czwartek, 20 lipca 2017

Letnia pielęgnacja dłoni i paznokci

Witajcie kochani,
czas urlopów i przerwy w szkole również u nas się zaczął. Coraz więcej dzieci nad jeziorami i ogólnie na ulicach dziwne „pustki”, za to na lotniskach tłok ;) mam nadzieje, że Wy wypoczywacie i ładujecie baterie ; )
Dziś przychodzę do Was z kolejnym wyzwaniowym wpisem, a dotyczy on pielęgnacji (ale nie tylko) dłoni i paznokci. Przecież zadbane dłonie to nasza wizytówka.



O ile kocham pielęgnacje jak i kolorówkę, tak w temacie malowania paznokci nie jestem pro. Może to też z powodu bardzo prostego, otóż moje paznokcie nigdy nie były moim atutem.
Moja płytka paznokcia jest krótka i okrągła, przez co palce przyjmują wygląd parówek. Dodatkowo choćbym nie wiadomo co robiła rozdwajają się i są bardzo kruche.
Sami więc widzicie wyhodować moje „ogryzki” to zadanie niemożliwe, jest tylko jedno wyjście sztucznie je przedłużyć.
I dość długo miałam akrylowe paznokcie. Obecnie od kilku lat staram się je naturalnie wzmacniać, dzięki suplementom (skrzyp polny) oraz różnego rodzaju odżywkom, olejkom i witaminom. Coraz poważniej również zastanawiam się nad Japońskim Manicure 

1. Pielęgnacja
Przejdźmy do tematu pielęgnacji, która tyczy się nie tylko paznokci, ale i całych dłoni.

 - Dłonie
Jak zapewne wiecie, kiedy jesteśmy młode nasze dłonie zawsze wyglądają ładnie. Skóra jest napięta, gładka i jasna. Po ok. 30 roku życia nasza skóra na dłoniach zmienia się. Staje się bardziej sucha i pojawiają się pierwsze plamki starcze (takie małe brązowe przebarwienia). Ja już trzydziestkę mam jakiś czas za sobą i o ile wcześniej nie zwracałam uwagi na pielęgnację dłoni (owszem zawsze miałam jakiś krem do rąk), tak teraz staram się nawilżać dłonie i chronić przed czynnikami zewnętrznymi.

Zabiegi na dłonie:
*maski parafinowe
*peelingi
*dobry kremy
*masaże dłoni z użyciem olejków
*ochrona przeciwsłoneczna (filtry)
*zabiegi u kosmetyczki
*dobry manicure

- Paznokcie i Skórki
Na wstępie zaznaczę, że nigdy nie obgryzałam paznokci i uważam to za coś obrzydliwego. Moja płytka wymaga specjalnej troski więc często jak mogę nakładam odżywkę do paznokci w żelu, jeżeli wiem, że długo nie będę nosić lakieru, chronię swoje paznokcie odżywkami (jak lakier). Ważną rolę odgrywa również odsuwanie (lub wycinanie) skórek. Ja staram się je odsuwać a następnie wycinam cążkami (są też radełka, ale mogą uszkodzić płytkę paznokcia). Moim największym odkryciem jako nastolatki były pilniki papierowe, a potem również szklane. Pilniki mają różną grubość i ziarnistość oraz ważne, aby piłowanie odbywało się zawsze tylko w jednym kierunku (dzięki temu paznokcie mniej się rozdwajają). Często stosuję także polerki, aby moja płytka pięknie lśniła. Skórki warto nawilżać olejkami, dzięki czemu będą zdrowe i nasze manicure wygląda lepiej. Jeżeli zauważymy odstające skórki warto sięgnąć po witaminy (E, B, wapń, żelazo, krzem czy cynk)

2. Manicure
Latem bez dwóch zdań królują pastele, czy to w makijażu, czy na paznokciach. Bardzo lubię, kiedy kolor lakieru podkreśla moją opaleniznę.... Czujecie podmuch wiatru i słyszycie szum fal??? Ja zdecydowanie tak ;) Mimo, że pastelowe kolory są obecnie bardzo modne tak naprawdę kolor lakieru często dobieramy do naszego widzimisię. I o to chodzi, aby jego noszenie sprawiało nam przyjemność. Ja obecnie na paznokciach mam taki może mało letni mani w szarościach z różowym z
łotem. Choć przyznam się Wam, że latem zazwyczaj goszczą u mnie kolory nude, złoto i zdecydowanie jasne odcienie lakierów.
3. Kosmetyki, gadżety i lakiery
- żel do usuwania skórek Sally Hansen (koniecznie muszę go zakupić ponownie) zdecydowany faworyt i działający specyfik
- kremy do rąk 
- olejki do skórek
- peelingi do rąk (ja używam albo takiego do twarzy, albo zwykłego do ciała)
- maseczki parafinowe
- odzywka w żelu marki Evree
- rękawiczki bawełniane
- odżywki do paznokci
- zmywacz do paznokci bez acetonu
- pilniki
- cążki
- radełka
- nożyczki
- lakiery (hybrydy mnie nie pociągają, więc liczę na dobre normalne lakiery)

4. Kształt paznokciwięcej znajdziecie TUTAJ

Moi kochani, moje paznokcie jak już przeczytaliście nie ładne. Staram się jak mogę, aby były coraz mocniejsze i bardziej zdrowe. Myślę, że problemy z paznokciami dotyczą wielu z nas, dlatego tak ważna jest pielęgnacja. Jeżeli macie ochotę na piękne mani zapraszam Was do odwiedzenia mojej dobrej koleżanki Żanety, która na swoim blogu – www.snaily-nails.blogspot.com tworzy niesamowite dzieła.

A Wy macie jakieś sprawdzone sposoby na poprawę kondycji dłoni i paznokci?

Przesyłam buziaki,
Monika.

77 komentarzy:

  1. przepiękne pazurki;)
    chętnie obserwuję i zapraszam do siebie;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne pazurki. :) Ważne, że piszesz jak należy o nie właściwie o nie dbać.

    OdpowiedzUsuń
  3. rzadko maluję paznokcie, ale peelingi muszą być

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne paznokcie. JA nie nie bardzo lubię pielęgnować paznokcie. Dobrze, że teraz są lakiery szybkoschnące to nie zdążę sobie zetrzeć lakieru :).

    OdpowiedzUsuń
  5. ja zawsze mam kształ okrągły :)
    paznokcie to nasza wizytówka :)

    obserwuję i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kochana ty moja siegaj po hybryde i nie bedziesz musiala sie babrac lakierami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ja lubię hihihi to się moja kochana nazywa masochizm <3

      Usuń
  7. Ja odkąd robię hybrydy lubię zadbać o odpowiednią pielęgnację paznokci i skórek.

    OdpowiedzUsuń
  8. Moje paznokcie także nie należą do tych pięknych i nie mam nawet nawyku by je malować itp .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze z zazdrością podziwiam piękne płytki paznokci, ile na takiej powierzchni można zrobić ;)

      Usuń
  9. manicure japonsi bardzo pomaga paznokciom,oczywiscie jesli regularnie go wykonujesz.
    Ważne by płytka paznokciowa byla stale nawilżana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj kusi mnie bardzo, chyba zakupie zestaw i zobaczę co wyjdzie =D

      Usuń
  10. Powiem Ci, że naprawdę ładnie wyglądają Twoje paznokcie! Widać, że włożona w nie praca się opłaciła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje staram się jak, ale o dłuższych mogę zapomnieć :*

      Usuń
  11. Ja przekonałam się do hybryd, fajnie wyglądają na krótkich paznokciach - no i pomagają zapuścić nieco paznokcie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam kwadratowe paznokcie, mam o tyle szczęścia, że specjalnie jakiś odżywek używać nie muszę- tylko od czasu do czasu.
    Raz w tygodniu zmieniam manicure (korzystam z klasycznych lakierów), dodatkowo kremy do rąk i od czasu do czasu oliwki do skórek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super i wielkie zazdro, ja używając tych lakierów też mam spokój na tydzień ;)

      Usuń
  13. Oj, niestety często zapominam o letniej pielęgnacji dłoni :(
    Ale bardzo spodobały mi się te paznokcie, musze sobie takie zrobić :D Idealne na lato
    Zapraszam do mnie: https://beautymarisa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje, super szybko się je robi, to takie zwyklaki ;)

      Usuń
  14. Dla mnie najważniejszy jest dobry krem do rąk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak i żeby jeszcze szybko się wchłaniał ;D Polecasz jakiś konkretny?

      Usuń
  15. Wyglądają pięknie! Też mam zawsze problem z paznokciami ☺

    OdpowiedzUsuń
  16. Nigdy nie miałam problemu z paznokciami, są takie, jakie powinny być. A na lato lubię pastele albo chabrowy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to masz szczęście, ja muszę się nieźle gimnastykować. O właśnie chabrowy jest piękny na letni czas =D

      Usuń
  17. Ciekawy post :)
    Bardzo dbam o dłonie i paznokcie.
    Kiedyś miałam wielki problem z rozdwojoną i słabą płytką paznokciową.
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz zdradzić jak uratowałaś swoją płytkę? <3

      Usuń
  18. odżywka Golden Rose jest super, teraz mam innej firmy preparat, ale o nim za jakiś czas

    widzę, że wpis z wyzwania, ja też biorę udział.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, u mnie naprawiła szkody po odżywce 8 w 1 marki Eveline i spisuje się świetnie jako baza pod lakier. Chętnie Cię odwiedzę :)

      Usuń
  19. Z wyżej wymienionych miałam tylko odżywkę z GR i była świetna !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uratowała moje paznokcie i chyba zostanie ze mną na zawsze ;D

      Usuń
  20. Mam to samo z paznokciami - nie mogę ich zapuścić, są łamliwe i kruche. Ostatnio jednak coś ruszyło, ale wymagało to dużego samozaparcia i codziennej pielęgnacji, nawilżania, odżywiania i uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja testuje obecnie serum z Evree i zdradzę Ci, że jest poprawa ;)

      Usuń
  21. Ja to mam taki problem z paznokciami, że zbyt szybko rosną :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Też zastanawiam się nad japońskim manicure :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Ale masz śliczne paznokcie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Też kiedyś zastanawiałam się nad japońskim manicure :)
    Może kiedyś uda mi sie o nim zrobić wpis :)
    http://natalie-forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Moje paznokcie rozdwajają się już bardzo długo i jak na razie nie znam skutecznej odżywki... niestety, Wciąż jednak testuję nowe;)

    OdpowiedzUsuń
  26. śliczne paznokcie, ja niestety mam problem z rozdwajającymi się końcówkami :(

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja mam dość łamliwe paznokcie, a po ostatniej hybrydzie to była katastrofa. Dlatego noszę je często soute.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie właśnie hybrydy odstraszają, ale lubię normalne lakiery :D

      Usuń
  28. Mama mi zawsze powtarza w zimie noś rękawiczki bo na starość będziesz miała brzydkie dłonie :-) szczerze często zapominam nawet o kremie ale postanawiam poprawę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem, Ci że faktycznie coś w tym jest.. odkąd nosze rękawiczki zimą skóra dłoni nie jest tak wysuszona ;)

      Usuń
  29. Mama mi zawsze powtarza w zimie noś rękawiczki bo na starość będziesz miała brzydkie dłonie :-) a co do letniej pielęgnacji szczerze często zapominam nawet o kremie ale postanawiam poprawę :-)

    OdpowiedzUsuń
  30. Kochana, nawet nie wiesz jaki ja miałam problem z paznokcami... W dzieciństwoe obgryzałam, potem przestałam, ale brzydki kształt i ogromna łamliwość pozostały. Na szczęście jest już coraz lepiej, zmiana est diametralna odkąd zaczęłam chodzć na zabiegi IBX System:D Napiszę o tym szerzej na blogu za jakiś czas, ale pierwszy raz udało się, że paznokcie urosły i nie złamały się w połowie, a na dodatek wydłużyła mi się płytka i poprawił kształt:)
    Twoje paznokcie nie są złe! Widziałam dużo gorsze, chośby moje jakiś czas temu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana koniecznie napisz taki wpis, a ja z olbrzymią przyjemnością się z nim zapoznam. Już nie mogę się doczekać <3 <3

      Usuń
  31. kiedyś nakładałam właśnie maskę parafinową, teraz moje dłonie są w nieco lepszym stanie i ograniczam się do zestawu spa semilaczka do skórek i paznokci :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Te czarne pazurki ze złotymi paskami są śliczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ah dłonie, paznokcie i wieczny problem przy zmywaniu naczyń :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwłaszcza, kiedy tak jak ja nie nosi się hybryd, tylko „zwykle” lakiery ;)

      Usuń
  34. Pokuś się Moniko o manicure japoński, on nie zaszkodzi, a jedynie pomoże. Proponuje również fiberglass- regenerację jedwabiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak na japoński mani jestem już zdecydowana, a o metodzie fiberglass nie słyszałam, ale chętnie dowiem się więcej, Dziękuje kochana z dobre rady <3

      Usuń
  35. Bardzo ciekawy wpis. Nawilżanie dłoni to podstawa. Sama zauważam, że jeśli czasem zapomnę o nałożeniu kremu, odczuwam efekt ściągania i suchość.
    P.S. Piękne paznokcie na pierwszym zdjęciu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również dbam o nawilżanie dłoni, o tak piękne paznokcie, ale i piękne kolory. To zdjęcie pochodzi z Internetu :)

      Usuń
  36. Nie bez powodu mówi się, że dłonie są wizytówką kobiety. Koniecznie trzeba o nie dbać w każdym wieku. Stosuję wiele z podanych przez ciebie metod pielęgnacji. Z kolei jeśli chodzi o paznokcie to preferuję je w zadbanej i naturalnej postaci. Uważam, że lakier do paznokci jest zbędny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluje pięknych dłoni, u mnie o ile dłonie szczególnie skóra jest w porządku tak z paznokciami walczę cały czas :D

      Usuń
  37. Super wpis i porady, warto zadbać o swoje dłonie, które są naszą wizytówką :)

    OdpowiedzUsuń

♡ Dziękuje, że odwiedziłeś mój blog.
♡ Dziękuje za każdy komentarz jest on dla mnie ogromną motywacją.
♡ Zabraniam kopiowania i wykorzystywania treści oraz zdjęć z mojego bloga bez mojej zgody i wiedzy.
♡ Spam i obraźliwe komentarze będą usuwane.
♡ W miarę możliwości staram się odwiedzać moich czytelników.
♡ Komentarze proponujące obserwację za obserwację nie są mile widziane.
♡ Zapraszam ponownie na bloga oraz pozostałe moje social media.
♡ Jeżeli spodobał Ci się mój blog i moja praca zapraszam do obserwowania