czwartek, 7 grudnia 2017

Piękna Przed Świętami — Rozgrzewające zimowe zapachy

Witajcie moi kochani,
w końcu doczekałam się zapachowego wpisu w zimowym challengu, o którym więcej dowiecie się klikając w baner na pasku bocznym ;)
Jestem bardzo olfaktoryczna i możecie wywnioskować to choćby na podstawie wpisu o letnich zapachach. Uwielbiam otaczać się zapachami, sama używam dość intensywnych i słodszych nut lubię również, kiedy mój mąż i otoczenie przyjemnie pachnie. Dziś opowiem Wam o moich zapachach w zimowej aurze.


Święta Bożego Narodzenia to dla mnie szczególny czas, przede wszystkim to czas wzmożonego dekorowania mieszkania, bycia milszym dla otoczenia ;), a w tym roku również spotkania z rodziną. Dla mnie dom rodzinny w czasie Świąt zawsze będzie kojarzyć się z zapachem przypraw, słodkich pomarańczy i mandarynek oraz gotowanych przysmaków Wigilijnych. Dokładnie takie zapachy towarzyszą mi, kiedy myślę o moich rodzicach, nieżyjących już dziadkach i grudniowej Polsce.... czysta magia...


1."Czy masz ulubione świece i olejki zapachowe, którymi pozytywnie nastrajasz się w zimowe wieczory?"

W moim domu w tym czasie otaczam się typowo zimowymi zapachami. Lubię, kiedy wnętrze przywodzi na myśl ciepło, szczęście i spokój, dlatego jak widzicie na zdjęciu w tym roku goszczą u mnie świece właśnie o takiej nucie przewodniej.


- Czarną świecę z H&M Home przedstawiałam Wam w moich Inspiracjach Listopada.
- Wood Wick, Lavendel Spa - to świeca o przyjemnym i intensywnym zapachu. Bardzo odprężająca i dająca poczucie spokoju i ukojenia. W tych świecach dochodzi dodatkowy efekt, knot jest drewniany dlatego przywodzi na myśl strzelające iskry w kominku.
DW Home, Blue Spruce - niesamowity zapach czystego Cyprysu z wyraźną nutą igieł Jodły oraz wiecznie zielonego Świerku połączony z głęboką i czystą górską Sosną. Jak do tej pory żadna świeca nie pachnie choinką jak ta ;)
DW Home, Frosted Balsam - ten zapach jest znacznie łagodniejszy od poprzedniego oraz wyczuwam w nim słodsze nuty. Świeca opisywana jest jako „Świąteczne wspomnienie” i mnie również ta nazwa idealnie do niej pasuje. Wyczuwalny zapach świerku przełamany goździkami to kwintesencja Wigilii.
DW Home, Vanilla Tabac - o ile poprzednie świece są idealne na dni przedświąteczne oraz same Święta, tak ten zapach to uspokojenie po świątecznym szale. Ogólnie unikam zapachów wanilii, gdyż nie działa pozytywnie na moje samopoczucie, jednak tutaj wyraźnie jest przełamana dymem oraz goryczą pomarańczy. Wyczuwam w niej goździki oraz anyż, dlatego nie wywołuje u mnie bólu głowy. Wszystkie trzy świece marki DW, kupiłam w TkMaxx (Wiedeń), są tak wyjątkowe i intensywne, że zapewne będę ich stałą klientką w tajemnicy powiem Wam, że przy tych świecach słynne Yankee Candle to wosk bez zapachu ;). Więcej możecie zobaczyć na stronie DW.

- Świeca z wosku pszczelego - juz tradycją moją i mojego męża stało się, że w okresie późnojesiennym sami wytwarzamy świece z wosku pszczelego, to również tradycja typowo Szwajcarska. W tym roku mamy świece, które leżakowały u nas rok więc idealnie nadają się do palenia, a tegoroczne okazy w ilości 7 sztuk będą cieszyć nas w roku 2018. Świece z wosku pszczelego nie trzeba nikomu przedstawiać ich zapach oraz długość, jaką się palą bije wszystkie woski i parafinowe świeczki na głowę. W naszym domu już od wejścia roznosi się zapach słodkiego, pszczelego wosku przez cały rok :D

2. Jakich nut szukam w zimowych zapachach?
Przede wszystkim otaczam się ciężkimi, ciepłymi i słodkimi zapachami.


Moimi ulubionymi zimowymi nutami są:
*
Brązowe nuty:
- Przyprawy: goździki, anyż, cynamon, kardamon, pieprz
- Drewno (różne rodzaje)
- Czekolada
- Karmel
- Kawa
- Skóra
- Kaszmir


*Żółte nuty:
- Miód
- Wanilia
- Brązowy cukier
- Marcepan
- Migdały
- Wosk pszczeli
- Żywica
- Bursztyn


*Nuty o kolorze Khaki:
- Mech
- Kora drzew
- Igły drzew
- Paproć
- Mirra
- Ambra
- Piżmo


*Aldehydy


3. Ulubione zimowe kompozycje zapachowe:
-
Orientalne - ciepłe, otulające i egzotyczne z wyraźną nutą piżma i przypraw.
-
Drewniane - spokojne o wyczuwalnych nutach różnych gatunków drzew okraszone zielonym mchem i igliwiem.
-
Tytoniowo - Skórzane - eleganckie, ponadczasowe zapachy, bardzo wyrafinowane.
-
Szyprowe - swieże i pachnące lasem.

4. "Jakich perfum używasz zimą?"

Do moich zimowych perfum zaliczają się typowo intensywne, wyraziste i rozgrzewające zapachy, lubię kiedy zostawiają za sobą długi ogon.

- Marc Jacobs, Decadence — orientalno - kwiatowe
nuty głowy: śliwka, irys, szafran
nuty serca: róża bułgarska, jaśmin wielkolistny, irys
nuty bazy: bursztyn, wetyweria, papirus


- Emporio Armani, Diamonds — orientalno - kwiatowe
nuty głowy:
liczi, malina
nuty serca:
paczula, frezja, konwalia, cedr, róża
nuty bazy:
bursztyn, wanilia, wetyweria

- Chanel, Gabrielle — kwiatowe
nuty głowy:
mandarynka, grejpfrut, czarna porzeczka
nuty serca:
tuberoza, ylang-ylang, jaśmin, kwiat pomarańczy
nuty bazy:
drzewo sandałowe, piżmo

- Michael Kors, Wunderlust Sensual Essence — orientalno - kwiatowe
nuty głowy:
różowy pieprz, gruszka, czereśnia, piwonia
nuty serca:
jaśmin, kwiat pomarańczy
nuty bazy:
bursztyn, drzewo kaszmirowe, zamsz

Mugler, Angel Muse — orientalno - waniliowe
nuty głowy:
grejpfrut, różowy pieprz
nuty serca:
kakao z orzechów laskowych
nuty bazy:
wetyweria, paczula

Mugler, Aura Mugler — orientalno - drzewna
nuty zapachowe:
liść rabarbaru, kwiat pomarańczy, wanilia bourbon, nuty drzewne (zapach delikatnie podobny do Decadence MJ)


Jeżeli wiecie, jak pachnie moje otoczenie, oraz ja to przedstawię Wam kochani dwa zapachy, którymi pachnie mój mąż. Myślę, że z powodzeniem mogą sprawdzić się dla Waszych wybranków na prezent ;)

- Thierry MuglerAgel Men (A*Men) — Orientalno - drzewne
nuty głowy: kolendra, lawenda, nuty zielone, nuty owocowe i przyprawowe, mięta, bergamotka
nuty serca: miód, paczula, jaśmin, mleko, karmel, konwalia, cedr
nuty bazy: drzewo sandałowe, fasolka tonka, bursztyn, paczula, piżmo, benzoes, wanilia, kawa

- Dior, Fahrenheit — drzewno - kwiatowo - piżmowe
nuty głowy: lawenda, mandarynka, głóg, kwiat muszkatołowca, cedr, bergamotka, rumianek, cytryna
nuty serca: gałka muszkatołowa, wiciokrzew, goździk (kwiat), drzewo sandałowe, liść fiołka, jaśmin, konwalia, cedr
nuty bazy: skóra, fasola tonka, bursztyn, paczula, piżmo, wetyweria


Moi kochani tematy wyzwaniowe powoli zbliżają się do końca. Zostały jeszcze dwa i myślę najbardziej kolorowe :) Mam nadzieje, że przygotowania do Świąt idą zgodnie z Waszymi planami a w Waszym otoczeniu coraz bardziej czuć magię Świąt...


Jaki jest Wasz ulubiony zapach zimowy?


Przesyłam buziaki,
Monika.


96 komentarzy:

  1. Mech - to jest zapach który mnie urzeka, czy możesz polecić jakieś perfumy z mchem dębowym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że mech dębowy występuje w wielu perfumach zwłaszcza o kompozycji Szyprowej oraz Paproci. Najpopularniejszym zapachem jest naturalnie Chanel 19, ale dla mnie jest to zbyt intensywny zapach. Ja bardzo lubię: Dune (Dior), Diamella (Yves Rocher), La Panthere (Cartier), Eau des Merveilles (Hermes) oraz Bottega Veneta (Bottega Veneta). Męskie perfumy mają często w składzie właśnie mech dębowy. Mam nadzieję, że coś wybierzesz dla siebie <3

      Usuń
  2. Zapach żywicy też mi się podoba :) W woskach stawiam na zapachy leśne sosnowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak ja lubię, kiedy w powietrzu czuć zapach lasu :D

      Usuń
  3. Ja lubię mandarynki, ponieważ one mi się kojarzą ze świętami ;)
    Z wielką chęcią obserwuję i zapraszam do siebie :
    http://kobiecomania.blogspot.com/2017/12/swiss-image-advances-care-szampon-i.html
    przesyłam buziaki <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez mandarynek to nie są Święta, hihihi mam tak samo. Bardzo dziękuje i z przyjemnością Cię odwiedzę <3

      Usuń
  4. Zapach mchu? = pierwszy raz słyszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam Dior! A świece w tym sezonie koniecznie pachnące cynamonem i wanilią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie wanilia często męczy w świecach, ale lubię zapach cynamonu =D

      Usuń
  6. A ja uwielbiam zapach kawy o poranku, wanilii i pomarańczy w święta, a na co dzień jaśminu ;) w mojej ulubionej zielonej herbacie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A powiesz co to za herbata? Z przyjemnością sama ją zasmakuje ;D

      Usuń
  7. Zapach jabłka z cynamonem, choć czekolada z wanilią również podbijają nasze serca i nosy :) Mamy świece z wosku w domu, ale są tak pięknie uformowane, że aż żal je zapalać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam ten ból, moja świeca jest w formie drzewka ;), ale nawet niepalone pięknie pachną, prawda? :D

      Usuń
  8. Ja zimą używam jeszcze perfum które mikołaj przyniósł w poprzednim roku :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Och, jak się pięknie, pachnąco zrobiło <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam zapachy Świąteczne. W całym roku są one najbardziej wyjątkowe. Niestety rzadko używam świeczek, dlatego w tym roku nie kupiłam jeszcze nic co przypomina mi Święta :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz racje, chyba właśnie dlatego też są takie wyjątkowe, bo palone tylko raz w roku w tym szczególnym czasie <3

      Usuń
  11. Jestem ciekawa tych perfum, była próbka w gazecie, kupiłam, ale ktoś wcześniej ukradł :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O nie, teraz koniecznie musisz iść do perfumerii wahnąć ;D

      Usuń
  12. Uwielbiam piżma w zapachach, tak więc skłaniam się ku Dior :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana to przybijam piątkę, u mnie piżmo jest cały rok obecne. A znasz Dune od Dior? Ostatnio znów szaleję na jego punkcie, muszę je kupić <3

      Usuń
  13. Uwielbiam jesień i zimę pod tym względem, że mogę stosować mocniejsze i intensywniejsze zapachy. Świeca Vanilla Tabac została zapisana na moją listę, więc postaram się jej poszukać , bo to jest idealne połączenie, które ostatnimi czasy mnie kusi i zachwyca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam, zwłaszcza że nie jest to typowy waniliowy zapach, który powoduje ból głowy ;)

      Usuń
  14. Dla mnie uosobieniem zimy a dokładnie świąt jest Mogadess :) W zimie lubię ciężkie, przyprawowe zapachy, ale też drewno (ukochany to Arso Profumum Roma). Im mocniej, tym lepiej :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubie zapachy leśne, świerku,sosny... moim domownikom przeszkadzają świece. perfumy..ostatnio w Reserved kupiłam i jestem zachwycona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj szkoda, ja nie wyobrażam sobie nie palić świec. A jaki zapach kupiłaś? :D

      Usuń
  16. Bardzo lubię wszelkie te ciepłe i otulające zapachy <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja bardzo uwielbiam zapach karmelu i żywej choinki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, zapachu żywej choinki jednak nic nie zastąpi =D

      Usuń
  18. Mój zimowy zapach to zdecydowanie cynamon i goździki. Zabawne bo wiesz, że nigdy nie zmieniam zapachu na sobie, no może latem zdecydowanie preferuję mgiełki, a tak to używam stale dwóch zapachów do których przywiązana jestem od lat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, a co to za zapachy? Ja lubię zmieniać zapachy sezonowo ;)

      Usuń
    2. Moje zapachy są banalne, z Rossmanna to C-thru Lovely Garden, z Avonu Perceive błękitny flakonik oraz mgiełka z Hebe Juicy Berry. Tak skromnie, gdyż szczerze te perfumy z wysokiej półki dla mnie osobiście ładnie nie pachą.

      Usuń
    3. Powiem Ci, że Percive to bardzo ładny zapach :D

      Usuń
  19. Uwielbiam zapach goździków i cynamonu :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ubolewam nad brakiem jakichkolwiek zapachowych świec w moim domu, muszę to w końcu kiedyś zmienić!:) Co do naturalnych zapachów... święta bez goździków w pomarańczach to nie święta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się ! Koniecznie musisz zakupić jakaś piękną świece ;)

      Usuń
  21. mój zimowy zapach to białe piżmo na skórze, a jabłka z cynamonem w domu ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Już w zeszłym roku zakochałam się w świecach i olejkach eterycznych. Lubię zapalać je wieczorem i robić nastrój. A co zapachów - również uwielbiam intensywne zielone, leśne perfumy :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja nie lubię zapachów z zimowej gamy, lubię truskawki *-*

    https://luxwell99.blogspot.com/2017/12/swieto-radosci-mikolajki.html

    OdpowiedzUsuń
  24. ja nie mam typowo ulubionego zapachu zimowego :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja w okresie jesienno-zimowym namiętnie palę woski :) Ale nie przerzuciłam się jeszcze na typowo świąteczne zapachy :) Rezerwuje je na przedświąteczny tydzień, kiedy to już święta czuć na każdy możliwy sposób :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie skorzystałam z darmowej przesyłki, która ostatnio była i zakupiłam swoje pierwsze woski, zawsze wolałam świece zobaczymy czy to będzie miłość ;D

      Usuń
  26. Ja ostatnio rezygnuje z wszelkich zapachow ze wzgledu na moje chore zatoki :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana bardzo Ci współczuje, na szczęście moje trochę odpuściły ;)

      Usuń
  27. U mnie już od pierwszego grudnia zapachowe świece, z dodatkiem nuty cynamonu, królują w pokojach. :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja właściwie nie dziele zapachów na letnie i zimowe, ale bardzo fajny wpis:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Thanks a lot :D

    OMG I understand you :D I'm totally addicted to parfuns! all packagings are amazing :D

    NEW GET THE LOOK POST | NEW EDGY?! OF COURSE, IS THE NEW CHIC!
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  30. świece to wspaniała sprawa:) a u mnie wszystko zależy od nastrju

    OdpowiedzUsuń
  31. O tej porze roku uwielbiam zapach wanilii. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również stawiam na słodkie zapachy, świetny wybór :D

      Usuń
  32. Uwielbiam świeczki oraz woski z YC, a mó ulubiony zapach na święta to...cranberry ice :) A perfumy dior i gucci black diamond 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana koniecznie muszę zdobyć wosk Cranberry Ice, już wcześniej o nim słyszałam :*

      Usuń
  33. Ja zimą lubię palić woski, które są takie... "przytulne", spokojne i otulające. Natomiast nie lubię ciężkich, mocnych zapachów. Co więcej - zimą lubię sięgać po męskie woski, świece i perfumy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci w sekrecie, że zamówiłam woski, swoje pierwsze i też skusiłam się na bardziej męskie zapachy. Wydaje mi się, że lepiej się z nimi czuje i są wyraźniejsze <3

      Usuń
  34. Mnie niestety zamula wiele ciepłych, słodkich i korzennych zapachów.

    OdpowiedzUsuń
  35. Thanks a lot :D

    have a nice sunday my sweet friend :)

    NEW WISHLIST POST | LAST BEAUTY NEWS TO TRY NOW!
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja uwielbiam zapach pomarańczy z goździkami :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Zimą najchętniej sięgam po zapachy zamknięte w woskach YC i KC. Zazwyczaj wybieram te ciasteczkowe, czekoladowe i wydania świąteczne :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, ja zamówiłam swoje pierwsze woski YC i KC i zobaczymy czy też mnie urzekną tak jak świece :*

      Usuń
  38. Dla mnie zapch świąt to - żywa choinka, pomarańcze, goździki, piernik :-) ❤️

    OdpowiedzUsuń
  39. super zestawienie! Ja kiedyś średnio lubiłam takie lekko ciężkie zimowe nuty, a teraz je wręcz uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że do niektórych zapachów trzeba czasu, u mnie tak było z wszystkimi zapachami Mugler, a teraz je uwielbiam ;D

      Usuń
  40. Zima to taki czas, ze ciężko obyć się bez zapachowych świec, które ocieplają nasze wnętrza i tworzą wyjątkowy nastrój :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą zupełnie. Obecnie nie wyobrażam sobie wieczoru bez świecy i co dziwne mój mąż chyba się ode mnie zaraził hihihi <3

      Usuń
  41. Boże Narodzenie to chyba już na zawsze będzie maiło zapach pomarańczy, kiedyś to był rarytas pojawiający się w okolicach świąt. To chyba sentyment, wspomnienie dzieciństwa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie pamiętam tamte czasy, zawsze na Święta dostawałam pomarańcze :D

      Usuń
  42. I ja zimą szukam głównie czegoś ciężkiego, korzennego, "ciepłego" ;)

    OdpowiedzUsuń

♡ Dziękuje, że odwiedziłeś mój blog.
♡ Dziękuje za każdy komentarz jest on dla mnie ogromną motywacją.
♡ Zabraniam kopiowania i wykorzystywania treści oraz zdjęć z mojego bloga bez mojej zgody i wiedzy.
♡ Spam i obraźliwe komentarze będą usuwane.
♡ W miarę możliwości staram się odwiedzać moich czytelników.
♡ Komentarze proponujące obserwację za obserwację nie są mile widziane.
♡ Zapraszam ponownie na bloga oraz pozostałe moje social media.
♡ Jeżeli spodobał Ci się mój blog i moja praca zapraszam do obserwowania