czwartek, 17 sierpnia 2017

Letnia pielęgnacja twarzy

Witajcie moi kochani,
o ochronie przeciwsłonecznej i o kremie z filtrem pisałam już między innymi tutaj, teraz skupie się na pielęgnacji mojej twarzy.


Zacznę od tego, że mam cerę mieszaną w dodatku jak dla mnie wymagającą i dziwną. Jak już wspomniałam na łamach bloga nigdy nie miałam problemów z trądzikiem czy też wysypem pryszczy.
Moja skóra twarzy zimą jest przesuszona, odwodniona i szara, natomiast latem wysuszona oraz intensywnie przetłuszczająca się w strefie T. Dodam, że łatwo ją zapchać, ma widoczne duże pory (nad czym bardzo ubolewam) oraz bywa skłonna do podrażnień (jest wrażliwa). Nie mam piegów, a jedyne przebarwienie pod okiem nabawiłam się sama używając kremu witaminowego i wychodząc na słońce (niestety bez okularów).

 -Zara-
1. Jak chronię swoją twarz latem?
Moja pielęgnacja różni się w kolejnych porach roku. Dziś skupie się na sezonie letniej.
Obecnie skończyły mi się kosmetyki do mojej pielęgnacji dlatego testuję nowe, które nie zawsze się sprawdzają. Aby ochronić moją twarz przede wszystkim nie zapominam o kremie z filtrem (mój jest z Nivea) oraz staram się unikać promieni słonecznych.
Dobrym rozwiązaniem jest noszenie nakryć głowy, może to być czapka baseballówka lub kapelusz (w zależności od stylizacji).
Ja po przygodzie z kremem witaminowym unikam takich kremów na dzień jak i wystrzegam się alkoholu w składach.

2. Zabiegi na twarz latem:
- masaże
- peelingi
- oczyszczanie skóry
- maseczki
- nawadnianie cery (picie wody)
- nawilżanie (kremy i sera)
- używanie kwasu hialuronowego


2. Jak chronię swoje oczy?
Zapewne nikogo nie zdziwi, ale jako kobieta 30+ moją największą obsesją jest okolica wokół oczu. Wiemy, że tutaj skóra jest najcieńsza i najczęściej wysuszona. Dodatkowo używając kosmetyków takich jak korektory czy puder a ostatnio stał się tak modny 'backing' (ale o tym wspomnę w następnym makijażowym wpisie) najważniejsze jest dla mnie nawilżanie i odmładzanie tej okolicy. Dzięki stosowaniu dobrych kremów, chłodzącym masażom oraz kwasowi hialuronowemu (i też genom) moja okolica pod oczami trzyma się całkiem dobrze.
A teraz przejdę do samych oczu. I tutaj moją największą ochrona są okulary przeciwsłoneczne.
Powiem Wam tak, bardzo dziwie się ludziom, że noszą okulary np. z Aliexpress..... Dlaczego? Już tłumaczę. Okulary to ochrona naszego wzroku i noszenie podrób Diora czy Prady nie uchroni nas przed szkodliwym wpływem słońca. Ja już od dawna inwestuje w dobre okulary. Kiedy używamy zwykłych przyciemnianych „patrzałek” miejmy na uwadze że nie mają one odpowiednich filtrów, a w dodatku pod wpływem zaciemnienia nasza źrenica (jest to otwór występujący przed soczewką) się rozszerza, przez co pozwala nam lepiej widzieć w ciemności oraz narażamy nasze oko na uszkodzenie przez słońce!
Jednym zdaniem, jeżeli masz nosić okulary z bazaru bez filtrów - lepiej nie noś wcale :(

A oto kategorie filtrów w okularach:
Kat. 0 - użytkowanie po zmroku i w nocy
Kat. 1 - miejsca pochmurne o bardzo małym natężeniu światła
Kat. 2 - miejsca o zmiennym natężeniu światła
Kat. 3 - stale umiarkowane oświetlenie - prowadzenie pojazdu, wakacje, miasto
Kat. 4 - filtr bardzo ciemno zabarwiony, ochrona przy najmocniejszym nasłonecznieniu - tych filtrów nie możemy używać przy prowadzeniu pojazdów.


Sami widzicie kochani jakie to ważne, nie tylko liczy się design czy marka, ale najważniejsze są filtry i oznaczenie okularów.
-GUCCI- (Kat. 3)
-Marc Jacobs- (Kat. 3)
3. Kosmetyki jakich używam latem.

1. Balea - peelingujacy żel do twarzy z kwasami owocowymi (do cery mieszanej)

2. Yves Rocher - peeling

Obecna pielęgnacja poranna:

1. Evreeróżany tonik do twarzy już wcześniej o nim wspomniałam TUTAJ.
2. Yves Rocher – krem Sebo Vegetal – bardzo mocno go testuję. Po kilku pozytywnych opiniach skusiłam się i ja, jednak jak na razie daleko mu do ideału – przynajmniej letnia pora.
3. Chanel – Hydra Beauty Micro Serum – już pisałam o nim TUTAJ.

1. Avon – woda różana. To mój hit od wielu miesięcy.

2. L'Oreal – Revitalift. Krem do cery dojrzalej na noc, używam, kiedy potrzebuje wsparcia.
3. Ombia – Serum do cery dojrzalej. Bardzo dobrze radzi sobie ze spłyceniem zmarszczek, jednak nie można z nim przesadzić. U mnie stosuje od czasu do czasu tylko na noc.

1. Ombia — krem pod oczy do cery dojrzałej. Mam go relatywnie krótko, ale już widzę rezultaty. O tym kremie oraz serum z tej serii zrobię oddzielny wpis, bo na to zasługują.

2. Vichy — krem do twarzy głęboko nawilżający. Specjalnie dodałam go tutaj z kremami pod oczy, gdyż w ciągu dnia wspieram się nim pielęgnując okolice oczu.
3. The Body Shop — krem pod oczy z witaminą E

1. Nivea — lekki krem przeciwzmarszczkowy z witaminą E. Często używam go na noc właśnie jako lżejszy zamiennik Revitalift.

2. Clinique — lekki lotion do twarzy. Zamieniam go z kremem Sebo Vegetalzwłaszcza pod makijaż.
Krem z filtrem 50+ do twarzy. Wspomniałam o nim TUTAJ.
1. Aok — tonik do twarzy z ekstraktem z imbiru. Bardzo fajnie odświeża i odpręża skórę.
2. Garnier — płyn micelarny, którego przedstawiać nie trzeba ;)
O kosmetykach Lush również będzie wkrótce notatka, a wspomniałam o nich już TUTAJ.

1. bebe — chusteczki do demakijażu.

2. Toujours (LIDL) - chusteczki do twarzy dla dzieci.

1. Ombia (Aldi) - skoncentrowane ampułki głęboko nawilżające.

2. Arcaya (Douglas.de) - kwas hialuronowy.

1. Sephora — maski w płachcie.

2. Douglas — nawilżające maseczki.
3. Ziaja — oczyszczająca maseczka do twarzy. To moja trzecia sztuka i jestem bardzo zadowolona z działania tego kosmetyku. Dobrze oczyszcza i odświeża cerę oraz przyjemnie chłodzi.

1. Avon — Planet Spa. Nawilżająca maseczka. Bardzo przyjemnie chłodzi skórę, dzięki czemu jest idealna latem. Dodatkowo pozostawia cerę gładką i namacalnie nawilżoną i nawodnioną. Świetna.

2. Avon — Planet Spa. Maska typu peel off. Zostawia skórę wygładzoną i jędrną.
3. Avon — czarna maska glinkowa. Dobrze oczyszcza skórę i pory. Cera jest widocznie oczyszczona, a pory zdecydowanie mniej widoczne.
4. Yves Rocher — biała maska glinkowa. Działa podobnie jak czarna maseczka z Avon, jednak zauważyłam zdecydowanie zmatowioną skórę, lecz bardziej widoczne pory.

1. Cien (LIDL) - woda w sprayu. Używam ją do utrwalania makijażu, jak i odświeżania i chłodzenia skóry w ciągu dnia.

2. Vichy — woda termalna. Stosuję dokładnie tak samo.

Kochani, jak możecie zaobserwować uwielbiam kosmetyki i jestem typowym maseczkowym „potworem". Pielęgnacja twarzy jest dla mnie niesamowicie ważna i myślę, że przytakną mi wszyscy, którzy urodzili się w szczęśliwych latach '70, '80, '90 oraz jeszcze wcześniejszych ;) Jak wiemy latem nie tylko borykamy się ze słońcem, ale i temperaturą (pocimy się i mamy bardziej rozszerzone pory). Cera jest odwodniona i przesuszona. Ja lubię zapobiegać i jak najdłużej cieszyć się młodą i jędrną cerą.

Podzielcie się swoimi sposobami na przedłużenie młodego wyglądu <3

Przesyłam buziaki,
Monika.

72 komentarze:

  1. Taki mocny krem z filtrem do twarzy to i mi by się przydał :) Jak na razie wyczuwam u siebie progres, bo zaczęłam używać kremów pod oczy - wcześniej używałam tylko zwykłych kremów, bez specyfikacji :D
    Szkoda, że nie mogę nosić okularów przeciwsłonecznych - byłoby to pomocne. No ale jak ktoś jest ślepy i nie ma soczewek, ten cierpi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to gratuluje poprawy hihihi, a wiem, że korekcyjne okulary też mogą mieć filtry UV <3

      Usuń
  2. Ja mam 23 lata, a ludzie dają mi maksymalnie 17 lat więc póki co nie staram się przedłużać młodego wyglądu ;) Używam też bardzo małej ilości kosmetyków i tylko wówczas, gdy coś zaczyna dolegać mojej skórze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluje, mnie też ludzie dają mniej lat niż mam hihihi <3

      Usuń
  3. JEstem ciekaw tych masek Douglas

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedna już zużyłam i całkiem dobrze nawilża, mała starcza mi na 2 razy a duża na ok. 4 ;)

      Usuń
  4. no widzę, że jesteś do lata świetnie kosmetykowo przygotowana:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak i mam nadzieje że jesienią też będzie letnia pogoda, bo kiedy ja to zużyję ;)

      Usuń
  5. Woda termalna, różowy Garnier i mgiełka różana też są u mnie obowiązkowo :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też staram się dbać o odpowiednie nawilżenie skóry twarzy, używam różnego rodzaju kremów i serum, a pod oczy żelowe płatki, które pomagają mi jakoś wyglądać po nieprzespanej nocy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak mimo, że ja śpię, jak suseł to płatki pod oczy u mnie również u mnie działają cuda <3

      Usuń
  7. Ja też staram się dbać o odpowiednie nawilżenie skóry twarzy, używam różnego rodzaju kremów i serum, a pod oczy żelowe płatki, które pomagają mi jakoś wyglądać po nieprzespanej nocy

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystkie rady przedstawione w tekście są bardzo pomocne. Obowiązkowe jest dbanie o swoją cerę nie tylko latem ale i zimą.
    Pozdrawiam ciepło ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Totalnie się z Tobą zgadzam, dziękuje bardzo i pozdrawiam gorąco :*

      Usuń
  9. Woow ile Ty tego masz :) Ja też od jakiegoś czasu zaczęłam dbać o cerę, ale u mnie jest to na zasadzie: wykończę jeden produkt, kupuję drugi... Zresztą i tak znając mnie zapasów bym nie zużyła i nadawałyby się tylko w kosz :D
    Mam ten krem z Nivea i sprawdza się u mnie super - też stosuję na noc :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hihihi ja uwielbiam kosmetyki i wybór, jaki dają. A krem Nivea bardzo pozytywnie mnie zaskoczył =D

      Usuń
  10. To ważne, żeby pamiętać o tym, że skóra potrzebuje zupełnie innej pielęgnacji latem a innej zimą. Mało osób o tym pamięta, fajnie, że zwracasz na to uwagę. Mam bardzo podobną cerę do Twojej. Do niedawna stwarzała mi mnóstwo problemów, ale odkąd w ręce wpadła mi cudowna aloesowa maseczka problemy zniknęły dosłownie z dnia na dzień. Jestem zachwycona i nie zamierzam się z nią rozstać :) Jedynym moim problemem to skóra pod oczami, wciąż nie mogę znaleźć kosmetyku idealnego :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za bardzo miłe słowa. Pod oczy polecam Ci krem Bobbi Brown (Eye repair), wiem, że trochę kosztuje, ale jest niesamowity i działa cuda na mojej skórze. Podziel się kochana tą cudowną maseczką. Co to takiego? :*

      Usuń
  11. Dużo tych kosmetyków. Sądzę, że najważniejsze to chronić się przed słońcem. Plus za okulary, to ważne.

    OdpowiedzUsuń
  12. też miałam ten krem Nivea care z hydrowoskami.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja niestety często zapominam o okularach przeciwsłonecznych :( Muszę postarać się lepiej dbać o swoją cerę latem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie Ci polecam, a okulary są bardzo ważne O.O

      Usuń
  14. Ja lubie wstawić toner z Evree do lodówki na pół godzinki przed wyjściem, fajnie chłodzi w upalne dni i odświeża makijaż :)

    www.fattiechips.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja nie mam sposobu na rzedłuzenie młodego wyglądu :(

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja też nie rozumiem ludzi którzy bezmyślnie używają okularów ze straganów czy Alli. Przecież umieją czytać jak bardzo sobie szkodzą. Myślę, że dowiedzą się całkiem niedługo jak bardzo. U mnie latem pielęgnacja jest okrojona do absolutnego minimum. Często funduję sobie bezkremowe noce a w dzień używam tylko kremu z filtrem i bb

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak i zazwyczaj będzie już za późno :(Ja, gdybym nie użyła kremu, to twarz miałabym ściągniętą jak rodzynkę , hihihi <3

      Usuń
  17. Zawsze jak czytam o filtrach używanych na twarz, to czuje wyrzuty sumienia, ponieważ nigdy ich nie używam :). W te wakacje sobie obiecałam, że za rok juz na pewno będę ich używać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że z autopsji wiem że warto ;) Na początek zawsze możesz poszukać kremów (takich na dzień) z dodatkowymi filtrami, ten z Nivea w słoiczku ma filtry i jest leciutki ;)

      Usuń
  18. Świetne wskazówki kochana. Ja także noszę czapkę i używam filtry, to jednak najbardziej pomaga podczas upałów. :)

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Ci bardzo <3 tak lepiej zapobiegać niż leczyć ;D

      Usuń
  19. Mam podobną cerę do Twojej. Nie używam innych kosmetyków w zależności od pory roku :O Czego to się człowiek dowiaduje po tylu latach na tym świecie. Może faktycznie powinnam spróbować. A no i okulary... podróbek nie kupuję, bo marka mnie nie interesuje, ale raczej mnie nie stać na porządne okulary z dobrym filtrem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zdecydowanie latem bardziej matuje też moją skórę twarzy, a zimą rozświetlam inaczej wyglądam jak bym była chora ;) Tak to prawda dobre okulary kosztują sporo, ale uważam, że warto takie mieć choćby jedną parę ;)

      Usuń
  20. uwielbiam te maski z sephory :) wczoraj byłam na mezoterapii :)

    _____________
    PorcelainDesire ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O zazdroszczę zabiegu, jednak nic nie zastąpi salonów kosmetycznych ;*

      Usuń
  21. Ładny zestaw, w sam raz.na wakacje :) #dominik

    OdpowiedzUsuń
  22. Ubolewam podobnie, gdyż również jestem posiadaczką porów... Jest to bardzo uciążliwa "przypadłość"... Również muszę skupiac się na bezustannym oczyszczaniu twarzy... Tonik AOK to mój ulubieniec od kilku lat! Super produkty tu widzę!

    OdpowiedzUsuń
  23. Mam ta szczoteczkę do twarzy, ale nie używam, bo poraniła mi twarz. ( ta po lewej stronie)
    U mnie jest podobny asortyment.Jak wyciągnęłam to wszystko to się przeraziłam. Ale cera łojotokowa rządzi się swoimi prawami...
    Z twoich kosmetyków miałam do tej pory tylko płyn micelarny z Garniera. Bardzo go lubiłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ja to musiało boleć... ona posiada różne końcówki, ale używam tylko tej miękkiej szczoteczki. Na szczęście nic mi nie zrobiła, ale ja bardzo delikatnie nią myję twarz, całkiem inaczej niż tą silikonową. Mam nadzieje, że nie zostały ślady? <3

      Usuń
  24. U mnie w lecie to przede wszystkim filtr 50 spf i mocne nawilżanie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Mądra i przemyślana pielęgnacja :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja mialam okazję testowac serum kd balneo kosmetyki i to najrazie moj faworyt jeśli chodzi o pielegnacje jakakolwiek

    OdpowiedzUsuń
  27. micel z Garniera mam, maseczkę z Ziaji czasem kupuję, a te z Douglasa miałam dawno temu

    OdpowiedzUsuń
  28. mam chęć przetestować wreszcie te maseczki z Sephora bo jest o nich ostatnio tak głośno... :)
    obserwuję i zapraszam do mnie: https://thewomenlife.blogspot.com/
    pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak maseczki są bardzo fajne zwłaszcza, jak nie lubisz nakładać takich w kremie to te przypadną Ci do gustu. Bardzo dziękuje i chętnie Cię odwiedzę <3

      Usuń
  29. Dla mnie odpowiednia pielęgnacja skóry twarzy latem to podstawa:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Mnie bardzo szybko spieka słońce, więc stosuję wysokie filtry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak filtry to podstawa, ale nie zapominaj o nawilżaniu :*

      Usuń
  31. Thanks a lot :D

    you have a lot of cares :D love it :D
    I want the face cleance brush. looks fantastic :D and I want to try de Micro Serum from Chanel :o

    NEW REVIEW POST | AFFORDABLE Body Milks. Worth a Hype?
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Micro serum from Chanel is amazing. I recommend You. Unfortunately my is almost ends, I have to go shopping. =D

      Usuń
  32. nie nosze okularów ani czapek. a jak się smaruje to tylko kremami z filtrem 50 !

    OdpowiedzUsuń
  33. Jestem pod wrażeniem. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń

♡ Dziękuje, że odwiedziłeś mój blog.
♡ Dziękuje za każdy komentarz jest on dla mnie ogromną motywacją.
♡ Zabraniam kopiowania i wykorzystywania treści oraz zdjęć z mojego bloga bez mojej zgody i wiedzy.
♡ Spam i obraźliwe komentarze będą usuwane.
♡ W miarę możliwości staram się odwiedzać moich czytelników.
♡ Komentarze proponujące obserwację za obserwację nie są mile widziane.
♡ Zapraszam ponownie na bloga oraz pozostałe moje social media.
♡ Jeżeli spodobał Ci się mój blog i moja praca zapraszam do obserwowania