piątek, 14 lipca 2017

Jak dbam o swoje stopy — letnia pielęgnacja stóp

Witajcie moi kochani,
dziś przychodzę do Was z tematem, do którego zbierałam się dość długo. Przyznam, że zmobilizowało mnie wyzwanie, w którym biorę udział :)
Tematem dzisiejszej notatki jest letnia pielęgnacja stóp myślę, że temat bardzo ważny i potrzebny, gdyż ta część ciała najbardziej potrafi nam dopiec latem, jeżeli o nią nie dbamy.



1. Letnie zabiegi dla stóp.
Nie będzie błędem, jeżeli powiem, że każdy z nas marzy o pięknych, wypielęgnowanych i zdrowych stopach. Teraz kiedy jest ciepło tym bardziej nasze stopy wymagają więcej, aby pięknie prezentować się w odkrytym obuwiu.


* Kąpiele i moczenie stóp — nieważne czy to będą relaksujące kąpiele lawendowe, czy z dodatkiem masła Shea, a może w słonej morskiej wodzie. Każda kąpiel i moczenie stóp przynosi pozytywne skutki. Stopy odpoczywają, skóra się zmiękcza i szybciej lecza się różnego rodzaju urazy.

Maski do stóp — osobiście bardziej wykonuje taki zabieg w zimowych miesiącach, ale latem również zdarza mi się w ten sposób odżywić i nawilżyć stopy. Zwłaszcza po ciężkim i długim dniu ;)

* Kremy na noc — tego kroku staram się nie pomijać. Bardzo lubię używać kremów lub żeli, które zawierają mięte, eukaliptus czy inne zioła. Ważne, aby chłodziły ;)

* Mgiełki nawilżające — latem, kiedy jest wysoka temperatura, często nie myślimy o nakładaniu jeszcze kremu na nasze stopy. Polecam Wam mgiełki nawilżające, dla mnie to świetna alternatywa, kiedy na zewnątrz upał.

* Deo i antyperspiranty — jak wiemy nasze stopy lubią się pocić, a latem znacznie szybciej i bardziej intensywnie. Dlatego nie zapominajmy o stosowaniu odświeżaczy i antyperspirantów. Wyjdzie nam to na dobre i otoczeniu również ;)

* Pudry do stóp — jeżeli tak jak ja używacie sandałów czy japonek polecam Wam używać pudrów, które nie tylko odświeżą nam stopy, ale również zapobiegną ślizganiu się ich w obuwiu.

* Preparaty przeciwgrzybiczne — to punkt dla mnie bardzo ważny i myślę, że dla wszystkich taki powinien być. W czasie kiedy chodzimy boso, często korzystamy z różnych akwenów wodnych warto pomyśleć i zabezpieczać się przed grzybicą. Choroba ta potrafi bardzo wpłynąć na wygląd paznokci, dyskomfort naszych stóp i naszego samopoczucia.

* Peelingi — aby nasze stopy lepiej przyjmowały naszą pielęgnację oraz wyglądały zjawiskowo warto przynajmniej raz w tygodniu użyć peeling.

* Mechaniczna pielęgnacja pięt — pięty, co tutaj dużo mówić. W czasie lata ta część ciała najbardziej cierpi. Brak zakrytego obuwia i brak skarpet bardzo wpływa na wysuszanie tej części stopy. Potrzebne wtedy jest złuszczanie i zdzieranie zrogowaciałego naskórka. Ja używam mechanicznego zdzieraka, ale można również poradzić sobie ręcznym pumeksem czy tarką.


2. Kosmetyki, których aktualnie używam
 Spray dezynfekujący do stóp Barfuss
 Spray nawilżający marki Evree
 Cukrowy peeling do stóp o zapachu Mojito marki Avon
Żel chłodzący i odświeżający marki PS... (Primark)
Krem do stóp marki Delia (dostałam w ramach kampanii Testuj z Tiną)
Krem (peeling enzymatyczny) do stóp marki Nail-Aid

3. Paznokcie u stóp i pedikur
Aby cieszyć się letnim kolorem na paznokciach u stóp, wykonuje następujące kroki:

  • OdżywkaKolagenowa marki Nail-Aid
  • Ulubiony lakierAktualnie : Smith & Cult (Stockholm Syndrome)
  • Top Coat Ultra strong nail hardener marki Essence
  • Olejki na skórkiMorelowy olejek do skórek marki Trend It (DM)
Jeżeli nie maluje akurat paznokci z przyjemnością nakładam odżywkę, aby chronić płytkę paznokcia i olejek, aby zmiękczyć i nawilżyć skórki wokół paznokcia.

Moje stopy zwłaszcza latem nie maja lekko. Bardzo lubię podróżować oraz zakupy co wiąże się z ciągłym pokonywaniem niezłych dystansów ;) Z dzieciństwa wiem również jak ważne jest odpowiednie obuwie, gdyż moje stopy bardzo wrażliwe i łatwo zrobić im krzywdę.

Oczywiście o stopy należy dbać cały rok nie tylko w sezonie letnim, jednak zimą i w chłodniejsze miesiące dbam o nie troszeczkę inaczej, a jak? O tym będzie notatka, kiedy temperatury spadną.


A jaka jest wasza recepta na zdrowe i piękne stopy?


Przesyłam buziaki,

Monika.

75 komentarzy:

  1. Oj tak, o stópki trzeba dbać. Ja jutro idę na profesjonalny pedi ale w domu jak najbardziej też urządzam sobie spa foot :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie zwłaszcza latem, kiedy chodzimy bez skarpetek <3

      Usuń
  2. Moim stopom przyda się troche porozpieszczania.

    OdpowiedzUsuń
  3. u mnie podstawą jest tarka oraz kąpiele w wodzie z dodatkiem soli <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A masz jakiś ulubiony zapach soli do stóp czy używasz zwykłej?

      Usuń
    2. zwykłej lub kwiatowej, bo mam taką z wytwórni mydełek ajeden :)

      Usuń
    3. Koniecznie muszę zapoznać się z kwiatowymi, jak na razie używałam tylko lawendowej <3

      Usuń
  4. Nie mają lekko, bo niosą nas przez życie. Dlatego zapewniam im masaż i nawilżam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Stopy moją zmorą... Wieczny problem z nimi mam, teraz przy ciąży nic nie pomaga.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyzwanie z Trusted Cosmetics? Sama biorę w nim udział już po raz 2 w tego typu projektach i je uwielbiam :) U mnie wpis pojawi się w niedzielę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u mnie to debiut, ale bardzo lubię wyzwania. Życzę Ci powodzenia kochana i na bank wpadnę poczytać, co tam napisałaś :*

      Usuń
  7. U mnie niestety systematyczna pielęgnacja stóp leży i kwiczy... :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też tak było, niestety skóra na piętach zaczęła mi pękać i obecnie staram się być systematyczna w tym temacie <3

      Usuń
  8. Mam wymagającą skórę stóp- wiecznie zrogowaciała....wizyta u podologa to tak 2 tyg miękkości.... codziennie krem do stóp... prawie codziennie tarka- teraz w ciąży doszły mi suche i fioletowe miejsca na kostkach (w sumie to nie mam kostek).
    Zastanawiam się nad tym pilnikiem elektrycznym- może on coś pomoże...bo aktualnie skarpetki złuszczające są niewskazane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam podobnie ze stopami, mój naskórek bardzo szybko rogowacieje. Elektryczny pilnik bardzo Ci polecam, znacznie skrócił czas pielęgnacji :D

      Usuń
    2. Właśnie cały czas się waham nad zakupem- ale skoro polecasz :) wyobraź sobie, że codziennie używam ten krem z Nivelazione w sprayu... rano wstaję...a tu susza...

      Usuń
    3. Oj wiem kochana, o czym mówisz :(

      Usuń
  9. Oooo widzę pilnik z Lidla :D Genialny jest

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja dbam o stopy przez cały rok, choć nie używam aż tylu kosmetyków. A żeby mieć śliczny kolor na paznokietkach u stóp kupiłam sobie lampę UV i lakier hybrydowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie nie lubię hybryd, ale inwestuje w dobre lakiery ;)

      Usuń
  11. Ja czasem zaopatrzam się w skarpetki dla stopek, które mają działanie zlussczajace. A do tego w sezonie letnim wykonuje sobie własnoręcznie hybrydy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja boje się tych skarpet, w sumie nie wiem dlaczego, ale chyba tej schodzącej skóry *.*

      Usuń
  12. moja pielęgnacja stóp jest bardzo uboga...

    OdpowiedzUsuń
  13. Ooo, zaciekawił mnie ten spray nawilżający z evree. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super! Wpis idealny dla mnie i moich stóp :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Moja pielęgnacja stóp odżywa właśnie latem... ;) Zaraz się biorę za maskę.

    OdpowiedzUsuń
  16. U mnie jest elektryczny pilnik i krem z lanolina własnej roboty, a do tego woda magnezowa w spray'u :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mega mnie zaciekawiłaś. Zdradzisz, gdzie mogę taka wodę kupić? =D

      Usuń
  17. Taki elektryczny pilnik to świetna sprawa! :) On najbardziej mi pomógł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, dla mnie to ogromna oszczędność czasu <3

      Usuń
  18. Zimą nie ma problemu, ale latem faktycznie cierpią katusze przez brak skarpetek.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja ze stopami nie mam dużego problemu, ale zawsze im pomaga kąpiel w wodzie z olejkami, no i oczywiście kremy :) Teraz używam sobie kremu z aronią z Elfa Pharm - ślicznie pachnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci zazdroszczę, u mnie to najbardziej wymagająca cześć ciała <3

      Usuń
  20. o matko dużo tego...ja jednak wybieram kosmetyczkę i krem :P

    OdpowiedzUsuń
  21. great tips! i actually have ugly feet because of ballet. haha.

    saying hello all the way from the Philippines!
    i hope you can drop by my blog too and follow if you like.

    have a great day! :)

    xoxo, rae
    http://www.raellarina.net/

    OdpowiedzUsuń
  22. Lato to zdecydowanie gorsza pora dla moich stóp niż każda inna więc pielęgnacja musi być szczególna.

    OdpowiedzUsuń
  23. Muszę przyznać, ze nie znam żadnego z produktów, których używasz :P Co do samego tematu - racja, o stopy trzeba dbać! Niestety sama nie poświęcam im zbyt wiele czasu, co jest bardzo złe :(
    Pozdrawiam! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poświeć im chwile, a zobaczysz, że Ci się odwdzięczą ;) Pozdrawiam serdecznie <3

      Usuń
  24. Trzeba dbać, ja dbam podobnie ale nie mam aż tylu produktów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje niestety są bardzo wymagające i lubią szybko się przesuszać <3

      Usuń
  25. Bardzo wyczerpujący wpis :-) A jak sprawdza się krem Delia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuje ;) Co prawda nie mam problemu z potliwością dlatego też tutaj nie zauważyłam jakiejś szczególnej poprawy, ale świetnie odświeża stopy, daje ukojenie po całym dniu i nawilża :D Jestem na tak i polecam :D

      Usuń
  26. chłodzące kosmetyki to świetna sprawa w przypadku stóp

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważam tak samo, jak Ty ;) Uwielbiam to chodzące uczucie, kiedy moje stopy są przemęczone <3

      Usuń
  27. Też dbam o stopy cały rok. Smaruję, ścieram, peelinguję... :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Zachwyciły mnie ostatnio skarpetki złuszczające :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja się ich boje, jak tylko mogę unikam. Choć nie powiem, że mnie nie kuszą ;)

      Usuń
  29. Mnie ostatnio zachwyciły skarpetki złuszczające :D

    OdpowiedzUsuń
  30. przydatny i bardzo ciekawy post :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Stopy to bez watpienia moja pieta Achillesowa :P

    OdpowiedzUsuń
  32. sporo tego wszystkiego... jestem ciekawa Evree
    obserwuję i zapraszam do mnie: https://thewomenlife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje, Evree warto przetestować, jeżeli też latem nie lubisz kremować stóp to będziesz zadowolona :D

      Usuń
  33. Super posciak 👏 Bardzo dobrze dbasz o stopy :D sprawdzalam cie 😆😆

    OdpowiedzUsuń
  34. uwielbiam Evree :)
    Sporo tego, ale u mnie jest podobnie. nie da się inaczej ;)

    OdpowiedzUsuń

♡ Dziękuje, że odwiedziłeś mój blog.
♡ Dziękuje za każdy komentarz jest on dla mnie ogromną motywacją.
♡ Zabraniam kopiowania i wykorzystywania treści oraz zdjęć z mojego bloga bez mojej zgody i wiedzy.
♡ Spam i obraźliwe komentarze będą usuwane.
♡ W miarę możliwości staram się odwiedzać moich czytelników.
♡ Komentarze proponujące obserwację za obserwację nie są mile widziane.
♡ Zapraszam ponownie na bloga oraz pozostałe moje social media.
♡ Jeżeli spodobał Ci się mój blog i moja praca zapraszam do obserwowania