupiam na tym, aby mieć wszystko, czego potrzebuję i główną rolę grają kosmetyki tzw. Travel Size (małej pojemności) i próbki, które specjalnie na takie wyjazdy zbieram.

Próbki zapachów bardzo lubię i wybieram te w plastikowych opakowaniach

Małpojemności spokojnie starczają mi na wyjazdy


Pierwszym punktem jest HIGIENA i tutaj do podręcznej kosmetyczki wkładam żel odkażający i deo. Pozostałe kosmetyki chowam w głównym bagażu, chyba, że czas pobytu będzie krotki, wtedy często zabieram tylko bagaż podręczny, dlatego tak ważne są małe pojemności.

- pasta do zębów,
- szczoteczka,
- płyn do płukania jamy ustnej,
- nici dentystyczne,
- żel odkażający
- nawilżane chusteczki
- deo
- krople nawilżające do oczu



Zawsze zabieram choćby jedną małą maseczkę, gdyż moje cera zawsze szaleje na wyjazdach

Oczyszczanie to podstawa


Najważniejszy dla mnie punkt i coś, na co zwracam największą uwagę na urlopie to PIELĘGNACJAWylatując wiem, że moja wrażliwa cera będzie potrzebowała czasu i kosmetyków, aby zregenerować się po locie i przyzwyczaić do innej wody, jedzenia oraz klimatu. Dlatego też zdecydowanie kosmetyków z tej dziedziny mam zawsze najwięcej.

- demakijaż: płatki nasączone olejkiem, płyn dwufazowy
- żel
/pianka myjąca do twarzy
- tonik

- krem na dzień
- krem
 na noc
- serum

- krem pod oczy
- krem
 nawilżający
- woda
 termalna

- spray ochronny do włosów


Próbki podkładów oraz kremy BB i CC idealnie sprawdzają się podczas urlopów

Kosmetyki kolorowe to zdecydowana mniejszość, ale zawsze zabieram paletkę z bronzerem, różem i rozświetlaczem, które świetnie sprawdzą się także roli cieni na powiekach


Bywa też tak, że mimo upałów również na wakacjach potrzebujemy wyglądać zjawiskowo, dlatego ja nie rezygnuję z KOLORÓWKI. Nie będzie to full makeup, ale kosmetyki wielofunkcyjne, którymi wyczaruję delikatny i trwały makijaż ;)

- produkt do brwi ze szczoteczką to dodatkowy bonus
- krem
 BB lub CC
- korektor

- bibułki matujące
- puder

- rozświetlacz
- pomadki
 ochronne — nawilżające
- pomadka



Nigdy nie zapominam o filtrach i kremach ochronnych

Również akcesoria wielozadaniowe są dla mnie najlepsze w podróży: pędzel kabuki, którym nałożę podkład, puder, kosmetyki kolorowe; Pędzelek do oczu; Lusterko i gąbka


Zawsze mam też pod ręką:

- filtry
- żel
 na oparzenia słoneczne i ugryzienia 
- kilka
 plastrów 





Moja kosmetyczka jak widzicie już spakowana, to co wyróżnia tą podróżniczkę od innych to zdecydowanie małe pojemności i ilość. Wiele kosmetyków po prostu wolę kupić na miejscu, więc zabieram najbardziej niezbędne i zaufane produkty w moje podróże małe i duże ;)



Nie pozostaje mi nic innego jak życzyć Wam przyjemnych lotów i udanych wakacji.




A co jeszcze byście Wy dorzucili do kosmetyczki? Pochwalcie się, jakie są Wasze sprawdzone kosmetyki?


Przesyłam buziaki,
Monika.



62 komentarze:

  1. Ja również zawsze odkładam na podróżowanie miniatury i próbki kosmetyków. Zużyjesz, wyrzucisz i po problemie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zawsze staram się zabierać próbki i małe opakowania kosmetyków. Oczywiście dużo zależy od tego, czy zabieram tylko bagaż podręczny, czy też rejestrowany :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mimo wszystko stawiam na miniaturki, przecież tam, gdzie wyjeżdżam też są sklepy ;)

      Usuń
  3. Dla mnie super uniwersalnym kosmetykiem jest żel aloesowy: jako balsam do ciała, do włosów, na oparzenia, na skaleczenia, na szybsze gojenie pryszczy, nawilżająco, do rąk, do wszystkiego :) Oczywiście zawsze biorę też miniaturki i próbki, bo nie chce mi się tego nosić lub też szkoda mi miejsca w bagażu. Kolorówkę też ze sobą zawsze biorę, ale najczęściej kończy się na tym, że używam pudru i tuszu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O kochana skąd ja to znam, dlatego ostatnio okroiłam kolorówkę do totalnego minimum. Kiedyś zabierałam wszystko i nawet z dwie palety cieni, a ile razy się malowałam??? Może ze dwa hahahaha, teraz biorę to, co wiem, że będę używać <3

      Usuń
  4. Bardzo przydatny post, warto mieć takie miniaturki na wyjazdy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. kosmetyki kolorowe biore uniwersalne i sprawdzone - tak, zebym wiedziala, ze jesli juz sie maluje, to makijaz wyglada dobrze! to samo robie z podstawowa pielegnacja twarzy - krem biore zauwany, zeby nie bylo niespodzianek na wyjezdzie! za to tez chetnie biore minisy lub probeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja na wyjazdy też preferuję małe pojemności :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja muszę wkońcu zakupić sobie takie kosmetyczki przeźroczyste. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Miniatury w podróży są fantastyczne :) zestawy pojemniczków na kosmetyki można dostać też w tigerze i rossmannie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak przypuszczałam, że tam też można je znaleźć u mnie niestety brak tych sklepów ;)

      Usuń
  9. Miniaturkowe kosmetyki są idealnym rozwiązaniem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie kochana, zużywasz wyrzucasz i nie wozisz z powrotem ;D

      Usuń
  10. Ja mam zawsze problem ze spakowaniem się do samolotu, kiedy zabieram jedynie bagaż podręczny. Koszmar ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego ja w 99% zabieram również bagaż rejestrowany, nie mogę odmówić sobie zakupów hahahaha ;)

      Usuń
  11. Moja kosmetyczka w porównaniu do twojej jest zdecydowanie skromniejsza.. hehe;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że ja potrafię też nic nie zabrać, ale wtedy pierwsze co, to udaję się na zakupy ;)

      Usuń
  12. Zbieram próbki, miniatury cały rok by mieć później "prowiant" w podróżach ;) W tym roku to chyba przesadziłam - więcej mam próbek niż podróży w planach :) :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przydatny post. Pewnie nie raz do niego wroce :) Czy tylko ja uwazam, ze miniatury wygladaja przeslodko? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie tylko Ty kochana, mnie zawsze skuszą wersja mini ;)

      Usuń
  14. Thanks a lot :D

    suuuuper interesting post my friend and nice travel tips :D

    NEW FASHION POST | TREND ALERT: 90’S SUNNIES ARE BACK :O
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Potrzebuję w końcu jakiejś pakownej kosmetyczki, bo mam same małe :/


    http://sukienkiinietylko.pl/modadamska/wiosna-lato-2018/spodnie-kuloty/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak polecam Ci wersje podróżne od Deuter, ta spisuje się idealnie i ma nawet małe lustereczko ;)

      Usuń
  16. kurcze, że ja nigdy nie wpadłam na pomysł, aby przelać perfumy do małych buteleczek :O Zawsze zabieram wielki flakon xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz kupić takie specjalne atomizery właśnie lub poprosić o próbki, ja dostaję zawsze kilka zapachów przy zakupach ;)

      Usuń
  17. Podobnie stawiam w podróżach na mniejsze pojemności. Szczególnie upodobałam sobie próbki perfum, które zajmują mało miejsca, a my cudnie pachniemy :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. U Ciebie to świetnie wygląda. Ja zabrałam zdecydowanie mniej kosmetyków w podróż. Nie wiedziałam, że przy pakowaniu kosmetyków do bagażu podręcznego liczy się pojemność pojemnika a nie faktyczna objęość kosmetyku, muszę o tym pamiętać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak warto o tym pamiętać, ja osobiście zaliczyłam już kilka razy wtopę w tej kwestii ;)

      Usuń
  19. Thanks a lot :D

    fabulous choices my dear :D

    NEW #OS5MAIS POST | OUCH, 5 THINGS TO TRY NOW :O
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Zawsze mnie stresowało pakowanie kosmetyków, kiedy latałam między Anglią a Polską. I ten stres - czy wszystko przejdzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja, kiedy latałam częściej do Polski miałam różne przygody w tym również zabrano mi ogórki kiszone ;)

      Usuń
  21. Bardzo przydatny post, ja też zawsze w podróż zabieram próbki i miniaturki najlepiej można je wykorzystać i nie zajmują dużo miejsca.

    OdpowiedzUsuń
  22. Super post, będzie łatwiej się spakować na wakacje:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo fajny, praktyczny wpis! Świetny patent z próbkami perfum!

    OdpowiedzUsuń
  24. W podróżach mimo wszystko używam normalnych rozmiarów ... nie umiałbym tak zmienić pielęgnacji na kilka dni :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze możesz przełożyć do plastikowych podróżnych pojemniczków ;)

      Usuń
  25. Ja niestety nie zbieram próbek, bo lubię je po prostu wypróbowywać ;) Ale całe szczęście, że tyle rzeczy można kupić w miniaturkach :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie i dodatkowo możesz kupić plastikowe pojemniczki i zabrać swoje ulubione kosmetyki ;D

      Usuń
  26. Bardzo przydatny post, przydałby mi się kiedy pierwszy raz leciałam samolotem :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Cześć witam cię bardzo serdecznie w ten piękny słoneczny dzień Choć przyznam szczerze że mogłoby się już ochłodzić bo tych upałów Jest już naprawdę dość A ja jako osoba o ogromnym cielsku dość mocno przeżywam W słoneczne dni bardzo fajnie czytało mi się posty na temat kosmetyków i tego co zabrać Przyznam szczerze że ja nigdy jeszcze nie leciałam samolotem ale porady które tutaj wyczytałam z chęcią będę wykorzystywać w podróżach które ja będę odbywać taki post jest naprawdę bardzo przydatny więc wielkie brawa za naprawdę solidną i rzetelną pracę pozdrawiam cię bardzo serdecznie Życzę przyjemnego dnia oraz Wszystkiego co szczęściem się zwie


    💁 odnowionaja.blogspot.com

    Zapraszam Cię serdecznie na bloga swej Przyjaciółki Agnieszki , która chwyta piękne chwile w swój obiektyw , ale również pisze życiowe przesłania z serca dla drugiego człowieka .

    Pozdrawiam serdecznie Sylwia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie właśnie nie ma czym oddychać ;) Koniecznie kochana musisz nadrobić, myślę że wrażenia z pierwszego lotu są niezapomniane ;D Kochana życzę Ci przyjemnego startu w nowy tydzień i przesyłam buziaki :D

      Usuń
  28. Thanks a lot :D

    as I said, this tips are super useful!!
    have an amazing week my friend!

    NEW REVIEW POST | CAUDALIE: THE MIRACULOUS BEAUTY ELIXIR :O
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetne porady! :) Mam bardzo podobne do Twoich sposoby pakowania kosmetyków na wyjazdy, tyle tylko, że zazwyczaj biorę dwie kosmetyczki - jedną na pielęgnację, a drugą na makijaż ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Uwielbiam takie wpisy! Triki i pomysły na to jak zapakować na wyjazd minimum tak, żeby mieć wszystko są zawsze w cenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo fajny wpis, który z pewnością komuś pomoże. Ze swojej strony mogę dodać, że zawsze mam małe przezroczyste buteleczki, do których przelewam swój ulubiony szampon, żel pod prysznic itp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo i zgadzam się takie buteleczki to niesamowita wygoda :D

      Usuń

♡ Dziękuje, że odwiedziłeś mój blog.
♡ Dziękuje za każdy komentarz jest on dla mnie ogromną motywacją.
♡ Zabraniam kopiowania i wykorzystywania treści oraz zdjęć z mojego bloga bez mojej zgody i wiedzy.
♡ Spam i obraźliwe komentarze będą usuwane.
♡ W miarę możliwości staram się odwiedzać moich czytelników.
♡ Komentarze proponujące obserwację za obserwację nie są mile widziane.
♡ Zapraszam ponownie na bloga oraz pozostałe moje social media.
♡ Jeżeli spodobał Ci się mój blog i moja praca zapraszam do obserwowania