czwartek, 3 sierpnia 2017

Letnia pielęgnacja włosów

Witajcie kochani, jak już pewnie zauważyliście połowa zadań do wykonania już za nami. Dziś kolej na zadanie numer 6, czyli letnia pielęgnacja naszych włosów.
1. Zacznijmy od tego, czy w okresie letnim należy bardziej dbać o włosy? Jeżeli tak to dlaczego?
Moja odpowiedź to — tak. Lato to czas wakacji a co za tym idzie również eksperymentów (czasem pierwszych) z włosami. Farbowania, Ombre, Sombre, dodatkowo to czas imprez, ślubów i wymyślnych fryzur. Aby uzyskać szalony efekt często używamy farb, lakierów do włosów, żeli i pianek. Słona woda oraz słońce nie pomagają nam w letniej pielęgnacji naszych włosów. Dodam również, że swoje włosy latem myję częściej, niż kiedy są chłodne miesiące. To wszystko wpływa na kondycje naszej czupryny.
Zdecydowanie uważam, że teraz należy się bardziej przemyślana pielęgnacja naszych włosów. Dziś skupie się na ochronie, a przede wszystkim kosmetykach, jakich używam do moich włosów .
W czasie lata nasze włosy bardziej niż kiedykolwiek potrzebują nawilżenia oraz regeneracji, dlatego w tym okresie bardziej zwracam uwagę na składy kosmetyków oraz czego moje włosy aktualnie potrzebują.

2. Jak ja dbam o włosy w okresie letnim?
O tym, jak szkodliwy wpływ na nasze włosy ma słońce, słona woda czy upały po części pisałam TUTAJ. Ze spokojem mogę powiedzieć, że staram się chronić moje włosy jak tylko potrafię najlepiej, a mając wymagający skalp, to właśnie on skupia moją największą uwagę.
- przede wszystkim używam delikatnych szamponów, mój skalp nie lubi naturalnych kosmetyków, ale wybieram te, które jak najdalej w składzie mają czynniki takie jak chociażby SLS
- włosy delikatnie osuszam ręcznikiem i tylko chłodnym nawiewem suszarki dosuszam skórę głowy
- zawsze używam spraya termoochronnego
- nie rozczesuję mokrych włosów, aby ich nie połamać

- zawsze używam odzywki bądź maski na moje włosy
- włosy myję chłodną wodą
- używam płukanek octowych, które zamykają łuski włosa i powodują że włosy nam pięknie błyszczą
- jak najrzadziej używam prostownicy czy lokówki
- staram się nie często farbować (i rozjaśniać) włosy

- zawsze kiedy wychodzę na zewnątrz spinam włosy aby jak najmniej miały kontaktu ze słońcem
- stosuje olejki na koncówki
- z przyjemnością odświeżam włosy mgiełką z Ziaji (TUTAJ)
- od czasu do czasu używam odżywki w sprayu.
3. Ulubione nawilżające i regenerujące kosmetyki do włosów idealne na lato?
Szampony - delikatne i nawilżające. U mnie sprawdza się latem Alpecin Hypo-sensitiv oraz do utrzymania chłodnego odcienia moich bardzo jasnych włosów kosmetyk o pięknym zapachu i bardzo nawilżający marki Guhl (zawiera ekstrakt z Lotosu).


Odżywki i maski - nawilżająca odżywka z mleczkiem owsianym marki Garnier, ochładzająca kolor (niebieska) maska do włosów marki Guhl, oraz regenerująca odżywka bez spłukiwania marki Schwarzkopf.


Tonik i serum - kofeinowy tonik do skalpu marki Alpecin (o marce Alpecin już niedługo będzie osobny wpis na blogu, a w nim opowiem Wam o kosmetykach tej marki), oraz serum wzmacniające Botanicals marki L'Oreal (serum stosuje rzadko, gdyż powoduje puszenie się moich prostych włosów)

Spray'e - termoochronny spray marki Cien (Lidl) bardzo dobrze się u mnie sprawdza, zwłaszcza kiedy wybieram się nad jeziora. Mgiełka marki Avon ułatwiająca rozczesywanie (ten, kto miał choć raz rozjaśniane włosy wie o czym mówię), oraz spray marki Yves Rocher dodający objętości (dobrze podnosi włosy bez efektu lakieru, bardzo fajny kosmetyk)


Płukanki - Yves Rocher najsłynniejsza płukanka octowa (malinowa), która pięknie zamyka łuski włosa i dodaje blasku, to samo uzyskamy zwykłą płukanką octową, ja z braku malinowej używam roztworu z octem jabłkowym ;) Działa <3

Olejki - aby moje końcówki wyglądały na bardziej błyszczące i zdrowsze zawsze na suche nakładam suchy olejek marki 'I am' lub na wilgotne cięższy olejek marki Isana. Czasem skorzystam z dobroci oleju kokosowego przy olejowaniu włosów bądź również na końcówki ;)



4. Triki włosowe
a. Kiedy jesteśmy nad morzem lub basenem warto najpierw zmoczyć (słodką) wodą włosy pod prysznicem (lub z butelki), a następnie możemy zażywać kąpieli. To zapobiegnie wchłanianiu się chloru i wysuszaniu włosów przez sól.
b. Jeżeli nie lubicie nakładać odżywek dłońmi (gdyż nie równo się nakładają) najpierw nałóż na grzebień lub szczotkę i delikatnie przeczesz włosy, to działa również z pianką do stylizacji włosów
c. Susząc włosy (głową do dołu) uzyskasz piękną objętość
d. Jeżeli macie problem z nadmierną potliwością karku, zepnijcie włosy w stylową cebulkę, taka fryzura u mnie sprawdza się idealnie w upały.
e. Po wyjściu z wody lepiej osuszyć włosy T-shirtem niż ręcznikiem, bawełna pozostawi odpowiednią ilość wody aby nie przesuszyć włosów.
f. Jeżeli Twoje włosy po wyjściu z basenu są zielonkawe, użyj maski z sody oczyszczonej i wody, wetrzyj we włosy i umyj szamponem.
g. Jeżeli masz delikatne i cienkie włosy (lub duży przedziałek) i boisz sie, że spalisz sobie skórę głowy użyj pudru z filtrem UV.

A Wy moi kochani, jakie triki włosowe jeszcze znacie? I jak Wy dbacie o swoje czupryny latem? <3

Przesyłam buziaki,
Monika.

78 komentarzy:

  1. bardzo fajny wpis! Podoba mi się :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe jak wyglądają Twoje włoski po takim zestawie - czemu dajesz fotki z netu? Jedna własna lepsza od milionów gotowców:)

      Usuń
    2. Zapraszam na Instagrama lub moje nowsze wpisy, tam możesz ocenić jak wyglądają moje włosy, w tej sprawie nie wiele się zmienia ;)

      Usuń
  2. Thanks a lot :D

    super helpful products my dear. In love with Gliss Spray. :D
    I really want to have grey hair :P

    NEW OUTFIT POST | I’M SO, SO PROUD OF HER. <3
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  3. W życiu nie słyszałam o takich kosmetykach. I to wszystko do włosów. Szczerze Cię podziwiam. Ja ogramiczam się zaledwie do szamponu i odżywki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety moje włosy praktycznie połowe mojego życia są rozjaśniane i farbowane, także wyboru innego raczej nie mam hihihi ;)

      Usuń
  4. I moja ulubiona płukanka malinowa :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Super cenne wskazówki, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Niektórych trików nie znałam :) Też muszę przygotować post o pielęgnacji :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Glisskur ! UWIELBIAM <3 U mnie on jest zawsze hehe
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  8. Moje włosy szaleją tego lata i cały czas szukam odpowiedniego sposobu ich pielęgnacji.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja ostatnio radykalnie zmieniłam kolor włosów, bo niemalże z czarnych zmieniłam na rudobląd ;). Teraz każda maska czy odżywka odżywiająca włosy czy dbająca o kolor jest wskazana i staram się używać coś po każdym myciu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak zdecydowanie musisz nakładać odżywki, ale lepsze są maski ;)

      Usuń
  10. Ja bardzo lubię maski z L'oreal i Tresseme :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O kochana Tresseme nie znam... ciekawe czy tutaj gdzieś je dostanę? hihihi <3

      Usuń
  11. Moja pielęgnacja włosów w zimie i w lecie raczej się nie różni ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja osobiście zimą używam więcej cięższych kosmetyków i chroniących przed mrozem i przed elektryzowaniem się, ale jak Ty nie masz z tym problemu to zazdroszczę ;D

      Usuń
  12. Płukanka malinowa to jest zdecydowanie hit.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, dzięki niej zaczęłam kupować inne kosmetyki Yves Rocher =D

      Usuń
  13. Przydatne tricki :) Ja nie mogę myć i suszyć głową do dołu bo mam problem z ich rozczesaniem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, dlatego ja używam sprayu z Avon. Doskonale się sprawdza i pomaga rozczesać moje długie włosy <3

      Usuń
  14. Fajne triki 😊 Latem stawiam na nawilżenie i używam produktów regenerujących 😊 ~RINROE

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja uwielbiam latem nawilżać włosy olejem kokosowym z dodatkiem innych olejków, aczkolwiek olejowanie stosuję nie tylko latem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak olejowanie zazwyczaj stosuję zimą, ale latem tez pozwalam sobie na ten zabieg, tylko znacznie rzadziej ;)

      Usuń
  16. Grunt to nawilżać i dobrze rozczesać :D

    OdpowiedzUsuń
  17. ja stawiam na nawilżenie i odżwywienie

    OdpowiedzUsuń
  18. Thanks a lot :D

    you alwsya have the best content :D love it

    NEW REVIEW POST | Oriflame: Refreshing Cucumber Gel Mask. <3
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Dużo kosmetyków mam do przestestowania dzięki Tobie;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Sama latem mam wielki problem ze swoimi włosami. Mam z natury włosy ciemne, ktore farbuję na blong. Niestety ten blond utleia sie na kolor żołty pod wpływem słónca. Testowałam już bardzo wiele różnych firm ,ale z każdą dzieje sie tak samo....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogę polecić Ci właśnie kosmetyki Guhl (niebieskie) albo L'Oreal (srebrny) szampon jest mocny i działa. I jeszcze płukanki Cameleo u mnie dobrze się spisują ;D

      Usuń
  21. Ja używam przez pół kosmetyków co Ty. Ale faktycznie w lecie włosy wymagają szczególnej pielęgnacji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje włosy są bardzo trudne myślę że nie skłamię jeżeli Ci powiem, że to najsłabszy punkt w moim ciele ;)

      Usuń
  22. Skarbnica wiedzy! Ciekawa jestem czy w Polsce dostanę te odżywkę z Garnier, myślę, że by mi podpasowala.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuje. Co do odżywki to musisz poszukać w drogeriach lub na Allegro ;*

      Usuń
  23. zainteresowałam się tą marką alpecin nigdy o niej nie słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już niedługo będzie wpis poświęcony właśnie tej marce. Powiem Ci, że szampon uratował mój skalp <3

      Usuń
  24. Ciekawi mnie ostatnio serum Botanicals, ale skoro powoduje puszenie się włosów to chyba nie jest to dla mnie odpowiedni produkt ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też pracuję nad recenzją kosmetyków Botanicals, więc niedługo napisze więcej. Ale powiem Ci że to najsłabszy kosmetyk z tej serii :D

      Usuń
  25. O płukance malinowej nie słyszałam, ale wygląda kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To największy hit marki Yves Rocher i w pełni na to zasługuje <3

      Usuń
  26. Powiem szczerze, że bardzo cieszy mnie to, że moje włosy jednak nie są zbyt wymagające... Mam za mało cierpliwości do stosowania tylu kosmetyków i chyba w końcu źle by się skończyła ta moja pielęgnacja :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ten patent ze słodką wodą naprawdę działa? Dobre, nigdy o tym nie słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Thanks a lot :D

    have a nice week <3

    NEW TIPS POST | GADGETS that will change our Beauty Routine.
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Musze sie blizej przyjrzec marce Alpecin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze Ci polecam, zwłaszcza przy kapryśnym skalpie zauważysz różnice <3

      Usuń
  30. Guhla również uwielbiam, ma wiele dobrych produktów. Z wymienionych kosmetyków używam również sprayu Cien z Lidla, który ma przystępną jakość jak i cenę...Zainteresowała mnie płukanka Yves Rocher, nigdy jej nie miałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to koniecznie musisz przetestować ją na swoich pięknych włosach. Wiem, że na ciemnych włosach działa jeszcze lepiej niż na blond. Bardziej widać efekty i połysk <3

      Usuń
    2. Przekonałaś mnie :-) Jak tylko wyzdrowieje udam się po zakup :-)

      Usuń
  31. Wiele z tych produktów widzę na oczy po raz pierwszy :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja staram się przede wszystkim nie obciążać włosów niepotrzebymi kosmetykami :) ale przydałby mi się jakiś dobry sprej termoochronny, miałam jeden, ale miał tak kiepski atomizer, że go oddałam :/

    OdpowiedzUsuń
  33. Muszę polecić koleżance ten spray termoochronny z Lidla

    OdpowiedzUsuń
  34. Gdyby wysuszyła włosy suszarką głową do dołu to miałabym taka szopę na włosach, jakby mnie piorun strzelił :D
    Z twoich kosmetyków stosuje często spray do rozczesywania z Gliss Kur. Miałam już prawie wszystkie rodzaje. Szkoda,że sporo z twoich prezentowanych kosmetyków jest u nas niedostępnych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihihi <3 Kochana większość kosmetyków znajdziesz i w PL, a jak nie to online np. tutaj -> https://drogerianiemiecka.pl/ =D

      Usuń
  35. Świetnie opisane, wszystko w jednym miejscu, tylko podawać dalej. Pozdrawiamy Dr Hair.

    OdpowiedzUsuń

♡ Dziękuje, że odwiedziłeś mój blog.
♡ Dziękuje za każdy komentarz jest on dla mnie ogromną motywacją.
♡ Zabraniam kopiowania i wykorzystywania treści oraz zdjęć z mojego bloga bez mojej zgody i wiedzy.
♡ Spam i obraźliwe komentarze będą usuwane.
♡ W miarę możliwości staram się odwiedzać moich czytelników.
♡ Komentarze proponujące obserwację za obserwację nie są mile widziane.
♡ Zapraszam ponownie na bloga oraz pozostałe moje social media.
♡ Jeżeli spodobał Ci się mój blog i moja praca zapraszam do obserwowania